تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802399060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همه جايزه گرفتند، به همين سادگي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: همه جايزه گرفتند، به همين سادگي


سينماي‌ايران- وحيد سعيدي:
... و با اين جشن بود كه پس از سال‌ها انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي به شكلي ابراز وجود كرد كه همگان را وادار كرد تا در برابرش سر تعظيم فرود آورند

دوشنبه‌شب در تالار وحدت باز هم بهانه‌اي پيش آمد كه سينماگران گرد هم جمع شوند تا برترين‌ها از ميانشان انتخاب شوند، اما اين بار قرار بود اين برترين‌ها را كساني انتخاب كنند كه سال‌ها براي آنها نوشته بودند و نقدشان كرده بودند.

همان‌هايي كه خيلي وقت‌ها كارگردان‌ها و بازيگر‌ها از تيزي قلمشان آزرده شده بودند. اما دوشنبه، روز ديگري بود. همه در كنار هم بودند؛ منتقد و سينمايي‌نويس و بازيگر و كارگردان و... . جشن آغاز شد. با نواي سرود ملي و آواي كلام‌الله.

مجريان به روي سن آمدند. يكي از جمع خودمان (انجمن منتقدان و...) كه كامران ملكي بود و ديگري محمد سلوكي. اجرايشان هرچند دلنشين نبود، اما چيزي از جذابيت‌هاي جشن كم نكرد. ابتدا تيزري پخش شد از مجموعه صحبت‌هاي هنرمندان درباره نقد و نقدنويسي در سينماي ايران. تيزري به كارگرداني مهدي كرم‌پور كه تدوين زيباي آن جذابيت‌هايش را دو چندان كرده بود.

در اين تيزر خيلي‌ها حرف زدند. از عزت‌الله انتظامي و كيانيان تا معتمدآريا و فرشته طائرپور. پس از آن مراسم وارد نخستين بخش اهداي جايزه شد. در اين بخش از بنيانگذاران اين تشكل ابوالقاسم طالبي، فريدون جيراني و غلامرضا موسوي تقدير شد.

آنها كه در سال 1374با همكاري ديگر هم‌صنفانشان انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي ايران را تشكيل و در زمره اصناف 29 گانه خانه سينما جايش دادند. پس از اين بود كه از روساي دوره‌هاي گذشته انجمن پرويز صمدي‌مقدم، مسعود فراستي، علي معلم، خسرو دهقان، محمود گبرلو و جواد طوسي نيز تقدير به عمل آمد. در ادامه برنامه از مرحوم «اميرجواد اسماعيلي» منتقد باسابقه كه به تازگي فوت كرده با پخش كليپي ياد شد.

تقدير از روزنامه‌ها و مجلات تخصصي سينمايي شامل روزنامه باني‌فيلم به مديرمسئولي مسعود داوودي، هفته‌نامه سينما به مديرمسئولي حسين وخشوري، هفته‌نامه جهان سينما به مديريت عباس تهراني و ماهنامه صنعت سينما به مديرمسئولي شهرام جعفري‌نژاد از ديگر بخش‌هاي برنامه جشن منتقدان سينمايي بود. در ميانه‌هاي برگزاري همين بخش بود كه دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز به جمع مهمانان جشن بزرگ منتقدان اضافه شد تا در بخش بعدي مراسم كه متعلق بود به تقدير از چهره‌هاي فرهنگي، به روي سن برود تا جايزه برگزيدگان اين بخش را اهدا كند.

در اين بخش از دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران به دليل رونق‌بخشي به فضاي فرهنگي و اهتمام شايان توجه به امر سالن‌سازي تقدير شد. مهندس عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صداوسيما، استاد عزت‌اله انتظامي و مهندس جعفري‌جلوه معاون امور سينمايي نيز دگر تقديرشدگان اين بخش بودند كه در اين ميان رئيس رسانه ملي به دليل مشغله‌كاري در اين مراسم حاضر نشده بود.

تقدير از منتقدان پيشكسوت «زاوان قوكاسيان» و «طهماسب صلح‌جو» به دليل فعاليت مستمر و تاثيرگذار از ديگر بخش‌هاي موضوعي جشن دوم منتقدان بود

برگزيدگان جشنواره بيست‌وششم:
اصلي‌ترين بخش جشن دوشنبه‌شب معرفي برگزيدگان جشنواره بيست‌وششم جشنواره فيلم فجر بود. فيلم‌هاي اين جشنواره در سه بخش كوتاه داستاني، مستند كوتاه و بلند و سينماي ايران مورد داوري قرار گرفت.

داوران بخش كوتاه متشكل از فريبا اشويي، زهرا قزيلي و علي افشار تنديس جشن در اين بخش را به فيلم كوتاه فيلم بومرنگ ساخته داريوش غريب‌زاده اهدا كردند.

در بخش مستند هم آثار توسط هياتي متشكل از‌ هادي مقدم‌دوست، رامتين شهبازي و محمدرضا فهميزي مورد ارزيابي قرار گرفت كه در نهايت در بخش مستند كوتاه فيلم «سيانوزه» از رخساره قائم‌مقامي و در بخش مستند بلند فيلم «تينار» ساخته مهدي منيري موفق به دريافت تنديس شدند.

اما بخش سينماي ايران را منتقداني چون جمشيد ارجمند»، «زاون قوكاسيان»، «شاهرخ دولكو»، «كامران ملكي»، «حسن معظمي»، «علي علايي» و كيوان كثيريان داوري كردند. در اين بخش جوايز به شرح زير اهدا شد:

*بهترين فيلم: «به همين سادگي» به تهيه‌كنندگي سيدرضا ميركريمي
*بهترين كارگردان: محمدعلي‌ باشه‌آهنگر براي فيلم «فرزند خاك»
*بهترين فيلمنامه‌نويس: بهنام بهزادي براي فيلمنامه «تنها دوبار زندگي مي‌كنيم»
*بهترين بازيگر زن: مهتاب نصيرپور براي فيلم «فرزند خاك»
*بهترين بازيگر مرد: رضا ناجي براي فيلم «آواز گنجشك‌ها»

برگزيدگان 30 سال سينماي ايران:
انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي در اقدامي ابتكاري طي يك نظرسنجي گسترده از 200 منتقد و نويسنده سينمايي، برگزيدگان 30 سال سينماي ايران را انتخاب كردند.

اين برگزيدگان عبارتند از:
* نقدنويسي: جواد طوسي، احمد طالبي‌نژاد، طهماسب صلح‌جو، شهرام جعفري‌نژاد، خسرو دهقان، روبرت صافاريان، سعيد مستغاثي، ‌محمدتقي فهميم، مهرزاد دانش و امير قادري

*بازيگري: عزت‌الله انتظامي، پرويز پرستويي، خسرو شكيبايي، رضا كيانيان و فاطمه معتمدآريا

*كارگرداني: ابراهيم حاتمي‌كيا (ژانر انقلاب و دفاع مقدس)، مجيدي مجيدي و رضا ميركريمي (سينماي ديني و معناگرا )، كمال تبريزي (سينماي كمدي)، رسول صدرعاملي(سينماي ملودرام )، كيومرث پوراحمد(سينماي كودك) و مسعود كيميايي(سينماي اجتماعي).

*فيلم: آژانس شيشه‌اي (ابراهيم حاتمي‌كيا)، بچه‌هاي آسمان (مجيد مجيدي)، مادر (زنده‌ياد علي حاتمي)،‌ ناخداخورشيد(ناصر تقوايي) و ‌هامون (داريوش مهرجويي)

*فيلمنامه: بهرام بيضايي،‌ زنده‌ياد علي حاتمي و فرهاد توحيدي
* تهيه‌كنندگي: مرتضي شايسته( هدايت فيلم) و مجيد مدرسي (صحرا فيلم)
برنامه جشن دوم منتقدان سينمايي با اجراي موسيقي سنتي توسط استاد شهرام ناظري پايان يافت.

همشهري امارات

تاريخ درج: 11 تير 1387 ساعت 13:55 تاريخ تاييد: 12 تير 1387 ساعت 11:24 تاريخ به روز رساني: 11 تير 1387 ساعت 17:04
 پنجشنبه 13 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن