تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814699657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفتگوي فاكس نيوز با استيو كول نويسنده كتاب خانواده بن لادن


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گفتگوي فاكس نيوز با استيو كول نويسنده كتاب خانواده بن لادن
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/04/13
00:12:02.17
واشنگتن پست گزارش داد مشرف رئيس جمهور پاكستان با امريكا قراردادي بسته است كه بر اساس ان سازمان سيا مي تواند در صورتي كه مخفيگاه بن لادن پيدا شد ان را هدف قرار دهد.
استيو كول نويسنده كتاب خانواده بن لادن در گفتگو با شبكه تلويزيوني فاكس نيوز در اين باره گفت چنين اطلاعاتي از ده سال پيش هم وارد دستگاه اطلاعاتي امريكا شده بود اما هنوز بن لادن پيدا نشده است از اين نمي توان گفت كه امريكايي ها به مخفيگاه بن لادن نزديك شده اند و نمي توان به اطلاعات دولت امريكا اطمينان كرد. اما انچه كه روشن است اين است كه بن لادن در سلامت كامل بسر مي برد. يقينا بر اساس اطلاعات و شواهد قوي دستگاههاي اطلاعاتي او در پاكستان و در مرز با افغانستان است اما اين حرف مثل اين است كه بگوييم در منطقه بزرگي مثل الاسگا دشمن شما زندگي مي كند و در نتيجه همه ساكنان ان را دشمن خود فرض كنيم از اين رو هنوز ادرس دقيقي از مخفيگاه بن لادن وجود ندارد.
استيو كول درباره اينكه گفته مي شود دولت امريكا پس از حوادث يازدهم سپتامبر خانواده و بستگان بن لادن را از امريكا بيرون برد گفت ده روز پس از حوادث يازدهم سپتامبر دولت امريكا اعضاي خانواده و بستگان بن لادن را با يك فروند هواپيماي اجاره اي از امريكا خارج كرد. البته اين بخش از خانواده بن لادن با وجود كارهايي كه اسامه بن لادن انجام داده بود به علت گرايشهاي امريكايي در اين كشور زندگي مي كردند. بخش بزرگي از خانواده بن لادن در دهه هزار و نهصد و نود رابطه خود را با اسامه بن لادن قطع كرد و سهام توقيف و گذرنامه سعودي او باطل شد. بن لادن بيش از پنجاه و چهار برادر و خواهر دارد.
كول درباره جستجو براي يافتن بن لادن گفت امريكا به قدر كافي براي پيدا كردن مكان دقيق بن لادن تلاش نكرده زيرا جنگ عراق بسياري از توجهات و منابع اطلاعاتي و نظامي امريكا را درگير خود كرده است.
كول تاكيد كرد فقط يك عزم ملي قوي مي تواند بن لادن را به دام بيندازد.
كول درباره رابطه خانواده بن لادن با بوش رئيس جمهور امريكا گفت خانواده بن لادن در زمينه هاي مختلف تجاري منافع مشتركي با خانواده بوش داشتند. به عنوان مثال برادر ناتني اوسامه در شركتي در تگزاس امريكا سرمايگذاري كرده بود كه خانواده بوش نيز در ان حضور داشتند.
00:16:47.12

شماره نوار
 پنجشنبه 13 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 361]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن