تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814691492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كشفي در گفتگو با مهر:فيلم زندگي سرداران شهيد در مركز خوزستان توليد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كشفي در گفتگو با مهر:فيلم زندگي سرداران شهيد در مركز خوزستان توليد مي‌شود
مدير صدا و سيما مركز خوزستان برآورد اختصاص يافته به اين مركز را جوابگوي تمام توليدات فاخر نداست و از توليد فيلم‌هاي 90 دقيقه‌اي درباره زندگي سرداران شهيد خوزستان خبر داد.

محمدباقر كشفي درباره اينكه امسال توليد چند فيلم تلويزيوني در دستور كار اين مركز قرار گرفته به خبرنگار مهر گفت: امسال چهار فيلم تلويزيوني در دستور كار ما قرار دارد و تلاش مي‌كنيم سوژه‌ها بومي باشد و به اتفاق‌هاي منطقه خوزستان بپردازيم. بنابراين به توانمندي‌ها و خدمات نظام كه براي آباداني انجام شده بيشتر توجه داريم. پرداختن به موضوع‌هايي چون سدها، نيروگاههاي برق، پتروشمي و صنعت نفت در كارهاي ما قرار دارد.

وي در ادامه افزود: رئيس رسانه ملي نيز بارها به مراكز يادآور شدند به موضوع‌هاي بومي توجه كنند. مركز خوزستان نيز در توليد كارهاي نمايشي به پوشش، لهجه، موسيقي، لوكيشن و ساير آيتم‌ها كه نمايانگر بومي بودن مركز است توجه مي‌كند. در يكي از فيلم‌هاي 90 دقيقه‌اي به سد كارون مي‌پردازيم. همچنين تلاش داريم به زندگي سرداران شهيد خوزستان از جمله محمد جهان‌آرا، شهيد علم‌الهدي و ...در قالب كارهاي داستاني و نماهنگ بپردازيم.

مدير مركز خوزستان درباره نقش كمرنگ سوژه‌هاي محلي در توليدات مراكز و استفاده از كارگردانان تهران گفت: مراكز در ابتداي راه هستند. تا چند سال قبل مراكز فيلم‌هاي تلويزيوني نمي‌ساختند. تجربه هم به مرور زمان كسب مي‌شود. بايد كمبودها و نيازها را شناسايي و عرصه را براي ظهور و بروز توانمندي‌هاي هنرمندان استاني باز كنيم.

كشفي خاطرنشان ساخت: اگر در گذشته در توليدات مراكز 80 درصد هنرمندان ملي و 20 درصد بومي بودند، الان اين نسبت جا به جا شده و 70 درصد محلي و 30 درصد ملي است. البته نبايد زياد بين هنرمندان ملي و محلي مرزبندي كرد، بلكه مراكز استاني بايد به اين نقطه برسند كه از نيروهاي استاني بهره ببرند. استفاده از كارگردان و ديگر عوامل تهران مي‌تواند كارگاه آموزشي براي هنرمندان بومي باشد.

وي درباره گلايه برخي كارگردان بومي مبني بر اجبار آنها از سوي مديران مراكز براي استفاده از هنرمندان ملي گفت: الزامي در اين باره وجود ندارد. ما بعد از تصويب شدن طرح و مشخص شدن برآورد نگاه مي‌كنيم اين كار را يك كارگردان بومي مي‌تواند بسازد يا بايد از تجربه يك كارگردان ملي بهره ببريم. از سوي ديگر توليدات مراكز از شبكه‌هاي سراسري پخش مي‌شود، بنابراين بايد كارها فاخر ساخته شود.

مدير صدا و سيما خوزستان درباره مشكلات اين مركز در ارتباط با پوشش فرستنده‌ها گفت: پوشش كامل نداريم و برخي شهرها و روستاها محرومند، البته اين مسئله مختص اين مركز نيست و مراكز ديگر هم ممكن است پوشش كامل نداشته باشند، اما مركز خوزستان به دليل مرزي و استراتژيك بودن بيشتر بايد مورد توجه قرار بگيرد. از سوي ديگر اقتصاد كشور روي پاشنه اين مركز به دليل متمركز بودن سدها، منابع زيرزميني، نفت، گاز، پتروشيمي مي‌چرخد.

وي در ادامه افزود: بنابراين ضرورت‌ها در اين استان بيشتر حاد است. در حال حاضر شبكه استاني اين مركز پوشش 87 درصدي دارد. شبكه يك بالاي 97 درصد و بقيه شبكه‌ها به مراتب كمتر مي‌شود تا جايي كه پوشش شبكه‌هاي آموزش، الكوثر به 20 درصد مي‌رسد.

كشفي درباره اينكه آيا برآوردهاي اختصاص يافته در امسال جوابگوي توليدات مركز خوزستان هست يا نه گفت: جوابگو نيست، اما نسبت به سال گذشته رشد داشته است. در مجموع اين اعتبارات براي توليد كارهاي فاخر كفاف نمي‌دهد و دولت و مجلس محترم در اين باره مي‌توانند به صدا و سيما كمك كنند.
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 866]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن