تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816288904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمايش صنعت و معدن ابزارى در خدمت برنامه چشم‌انداز است


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: آمايش صنعت و معدن ابزارى در خدمت برنامه چشم‌انداز است
رئيس سازمان صنايع و معادن استان كرمان گفت: طرح آمايش صنعت و معدن به‌عنوان يك ابزار براى رسيدن به اهداف چشم‌انداز 20 ساله كشور مطرح است.

عابدى‌نژاد در همايش طرح آمايش صنعت و معدن در اتاق بازرگانى استان كرمان اظهار داشت: يكى از مهمترين مجوزهاى اداره كشور سند چشم‌انداز است كه متعهد هستيم در اين چارچوب سرمايه‌گذارى‌ها را هدايت كنيم.

وى تصريح كرد: از جمله برنامه‌هاى جنبى اين همايش افتتاح كارخانه “فرموليبدن” رفسنجان با صرف اعتبارى بالغ بر چهار ميليارد تومان و بزرگترين واحد صنعتى توليدكننده اتوبوس دوطبقه شهرستان بم با صرف اعتبارى بالغ بر 30ميليارد تومان مى‌باشد.

وى خاطرنشان كرد: طرح آمايش صنعتى در استان كرمان همزمان با سراسر كشور شروع مى‌شود و علاقه‌مندان در بخش خصوصى 3 ماه فرصت دارند كه طرح موردنظر را انتخاب و آمادگى خود را اعلام كنند.

وى گفت:‌اين طرح در راستاى چشم‌انداز توسعه 20 ساله كشور و به‌عنوان يك ابزار و يك مدل اجرايى توسعه‌يافتگى با رعايت قوانين در استان كرمان با 1216 ميليارد ريال بودجه انجام مى‌شود.

عابدى‌نژاد گفت: هدف از برگزارى اين همايش هدفمند كردن سرمايه‌گذارى در بخش صنعت، تامين منابع جهت تكميل طرح‌هاى صنعتى نيمه‌تمام و فراهم سازى زمينه جذب سرمايه‌گذاران خارجى بويژه سرمايه‌گذاران كشورهاى اسلامى است.

وى گفت: در اين آمايش 40 طرح كارشناسى شده ارائه و سرمايه‌گذاران از سياست‌هاى ويژه حمايتى دولت در طرح موردنظر برخوردار مى‌شوند. اين طرح در مدت 36 ماه عملياتى مى‌شود و موجب ايجاد 5 هزار و 500 شغل مى‌گردد.

رئيس سازمان صنايع و معادن استان كرمان گفت: طرح آمايش صنعت و معدن در استان كرمان باعث اشتغال 5 هزار و 668 نفر در استان كرمان مى‌شود.

محمد عابدى‌نژاد گفت: با اجراى طرح آمايش صنعتى و معدنى در استان كرمان سرمايه‌گذاران از تسهيلات ويژه برخوردار مى‌شوند.

وى تصريح كرد: اين طرح به منظور توسعه متوازن استان كرمان و براساس ظرفيتهاى بومى هر شهرستان اجرا مى‌شود.

رئيس سازمان صنايع و معادن استان كرمان گفت:‌براساس تفاهم‌نامه وزارت صنايع و معادن با بانك ملت و بانك صنعت و معدن 531 ميليارد تومان اين طرح توسط بانك ملت و بقيه توسط بانك صنعت و معدن به صورت تسهيلات در اختيار 40 متقاضى انجام اين طرح‌ها قرار خواهد گرفت.

قلعه‌باني، رئيس سازمان گسترش و نوسازى صنايع ايران نيز در ادامه اين همايش گفت:‌وزارت صنايع و معادن در بخش خصوصى‌سازى در كشور ركورددار است و بيش از 95 درصد از خصوصى‌سازى كشور توسط اين وزارتخانه صورت پذيرفته است.

وى تصريح كرد: استان كرمان يكى از مناطق معدن‌خيز و مركز تجمع صنايع كشور است كه در صورت استفاده از روشهاى علمى مى‌تواند به‌عنوان استان معين سرمايه‌گذارى در جنوب شرق كشور نقش عمده‌اى در جغرافياى سياسى اقتصادى كشور ايفا كند.

وى تصريح كرد: خوشبختانه پس از انقلاب كارهاى زيربنايى زيادى در بخش صنعت و معدن صورت پذيرفته است و دولت نهم نيز با درك بالايى از صنعت توجه ويژه به اين بخش دارد.

قلعه‌بانى اضافه كرد: محروميت‌ها، تحريم‌ها، وابستگى به موارد اوليه خارجي، پايين بودن بازدهى و ناكارآمدى بازار سرمايه و مسائل مديريتى مواردى هستند كه دولت نهم براى رفع آنها تلاشهاى گسترده‌اى انجام داده است و بايد مورد توجه بيشتر نيز قرار گيرند.

وى افزود: در اين ميان بايد به اين نكته توجه داشت كه تمامى اين محدوديت‌ها و تحريمها كه از سوى برخى كشورهاى خارجى كه با اغراض خاص انجام مى‌شود مربوط به تمامى بخشهاى صنعتى مى‌باشد و بايد با سعه صدر از اين برهه گذر كنيم.

معاون وزير صنايع و معادن گفت: بخش خصوصى بايد در سرمايه‌گذارى نقش كليدى داشته باشد و در همين راستا طرح آمايش صنعت و معدن از امسال تا سال 90 با 800 طرح به وسيله بخش خصوصى انجام مى‌شود.

رئيس سازمان گسترش و نوسازى صنايع ايران عنوان كرد: 30 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذارى در اين طرح براساس پتانسيل‌هاى بومى هر استان صورت مى‌پذيرد و يكى از نتايج اين طرح ايجاد 300 هزار فرصت شغلى در سراسر كشور است.

وى گفت:‌اين طرح در راستاى توسعه متوازن صنعتى در همه ابعاد انجام مى‌شود چرا كه در گذشته سرمايه‌گذارى‌هاى صنعتى در برخى از نقاط كشور متمركز شده و باعث محروميت برخى از استانها شده بود.

قلعه‌بانى افزود: يكى ديگر از اقدامات وزارت صنايع حمايت از تكميل و راه‌اندازى طرحهايى است كه در سالهاى گذشته نيمه‌كاره رها شده‌اند و تسهيلات لازم براى تكميل طرحها در اختيار اين طرح‌ها قرار مى‌گيرد.

وى گفت: در زمينه سيمان و فولاد ستاد ويژه‌اى تشكيل شده است و با اجراى طرحهاى موجود تا پايان امسال از واردات سيمان بى‌نياز خواهيم شد و در مواردى قادر به صادرات نيز خواهيم بود و در بخش فولاد نيز بزودى به ركوردهاى توليد جديدى دست خواهيم يافت.

رئيس سازمان گسترش و نوسازى صنايع ايران افزود: در بخش سرمايه‌گذارى خارجى على‌رغم وجود مشكلات و محدوديت‌هاى خارجى در سال 85 توانستيم 10 ميليارد دلار سرمايه جذب كنيم و اين رقم در سال 86، 12 ميليارد دلار و در 2 ماه ابتدايى سال جارى 2 ميليارد دلار مى‌باشد.

وى گفت: در بخش صادرات نيز از لحاظ وزنى در سال 86 نسبت به سال قبل 11 درصد و از لحاظ ارزش 16 درصد رشد داشته‌ايم.

قلعه‌بانى در ادامه بيان كرد:‌وزارت صنايع براى خصوصى‌سازى تعامل با تشكلها را در دستور كار خود قرار داده است و با توسعه زمينه‌هاى موجود بخش خصوصى مى‌تواند سرمايه‌گذارى‌ها را گسترش دهد.

وى گفت:‌در روز گذشته 3/5 درصد از سهام فولاد خوزستان توسط بخش خصوصى خريدارى شد كه در نوع خود در كشور در زمينه خصوصى سازى بى‌نظير بود.

وى گفت: بزودى بيش از 80 درصد شركتهاى سازمان گسترش و نوسازى صنايع ايران در سال‌جارى به غير از ايران خودرو و سايپا به بخش خصوصى واگذار مى‌شود.

رئيس اتاق بازرگانى استان كرمان نيز گفت: ثبات نرخ ارز موجب افزايش واردات و تعطيلى واحدهاى توليدى داخلى مى‌شود در اين زمينه بايد با كارهاى كارشناسى بين نرخ ارز صادرات و نرخ ارز واردات تفاوتهايى قائل شد.

جلال‌پور اظهار داشت: متاسفانه با تمام اقدامات صورت گرفته در سالهاى اخير در خصوص واحدهاى توليدى هنوز فرهنگ توليد در بين مسئولان اجرايى جايگاه خود را پيدا نكرده است.

وى تصريح كرد: اگر باورى كه در اراده مسئولان مديريتى كلان كشور و استان وجود دارد در بخش اجرايى گسترش مى‌يافت بسيارى از مشكلات بخش توليد مرتفع مى‌شد.جلال‌پور افزود: بسيارى از محروميت‌هاى موجود در استان كرمان در صورت ايجاد فرهنگ توليد براى صادرات حل خواهد شد و اين باور امروز در سطوح كلان 3 قوه وجود دارد اما مسئولان اجرايى و پرسنل ادارى هنوز به اين باور نرسيده‌اند. رئيس اتاق بازرگانى استان كرمان خاطرنشان كرد: امروز توليدكنندگان در بسيارى از مسائل با موانع متعددى روبرو هستند كه بزرگترين معضل توليد بحث نامتناسب بودن قيمت تمام شده كالا با قيمت فروش در بازار است.وى گفت: طى ماههاى گذشته به دليل تورم جهانى قيمت مواد اوليه و دستمزد نيروى انسانى و هزينه انرژى افزايش يافته و اين مسئله در كنار تثبيت نرخ ارز مشكل‌ساز شده است.
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن