تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816193523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صنعت، به عنوان محور توسعه استان سمنان نيازمند حمايت بيشتر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: صنعت، به عنوان محور توسعه استان سمنان نيازمند حمايت بيشتر است
مسوولان و كارشناسان معتقدند توسعه صنعت در استان سمنان، اقتصاد اين استان را متحول ساخته و سمنان رابه عنوان يك قطب صنعتي در كشور مطرح كرده است.

اين افراد مي‌گويند: توسعه صنعت در اين‌استان مديون سرمايه‌گذاري بخش‌خصوصي است و هيچ سرمايه‌گذاري دولتي در اين بخش صورت نگرفته است و دولت بايد با ايجاد صنايع بزرگ روند توسعه اين استان را تسريع بخشد.

وجود ‪ ۲۰‬شهرك و ناحيه صنعتي در حاشيه شهرها و استقرار واحدهاي صنعتي در اين شهركها كه عمدتا در مسير تهران - مشهد در محدوده اين استان واقع‌اند بيانگر رشد و توسعه صنعت در اين استان است.

مسوولان، از بخش صنعت و معدن به‌عنوان موتور محركه اقتصاد اين استان ياد مي‌كنند و مبناي توسعه اين استان در آينده با توجه به محدوديت منابع آب را بر محور صنعت مي‌دانند.

ايجاد و توسعه صنعت توسط بخش خصوصي از مهمترين ويژگيهاي صنعت در اين استان است و تمام واحدهاي صنعتي اين استان با سرمايه بخش خصوصي و توسط متخصصان داخلي اداره مي‌شود.

استاندار سمنان در اين زمينه مي‌گويد: بر خلاف ساير استانها در استان سمنان هيج واحد صنعتي قوي و دولتي از نظر اشتغال و سرمايه‌گذاري ايجاد نشده است.

"علي عبدالهي" گفت: اين استان آمادگي دارد تا براي استقرار صنايع بزرگ با توجه به‌مصوبات سفر هيات دولت اقدام و بخشي از اين مصوبت را مححق كند.

وي با اشاره به محدوديت منابع آبي در اين‌استان، محور اصلي و قطب توسعه اين استان را صنعت دانست و گفت: براي توسعه بيشتر بخش صنعت و بالا بردن حجم سرمايه‌گذاري و اشتغال اين استان آمادگي دارد تا در استقرار واحدهاي بزرگ مشاركت نمايد.

وي با تاكيد بر اينكه اين‌استان شرايط بسيار خوبي براي استقرار واحدهاي خودروساز و قطعه‌ساز دارد گفت: با توجه به وجود دهها واحد قطعه‌ساز در اين استان اولويت اصلي ايجاد واحدهاي قطعه ساز بزرگ است.

عبدالهي از طرح ايجاد واحد واگن‌سازي در اين استان خبر داد و گفت: صنعت استان سمنان تاكنون با مشاركت بخش خصوصي رشد بسيار خوبي داشته و هم‌اكنون قريب يك هزار و ‪ ۵۰۰‬واحد توليدي صنعتي در اين استان فعال است.

استاندار سمنان تاكيد كرد:در زمينه تامين زمين، برق، گاز و منابع ارزي در اين استان هيچ محدوديتي وجود ندارد و براي اعطاي تسهيلات، طرحهاي بزرگ را به تهران معرفي تا از محل منابع استاني تسهيلات در اختيار آنها قرار گيرد.

نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه سمنان نيز روند توسعه صنعت در اين استان را خوب ارزيابي كرد و بر ضرورت تلاش در افزايش بهره‌وري در صنعت و معدن تاكيد كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين "سيدمحمد شاهچراغي" افزود: بخش صنعت و معدن در ايجاد اشتغال و خودكفايي كشور تاثير بسزايي دارد.

امام جمعه سمنان بخش صنعت و معدن را در رشد اقتصادي و تامين نيازهاي مردم و افزايش توليد در كشور بسيار مهم خواند.

رييس سازمان صنايع و معادن استان سمنان نيز گفت: ‪ ۹۹‬درصد صنعت استان سمنان توسط بخش خصوصي ايجاد شده است.

"عباس رستمي" با اشاره به وجود ‪ ۱۶‬هزار و ‪ ۱۱۳‬طرح صنعتي و معدني با پيشرفت ‪ ۶۰‬درصد در اين استان گفت: سمنان از اين لحاظ در رتبه دوم كشور قرار دارد.

رييس سازمان صنايع و معادن استان سمنان كمبود آب را از مشكلات بخش صنعت در استان سمنان دانست.

مديرعامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران نيز در سفر اخير خود به سمنان نبود واحدهاي بزرگ صنعتي در استان سمنان را يك محدوديت خواند.

"احمد قلعه‌باني" گفت: اين مساله شايد يك مقدار ناشي از بي‌توجهي به اين استان بوده است.

"احمد قلعه‌باني" از آمادگي اين سازمان براي مشاركت با بخش خصوصي جهت ايجاد واحدهاي بزرگ به استان سمنان خبر داد و گفت: اين سازمان آمادگي دارد تا در اين زمينه با بخش خصوصي مشاركت ‪ ۴۰‬به ‪ ۶۰‬نمايد.

وي خواستار تشكيل كارگروهي براي بررسي طرحهاي قابل ايجاد يا انتقال در اين استان شد.

رييس سازمان صنايع و معادن استان سمنان با اشاره به اختصاص دو هزار و ‪ ۹۲۰‬ميليارد ريال تسهيلات در قالب طرح آمايش صنعتي و معدني كشور گفت: با استفاده از اين تسهيلات ‪ ۱۸‬طرح بزرگ صنعتي در استان سمنان اجرا مي‌شود.

رستمي گفت: اين اعتبار به‌اجراي طرح‌هاي نيمه‌تمام با پيشرفت فيزيكي بيش از ‪ ۴۵‬درصد، بازسازي و نوسازي واحدهاي قديمي، طرح‌هاي بزرگ در قالب اصل ‪۴۴‬ و سرمايه در گردش واحدهاي صنعتي اختصاص مي‌يابد.

وي با بيان اينكه پيشنهاد اعتباري استان سمنان در اين طرح اختصاص هشت هزار ميليارد ريال بوده است گفت:از آنجايي كه شاخص جمعيت به‌شاخص‌هاي ميزان سرمايه‌گذاري اضافه شده است اين استان در فهرست استان‌هاي توسعه‌يافته صنعتي قرار دارد.

رستمي با اشاره به تسهيلات ويژه طرح آمايش صنعتي و معدني كشور براي سرمايه‌گذاران گفت: اين مشوق‌ها شامل تخفيف ‪ ۳۰‬تا ‪ ۸۰‬درصدي واگذاري زمين و ارائه تسهيلات ارزي و ريالي به طرح‌هاي جديد، ايجادي و توسعه‌اي است.

معاون برنامه‌ريزي استانداري سمنان نيز با تاكيد بر اينكه منابع اين استان با اولويت بخش صنعت هزينه مي‌شود، سياست‌گذاري نحوه هدايت واحدهاي صنعتي، آموزش صاحبان صنايع و ارتقاي بهره‌وري بخش صنعتي را ضروري دانست.

"بهزاد ظهيري" صنعت را تنها عامل توسعه پايدار استان سمنان عنوان و تصريح كرد: اين استان از نظر افراد تحت‌پوشش كميته امداد آخرين استان كشور است و اين موضوع نشان مي‌دهد اشتغال در بخش صنعت بسياري از خانواده‌ها را به خودكفايي رسانده است.

رييس‌سازمان كار و امور اجتماعي استان سمنان نيز رشد صنعت در اين استان را زمينه ساز ايجاد فرصت‌هاي شغلي دانست.

"علي ايماني" گفت: ‪ ۴۷‬درصد از نيروي شاغل در واحدهاي توليدي صنعتي اين استان را نيروهاي مهاجر تشكيل مي‌دهند در حاليكه در سالهاي قبل اين رقم ‪ ۱۷‬درصد بوده است.

وجود زيرساختهاي مناسب و بسيار خوب و نزديكي به تهران به عنوان مهمترين قابليتهاي استان سمنان در امر توسعه صنعت محسوب مي‌شود بطوريكه ايجاد اين زيرساختها علاوه بر ايجاد شغل براي نيروهاي بيكار بومي، امكان جذب سرمايه و سرريز استانهاي همجوار را نيز فراهم كرده است و بكارگيري آمار بالاي نيروهاي غيربومي دليل ايت مدعا است.

كوچك بودن واحدهاي صنعتي ايجادشده وايجاد تمام واحدها توسط بخش خصوصي به عنوان مهمترين ويژگي‌هاي صنعت استان سمنان است.

در حال حاضر بيشترين واحدهاي صنعتي در استان سمنان مربوط به صنايع شيميايي است و علاوه بر اين واحدهاي صنايع معدني، نساجي، ساخت موتورسيكلت و قطعات خودرو و ...از مهمترين صنايع فعال در اين استان به‌شمار مي‌رود.

در استان سمنان هم‌اكنو يك هزار و ‪ ۵۰۰‬واحد توليدي صنعتي فعال است و بخش صنعت و معدن بيش از ‪ ۴۰‬هزارشغل را در اين استان ايجاد كرده است.ك/‪۴‬ ‪ ۶۰۸/۵۹۹/۵۰۶‬
 پنجشنبه 13 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن