تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815166262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از اخبار استان قزوين


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كوتاه از اخبار استان قزوين
خبرگزاري فارس: برگزاري جلسه هماهنگي طرح هجرت، مكانيزه شدن تأسيس سازمان‌هاي مردم نهاد، آموزش 45 هزار نفر روز در سپاه و رهاسازي ماهيان گرمابي از اهم اخبار كوتاه استان قزوين در 24 ساعت گذشته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، جلسه هماهنگي اردوهاي طرح هجرت بسيج سازندگي در بعد فرهنگي با حضور برخي از مسئولان روابط عمومي و فرهنگي دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط با طرح هجرت در سازمان بسيج سازندگي استان قزوين برگزار شد.
در اين مراسم رئيس سازمان بسيج سازندگي استان قزوين سهم استان در طول دو سال گذشته در فعاليت‌هاي سازندگي و عمراني را 43 هزار نفر روز اعلام كرد و گفت: در اين مدت سازمان بسيج سازندگي توانسته است بيش از 236 هزار و 965 نفر روز فعاليت كند كه با توجه به سهم ابلاغي، 76 درصد رشد داشته است.
عليجان توكل ادامه داد: طي سال جاري نيز بنا داريم تا با حمايت همه جانبه دستگاه‌هاي اجرايي 495 هزار نفر روز در عرصه‌هاي مختلف آموزشي، سازندگي و عمراني فعاليت كنيم.
وي اضافه كرد: طي سال گذشته در عرصه فني و حرفه‌اي در سطح كشور نمونه بوديم كه حاصل تلاش همه جانبه مسئولان و مديران بوده است و امسال نيز اميدواريم تا با حمايت مسئولان امر رشد و تحول خوبي را شاهد باشيم.

* مكانيزه شدن تأسيس سازمان‌هاي مردم نهاد
معاون اداره كل دفتر امور اجتماعي و شوراهاي استانداري قزوين گفت: فرايند تأسيس و اخذ پروانه فعاليت سازمان‌ها و تشكل‌هاي مردم نهاد از طريق سيستم مكانيزاسيون انجام مي‌شود.
محمد اميني‌زاده افزود: سيستم مكانيزه امور سازمان‌هاي مردم نهاد كه طي سال گذشته در اداره كل امور سازمان‌هاي مردم نهاد وزارت كشور راه‌اندازي و مورد بهره‌برداري قرار گرفت در حال حاضر در سطح تمامي استان‌ها راه اندازي و عملياتي شده است.
وي تصريح كرد: با توجه به جايگزيني سيستم مكانيزه و الكترونيكي در تاسيس و اخذ پروانه فعاليت سازمان‌هاي مردم نهاد پس از اين تمامي متقاضيان مجوز و پروانه فعاليت تشكل‌ها و سازمان‌هاي مردم نهاد بايد با مراجعه به سايت وزارت كشور و ورود به فايل مربوطه فرم درخواست مجوز را تكميل و براي تحويل مدارك به اداره كل امور اجتماعي و شوراهاي استانداردي مراجعه كنند.

* آموزش 45 هزار نفر روز در سپاه
مسئول آموزش سپاه منطقه قزوين گفت: در سال گذشته بيش از 45 هزار نفر روز ساعت بسيجيان خواهر و برادر براي گذراندن دوره‌هاي آموزشي بسيج اعم از مقدماتي ـ تكميلي و مهارت شغلي و در قالب گروه‌هاي رزمي و گردان‌هاي عاشورا و الزهرا(س) در اين پادگان حضور داشته‌اند.
علي صلح جو ادامه داد: همه ساله دوره‌هاي مختلف ميدان تير براي آشنايي پايمردان سپاه منطقه قزوين برگزار مي‌شود كه كادر سپاه منطقه قزوين در آن شركت مي‌كنند.
وي اضافه كرد: در مسابقاتي هم كه برگزار مي‌شود نفرات برتر در تيراندازي شناسايي و به آنان جوايز ارزنده‌اي اهدا مي‌شود.
پادگان قدس (پادگان آموزشي سيدالشهدا) كه در جاده اتوبان قزوين ـ كرج مقابل نيروگاه شهيد رجايي واقع است همه ساله شاهد خيل عظيمي از بسيجيان است كه در اين دوره‌هاي آموزشي و در رزمايش‌هاي مختلف شركت مي‌كنند.

*رهاسازي ماهيان گرمابي
مدير شيلات استان قزوين گفت: تعداد 55 هزار قطعه بچه ماهي از نوع كپور ماهيان چيني با گونه‌هاي فيتوفاگ، آمور، بيگ هد، كپور در شهرستان‌هاي قزوين، تاكستان و البرز رهاسازي شد.
يوسف جلوخاني ادامه داد: اين تعداد در 23 منبع آبي اعم از آب بندها، سدهاي خاكي، استخرهاي ذخيره كشاورزي در شهرستان‌هاي قزوين، آبيك، البرز رهاسازي شد.
وي اظهار اميدواري كرد: در پايان دوره بيش از 50 تن ماهي از اين منابع برداشت شود كه مستقيم به مصرف مردم مناطق رهاسازي شده، مي‌رسد.

* تشكيل شوراي عفاف و حجاب
در راستاي ارتقاي فرهنگ عفاف و حجاب در اداره كل فني و حرفه‌اي، مراكز تابعه و آموزشگاه‌هاي آزاد استان، شوراي عفاف و حجاب تشكيل شد.
در نخستين جلسه مسئوليت‌هاي اعضا و سياست‌هاي حركتي شورا، تبيين و تشريح شد.

* برگزاري كارگاه آموزشي توليد ارگانيك خيار گلخانه‌اي
كارگاه آموزشي آشنايي با روش‌هاي توليد ارگانيك خيار گلخانه‌اي در جهاد كشاورزي قزوين برگزار شد.
دراين كارگاه آموزشي يك روزه كه با حضور كارشناسان و توليدكنندگان در سالن اجتماعات جهاد كشاورزي قزوين برگزار شد بر توليد محصولات ارگانيك و نحوه مبارزه با آفات و بيماري‌هاي اينگونه محصولات تاكيد شد.
در اين كارگاه آموزشي دو تن از استادان دانشگاه و مجري طرح توليد محصولت ارگانيك در خصوص آفات و بيماري‌هاي محصولات ارگانيك، روش مبارزه با آن، فوائد اقتصادي، ميزان بهره‌وري آب دراين واحدها مطالبي بيان كردند.
در اين كارگاه همچنين بر مديريت بيماري‌هاي خيار گلخانه‌اي در كشت‌هاي ارگانيك تاكيد و خاطرنشان شد: مديريت سازه‌ها و پوشش گلخانه‌اي در كاهش بروز بيماري‌ها نقش به سزايي دارد.

* برنامه كلاس تابستاني
كارشناسي تحقيقات سازمان آموزش و پرورش استان قزوين يك دوره كلاس‌هاي آموزشي و پژوهشي در زمينه روش تحقيق، اقدام پژوهي و مقاله‌نويسي طي فصل تابستان در محل پژوهشكده معلمان برگزار مي‌كند.
در اين كلاس‌ها آموزش‌هايي چون مقاله‌نويسي، اقدام پژوهي و روش تحقيق تدريس مي‌شود.
انتهاي پيام:/ف
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن