تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803977353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان حج و زيارت از افزايش دو هزار نفري ثبت نام عمره مفرده خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس سازمان حج و زيارت از افزايش دو هزار نفري ثبت نام عمره مفرده خبر داد
"مصطفي خاكسار قهرودي" روز پنجشنبه در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سه ميليون و ‪ ۷۰۰‬هزار نفر از پنجم فروردين لغايت پنجم خردادماه جاري براي عمره مفرده در كشور ثبت نام كردند كه با احتساب ‪۷۰۰‬ هزار نفر ثبت نام‌شدگان سنوات قبل، اين تعداد به چهار ميليون و ‪ ۱۰۰‬هزار نفر افزايش مي‌يابد.

او گفت: سالانه ‪ ۶۰۰‬هزار نفر به حج عمره اعزام مي‌شوند.

وي اعلام كرد: در سطح كشور يك ميليون و ‪ ۹۰۰‬هزار نفر نيز تاكنون براي حج تمتع ثبت نام كردند كه با توجه به‌سهميه‌هاي اعزام سالانه،اين تعداد تا ‪۱۵‬ سال آينده به حج تمتع مشرف مي‌شوند.

وي تعجيل در اعزام زائران مسن حج تمتع را از سياستهاي مهم سازمان حج و زيارت عنوان كرد و گفت: در موسم حج تمتع امسال متولدين ‪ ۱۳۰۵‬و پيش از آن كه تاسال ‪ ۱۳۸۴‬ثبت نام كردند، به حج مشرف مي‌شوند.

خاكسار قهرودي گفت: با توجه به اين امر بيش از چهار هزار نفر از زائران مسن كه حداقل ‪ ۸۲‬سال سن دارند طي سال جاري به به حج تمتع اعزام مي‌شوند و اعزام كاروانهاي حج تمتع امسال از ‪ ۲۲‬آبان ماه آغاز مي‌شود.

رييس سازمان حج و زيارت كشور شرايط نامساعد جوي و ميزان ناوگان هوايي در قبال تعداد زائران اعزامي را از دلايل مهم تاخير در پروازهاي حج تمتع و از جمله در حج عمره دانست و گفت: اين سازمان به جد پيگير رفع اين تنگنا است.

وي بيان كرد: به دليل وجود نداشتن امكانات و فضاي لازم در برخي فرودگاههاي كشور و به خصوص در فرودگاه مشهد بدرقه‌كنندگان و مستقبلين حجاج با مشكلات بسياري روبرو هستند و برخي موارد تاخير در پروازهاي حجاج نيز بر اين مشكل افزوده است.

وي گفت: سازمان حج و زيارت و شوراي عالي حج كشور پيگيري رفع اين موضوع و ايجاد فضاي مناسب براي بدرقه‌كنندگان و مستقبلين از حجاج را در دستور كار خود قرار داده است.

خاكسار قهرودي افزود: با توجه به افزايش سالانه جمعيت مسلمانان و متعاقب آن زائران حج تمتع از سراسر جهان، كشور عربستان به جد پيگير افزايش اين سهميه است و پيش بيني مي‌شود مجموع سهميه كنوني حج تمتع در اين كشور از ‪ ۲/۵‬ميليون نفر فعلي طي سنوات آينده به هفت ميليون نفر افزايش يابد.

وي توسعه كمي و كيفي فرودگاهها و مراكز زيربنايي و اقامتي، محورهاي مواصلاتي و وسائل نقليه را از مهمترين اقدامات در حال انجام عربستان براي آماده‌سازي پذيرش از افزايش زائران حج تمتع است.

او بدون توضيح بيشتر گفت: مشكلاتي كه به دليل برخورد نامناسب با زائران ايراني طي سالهاي گذشته در عربستان از ناحيه برخي افراد به وجود مي‌آمد با هماهنگي و همكاري في مابين مسوولان عالي مرتبه كشورمان و اين سازمان و مسوولين عربستاني سالجاري كاهش يافته است.

اين مقام مسوول گفت: برخي عوامل و مقاصد سياسي و نادرست و اختلاف افكنانه افراد كج انديش بيشتر در خارج از كشور عربستان و ايران در اين نوع رفتار با زائران ايراني حج عمره و تمتع نقش داشت.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: سالانه يك ميليون نفر زائر از كشورمان به عتبات عاليه عراق و سوريه مشرف مي‌شوند و سازمات حج و زيارت افزايش اين ظرفيت را از طريق ايجاد زمينه‌هاي زيرساختي و مذاكره با مسوولان عراقي در حال پيگيري دارد.ك/‪۳‬
 پنجشنبه 13 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن