تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815489335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست همبستگي با ديپلماتهاي ربوده شده ايراني در بيروت برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نشست همبستگي با ديپلماتهاي ربوده شده ايراني در بيروت برگزار شد
به‌گزارش ايرنا از بيروت،در اين ديدار، نمايندگاني از سوي "ميشل سليمان" رييس جمهوري ، "نبيه بري" رييس مجلس و "فواد سنيوره" نخست وزير لبنان و شماري از وزيران ، نمايندگان مجلس، شخصيتهاي سياسي، حزبي، اجتماعي، دانشگاهي، رسانه‌اي، فرهنگي و ديني از طوايف مختلف لبنان حضور يافتند.

"محمد بعلبكي" رييس اتحاديه روزنامه‌نگاران لبنان، جنايت ربودن ديپلماتهاي ايراني را لكه ننگي بر جامعه جهاني و نهادهاي بين‌المللي و از زشت‌ترين مصائب انساني دانست.

وي با اعلام همبستگي اين اتحاديه با ديپلماتها و خانواده‌هايشان، ادامه اسارت آنان را نه تنها تجاوز عليه آنان و خانواده‌هايشان بلكه عليه جمهوري اسلامي ايران و جنايتي عليه حقوق بشر و توافقنامه‌هاي بين‌المللي به ويژه پيمان ژنو مبني بر مصونيت ديپلماتها دانست.

بعلبكي از جامعه جهاني خواست در راه اين مساله انساني و كشف سرنوشت ديپلماتهاي ربوده شده و آزادي آنان اقدام كنند.

"فوزي صلوخ" وزير خارجه لبنان نيز ادامه اسارت ديپلماتهاي ايراني را محكوم كرد و آن را جنايت انساني و همچنين جنايت عليه قوانين لبناني و بين‌المللي دانست و پيگيري موضوع از سوي مقامهاي ذيربط را ضروري دانست.

وي بر ضرورت حل موضوع ديپلماتهاي ايراني و تقويت روابط ايراني- عربي تاكيد كرد.

"ميشل موسي" عضو كميته حقوق بشر در پارلمان لبنان، ربوده شدن ديپلماتهاي ايراني را جنايت انساني و لكه ننگي بر پيشاني مرتكبان آن و همچنين دشمن صهيونيستي دانست كه نقش اساسي در ربودن آنان داشته است.

وي تاكيد كرد جامعه جهاني خواهان وارد آوردن فشار بر رژيم صهيونيستي مبني بر كشف سرنوشت ديپلماتها و همه اسيران در زندانهاي اين رژيم است.

"رائد موسوي" فرزند "محسن موسوي" كاردار ربوده شده سفارت ايران، ادعاي به شهادت رسيدن چهار ديپلمات ايراني را نفي و تاكيد كرد آنان زنده هستند و در زندانهاي دشمن اسراييلي بسر مي‌برند.

وي از همه طرفهاي ذيربط خواست براي حل اين موضوع و بازگرداندن ربوده شدگان به خانواده‌هايشان تلاش كنند و تاكيد كرد، گزارشي كه قرار است رژيم صهيونيستي درباره سرنوشت ديپلماتها ارايه كند، مانع از ادامه تلاشها براي روشن شدن قضيه آنان نخواهد شد.

موسوي، مسووليت دولت لبنان درباره پرونده ربوده شدن ديپلماتهاي ايراني را دو چندان دانست و گفت، آنان به هنگام ربوده شدن به دست شبه نظاميان نيروهاي لبناني، همراه نيروهاي پليس لبنان بوده‌اند.

"مجتبي فردوسي پور" كاردار ايران در لبنان نيز طي اظهاراتي، ديپلماتهاي ربوده شده را پيامدار محبت، همبستگي و برادري خواند و افزود، آنان تصميم گرفتند در بيروت بمانند و با لبناني‌ها و فلسطيني‌ها در پايداري در برابر حمله رژيم صهيونيستي به لبنان مشاركت كنند و به آنان ياري رسانند.

وي تاكيد كرد دشمن صهيونيستي كه ديپلماتها را در اسارت دارد، از زمان اشغال فلسطين در سال ‪ ، ۱۹۴۸‬اهميتي به ارزشهاي انساني و پيمانهاي بين‌المللي و مسايل انساني نمي‌دهد و روزانه، كشتارهايي را عليه ملت فلسطين مرتكب مي‌شودو تجربه‌هاي گذشته نشان داده كه اين رژيم، جز زبان قدرت و مقاومت نمي‌فهمد.

فردوسي پور تاكيد كرد جمهوري اسلامي ايران، پيگيري وضع اين ديپلماتها را تا بازگرداندن آنان به خانواده‌هايشان ادامه خواهد داد.

وي با تبريك دستاور حزب‌الله لبنان در آزاد كردن اسيران لبناني و فلسطيني از طريق مبادله اسيران با اسراييل، آن را پيروزي جديد براي ملت لبنان دانست.

محسن موسوي كاردار وقت ايران در بيروت، تقي رستگار مقدم ديپلمات ديگر ايراني ، احمد متوسليان وابسته نظامي و كاظم اخوان خبرنگار عكاس ايرنا ، چهاردهم تيرماه سال ‪ ۱۳۶۱‬در حاليكه از محل ماموريت خود در شمال لبنان به محل كارشان باز مي‌گشتند از سوي شبه نظاميان فالانژ لبنان دست نشانده رژيم صهيونيستي ربوده شده و به اسراييل تحويل داده شدند.

شواهد و اطلاعات حكايت از اسارت اين افراد در زندانهاي اشغالگران قدس دارد.

رژيم صهيونيستي موافقت كرده در چارچوب مبادله اسيران اسراييلي با حزب الله لبنان، گزارشي را درباره جزئيات ربوده شدن ديپلماتهاي ايراني ارايه كند و مقرر شده حزب‌الله نيز گزارشي را درباره تلاشهاي انجام يافته درباره سرنوشت رون آراد تحويل دهد.
 پنجشنبه 13 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن