تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815421762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كمتر از نيمي از مردم نيوزيلند، حشيش مصرف كرده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: كمتر از نيمي از مردم نيوزيلند، حشيش مصرف كرده اند
تهران -خبرگزاري ايسكانيوز: تحقيقاتي جهاني نشان مي دهد، حدود نيمي از مردم نيوزيلند، حداقل يك بار حشيش مصرف كرده اند.
به گزارش روز جمعه بخش انگليسي گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" به نقل از خبرگزاري رسمي چين شينهوا، راديوي دولتي نيوزيلند اعلام كرد، اين كشور از لحاظ مصرف كنندگان مواد مخدر دومين كشور در سطح جهان است.
اين سري مطالعات جديد نشان مي دهد حدود 42 درصد از مردم كشور نيوزيلند، طعم حشيش و بيش از 4 درصد نيز حداقل يك بار طعم كوكائين را چشيده اند.
نتايج اين مجموعه مطالعات كه پس از نظرسنجي در مورد مصرف مواد مخدر در سطح اين كشور انجام شد، در چاپ اخير مجله the Public Liberty of Science منتشر شده است.
كوكائين از برگ كوكا به‌دست مي‌آيد. كوكا بوته‌اي است از جنس اريتروكسيلوم ، كه داراي برگ‌هاي ساده و هميشه سبز است.
برگ كوكا داراي دو نوع تانن است و از مدتها پيش در آمريكاي جنوبي و مكزيك افراد فقير براي رفع گرسنگي آن را مي‌جويده‌اند.
اما كوكائين كه سمي و خطرناك است، نه براي رفع گرسنگي ، بلكه براي اثر محركي كه دارد مورد استفاده قرار مي‌گيرد. كلريدرات كوكائين داراي اثر بي‌حس كننده موضعي است و از اين خاصيت آن براي تسكين درد و بي‌حس كردن موضع براي عمل جراحي استفاده مي‌شود.
كوكائين محرك قشر مغز و دستگاه عصبي مركزي است. مصرف آن سبب تهييج و بي‌خوابي مي‌شود و به توهم و هذيان مي‌انجامد. هرچند كوكائين از نظر فيزيولوژيك اعتيادآور نيست، اما از لحاظ رواني شخص را به دنبال خود مي‌كشاند و استفاده از آن همان عواقب فردي و اجتماعي را كه مواد اعتيادآور دارند، به ‌بار مي‌آورد.
افرادي كه كوكائين مصرف مي‌كنند ابتدا احساس سرخوشي و نشاط مي‌كنند و خود را سعادتمند و نيرومند و توانا به انجام كارهايي كه به‌طور معمول قادر به انجام آنها نيستند،‌ مي‌پندارند. حالت تحريكي ، بي‌قراري ،‌ اضطراب ، ترس ، پرحرفي ،‌ بي‌خوابي ،‌ هيجان و توهم و گيجي پس از مرحله اول گريبانگير فرد مي‌شود و قدرت واهي او رو به زوال مي‌رود. از اينرو شخص به مصرف مجدد دارو مي‌پردازد و دايره معيوب ادامه پيدا مي‌كند.
فرد كوكائيني ، معمولا دچار توهم‌هاي حسي و هذيان است و گاه حتي دوستان خود را نيز به‌جا نمي‌آورد و اشخاص را به‌جاي يكديگر عوضي مي‌گيرد.
حشيش يا شاهدانه گياهي است كه در اكثر نقاط جهان مي‌رويد و بسته به محل رويش داراي تفاوتهايي مي‌باشد. شاهدانه ، به‌ويژه شاهدانه هندي داراي يك ماده رزيني به‌نام كانابيس يا حشيش است كه در كشورهاي غربي و آمريكا ماري‌جوانا ناميده مي‌شود.
حشيش بوي قوي و طعم تند و خاصيت سكرآور دارد. حشيش يا كانابيس بر روي دستگاه عصبي مركزي اثر مي‌كند و استعمال طولاني آن به لاغري ، رنگ پريدگي ، ضعف و اختلالات رواني مي‌انجامد.
چند دقيقه پس از تدخين يا يكي دو ساعت پس از خوردن حشيش مرحله تحريكي آغاز مي‌شود كه طي آن فرد احساس خوشي و انبساط خاطر مي‌كند. تحت تاثير حشيش كنترل رفتار مختل مي‌شود و پرحرفي ، قهقهه و حس پرواز در بيمار پيش مي‌آيد.
ادراك فرد از زمان و مكان مختل مي‌شود و اختلال‌هاي حسي نيز پيش مي‌آيد. شخص دچار توهم و تصورات واهي مي‌شود، محيط خود را غير از آنچه كه هست مي‌بيند،‌ دست‌هاي خود را پر و بال مي‌بيند و حوض خانه را دريا.
از اين‌رو حشيش را بايد ماده خطرناكي تلقي كرد كه اگرچه از نظر فيزيولوژيك وابستگي ايجاد نمي‌كند، اما چون وابستگي رواني به آن سبب مي‌شود كه فرد به طرف استفاده مداوم سوق داده شود بايد به‌طور جدي با آن مبارزه كرد./120
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن