تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820086992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/پروژه مجتمع زيستي پايدار دانشگاه يزد در انتظار توجه مسوولان/ مجري پروژه: ‌مسؤولان ضرورت اجراي پروژه را درك نمي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /پروژه مجتمع زيستي پايدار دانشگاه يزد در انتظار توجه مسوولان/ مجري پروژه: ‌مسؤولان ضرورت اجراي پروژه را درك نمي‌كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - يزد
سرويس: شهرستان‌ها

مجري پروژه مجتمع زيستي پايدار دانشگاه يزد گفت: روند گرم شدن زمين، اجراي اين پروژه را ضروري كرده است اما مسوولان ضرورت اجراي پروژه را درك نمي‌كنند.

سيدمحمد علي نكوئي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه يزد، اظهار داشت: پروژه مجتمع زيستي پايدار دانشگاه يزد با توجه به بحث گرم شدن كره زمين، تحولات و دگرگوني‌هاي ناشي از آن و شرايط آب و هوايي و اقليمي به منظور جلوگيري از پيشرفت خسارات ناشي از گرم شدن كره زمين در سال 1383 پيشنهاد شد و مورد تاييد شوراي پژوهشي دانشگاه، ‌رياست دانشگاه، استاندار وقت و مركز ارتباط با صنعت و كار آفريني قرار گرفت.

وي افزود: دراين راستا در سال 83 با تخصيص زمين در «گلو بادامك» تفت توسط فرماندار شهرستان تفت و نماينده سازمان مسكن و شهرسازي مراحل نقشه‌برداري تا صدور سند به نام دولت از سوي شركت تعاوني مسكن انجام شد و پس از آن زمين مذكور با انجام مراحل اوليه طرح در خرداد ماه سال 85 واگذار شد.

عضو هيات علمي دانشگاه يزد تصريح كرد: ‌با اعتراض شركت تعاوني استقامت تفت در مراسم نماز جمعه و نامه‌نگاري به مسكن و شهرسازي، شركت تعاوني مسكن پايدار و فرمانداري، اجراي طرح در زمين مورد نظر متوقف شد تا اين كه در پايان سال محل جديد از سوي سازمان مسكن و شهرسازي شامل مجاورت پارك علم و فناوري،‌ مجاورت روستاي زين‌آباد و مجاورت چم مطرح شد كه در اين راستا زميني در مجاورت روستاي چم با توجه به جميع جهات انتخاب شد.

وي يادآور شد:‌ دلايل انتخاب زمين مورد نظر براي اجراي طرح را مي‌توان نزديكي به دانشگاه، قرار گرفتن در كوهپايه، تابش نور خورشيد و غيره برشمرد كه همه اين موارد با توجه به اهداف اين طرح پژوهشي حائز اهميت است.

مهندس نكويي بيان كرد: ‌در نهايت پس از انتخاب زمين، كميته تغيير كاربري زمين متشكل از كارشناسان ادارات مربوطه استان تشكيل شد كه متاسفانه با توجه به عدم پاسخگويي مسؤولان، كار تحقيقات به صورت جدي دنبال نشد.

وي اين طرح را يكي از بزرگترين پروژه‌هاي مشاركتي كم نظير در دنيا و كشور برشمرد و عنوان كرد: با توجه به عدم پاسخگويي كميته فوق و نااميد شدن دست اندركاران اجراي طرح از استان، ‌سهم اعضا اواخر سال گذشته بازگردانده شد، اما در روزهاي نخستين سال با اعلام موافقت مجدد با اجراي طرح، ‌درخواست واگذاري زمين مطرح شد كه تاكنون عليرغم تشكيل جلسات متعدد نتيجه‌اي حاصل نشده است.

مجري طرح مجتمع زيستي پايدار متذكر شد: در اجراي اين طرح بيش از 200 نفر اعم از اعضاي هيات علمي و كارشناسان، مشاركت خواهند داشت و سرمايه‌گذاري آن به صورت خصوصي انجام خواهد شد و اين طرح مي‌تواند مورد استفاده سازمان‌هاي دولتي قرار گيرد.

مهندس نكويي در پايان خاطرنشان كرد: ‌ايده اوليه اين طرح در سال 75 مطرح و پس از تشكيل پژوهشكده‌هاي دانشگاه يزد در سال 81 به عنوان طرح پيشنهادي ارايه شد كه در ابتدا شركت 150 نفر از اعضاي هيات علمي مطرح و در نهايت بيش از 80 نفر متقاضي همكاري در اجراي پروژه شدند كه در اين راستا طرح در سال 83 مورد تاييد قرار گرفت و پس از طي مراحل مختلف در سال 86 كارگاه پروژه مجتمع زيستي پايدار برگزار و با توجه به ارايه مقالات مختلف دراين كارگاه 28 عنوان پروژه تحقيقاتي به منظور مشاركت در اجراي طرح و ايجاد مجتع تعريف شد كه هر يك از آنها براي مطالعه و بررسي در اختيار اعضاي هيات علمي دانشگاه يزد قرار گرفته است.

انتهاي پيام
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن