تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819292244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت بالاي نفت علت مشكلات اقتصادي آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: قيمت بالاي نفت علت مشكلات اقتصادي آمريكا
وزيرخزانه داري آمريكا اعلام كرد:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:وزيرخزانه داري آمريكا گفت : افزايش جهاني قيمت نفت باعث تشديد و تداوم مشكلات اقتصادي آمريكا شده است .


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران،"هنري پاولسون" كه در لندن بسر مي‌برد، روز پنجشنبه در كنفرانس خبري مشترك با وزير دارايي انگليس گفت : راه حل سريع و كوتاه مدت براي كاهش قيمت نفت وجود ندارد، چون سطح تقاضا در بازار جهاني بسيار بالاست .

وي افزود: سطح فعلي قيمت نفت براي مردم آمريكا قابل پذيرش نيست و همه تلاش ما نيز در ماههاي اخير بر اين قرار گرفته تا به نحوي اين مشكل را حل كنيم .

وزير خزانه داري آمريكا در عين حال گفت : مشكل اصلي اين است كه نفت كافي براي پاسخگويي به تقاضاهاي فزاينده در بازار وجود ندارد و روشن نيست كه حتي كشوري مثل عربستان هم بتواند با توليد بيشتر قيمت نفت را كنترل كند.

وي اظهار داشت : بايد با برنامه ريزي درازمدت و با اقدامات گسترده ، نظير كاهش مصرف ، سرمايه‌گذاري در افزايش توليد و كشف منابع جديد نفت و از همه مهمتر استفاده از انرژي‌هاي غيرفسيلي ، بازار شكننده نفت را كنترل كنيم .

پاولسون گفت : آمريكا و انگليس در اجلاس هفته آينده سران كشورهاي صنعتي جهان در ژاپن ، طرح‌هايي را براي سرمايه‌گذاري در انرژي‌هاي پاك و تجديد پذير ارائه خواهند كرد.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه پذيرفت كه امكان كاهش تاثيرات بحران اعتبارات و ركود اقتصادي در آمريكا بر ديگر نقاط جهان وجود داشته ولي برخي اشتباهات بويژه از طرف بانك‌ها اين تاثيرات را افزايش داد.

وزيرخزانه داري آمريكا گفت : با شرايط فعلي ، مشكلات اقتصادي آمريكا احتمالا در سال ‪ ۲۰۰۹نيز به نوعي ادامه خواهد داشت .

آليستر دارلينگ وزير دارايي انگليس نيز در اين كنفرانس خبري گفت : افزايش جهاني قيمت نفت يك مشكل واقعي براي اقتصاد جهاني است .

وي افزود: در حالي كه قيمت نفت از بشكه‌اي ‪ ۱۴۵دلار هم گذشته است ، ضروري است سران هشت كشور صنعتي در اجلاس آتي خود راههاي افزايش عرضه نفت را به طور جدي مدنظر قرار دهند.

وزير خزانه داري آمريكا در سفر خود به لندن با گوردون براون نخست وزير ، آليستر دارلينگ وزير دارايي و مديران ارشد بانكي و مالي انگليس ديدار و گفت و گو كرد.

انتهاي پيام//
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن