تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816419238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«شحات انور»، ستاره‌اي بي‌بديل در آسمان تلاوت قرآن/3دغاغله، داور بين‌المللي:محبوبيت شحات انور به‌علت تجددگرائي در شيوه تلاوت قرآن بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: «شحات انور»، ستاره‌اي بي‌بديل در آسمان تلاوت قرآن/3دغاغله، داور بين‌المللي:محبوبيت شحات انور به‌علت تجددگرائي در شيوه تلاوت قرآن بود
گروه‌ فعاليت‌هاي قرآني: به نظر بنده آن چيزي كه باعث محبوبيت و اقبال به تلاوت‌هاي شحات محمد‌انور شد بحث تجددگرائي در اسلوب و سيستم تلاوت بود و در واقع به‌روز بودن تلاوت‌هاي استاد شحات باعث گرايش قاريان جوان به سمت تلاوت‌هاي ايشان شده است.
«مهدي دغاغله»، داور بين‌المللي و سرپرست گروه تواشيح ثقلين اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: مرحوم شحات محمد انور از نوابغ قرائت قرآن كشور مصر است كه در سال 1950 در روستاي كفرالوزير به‌دنيا آمد و در سه ماهگي نيز پدر خود را از دست داد.

وي افزود: اكثر كساني كه زندگي شحات انور را مورد بررسي و ارزيابي قرار مي‌دهند معتقدند كه وفات پدر شحات انور باعث پيشرفت استاد شده است زيرا باعث شده است كه بر خود و استعداد‌هايش بيش از پيش تكيه كند و آن‌ها را شكوفا سازد.

دغاغله تصريح كرد: استاد شحات انور با هدايت و راهنمايي‌هاي دائي‌ها و مادر خود پرورش يافت و در سن 20 سالگي به عنوان يكي از قاريان ممتاز شناخته شد.

اين داور بين‌المللي تصريح كرد: در صحبت‌هايي كه با مرحوم شحات انور داشته‌ام وي به انتشار نوارهاي قرائتش در سال 1970 اشاره مي‌كند و مي‌گويد در سال 1976 به مجلس مهمي براي تلاوت قرآن دعوت شدم كه در آن مجلس رئيس راديو قرآن مصر و هيئت بلندپايه‌اي از مسئولان در آن حضور داشتند، بعد از اتمام تلاوت رئيس راديو قرآن به من پيشنهاد داد تا براي ورود به راديو تست بدهم و من نيز قبول كردم.

دغاغله داستان ورود شحات انور به راديو را از زبان خود استاد اين‌گونه ادامه مي‌دهد: بعد از انجام تست ورود به راديو در بار اول پذيرفته نشدم و علت آن نيز از سوي هيئتي كه بنده در حضور آن‌ها تلاوت كردم ضعف در تركيب نغمات عنوان شد، به‌ اين منظور مدت دو سال در آموزشگاه موسيقي ديني مصر به تحصيل مشغول شدم و براي بار دوم كه تست دادم بحمدالله براي ورود به راديو پذيرفته شدم.

دغاغله با اشاره به اهميت مقام قاري راديو و تلوزيون در مصر تأكيد كرد: اطلاق قاري راديو و تلوزيون به يك قاري در مصر خيلي حائز اهميت است و در واقع اين بالاترين مقامي است كه يك قاري قرآن در مصر مي‌تواند كسب كند.

اين كارشناس تلاوت قرآن كريم تاكيد كرد: به نظر بنده آن چيزي كه باعث محبوبيت و اقبال به تلاوت‌هاي شحات محمد انور شد بحث تجددگرائي در اسلوب و سيستم تلاوت بود، زيرا نغمات اجرا شده در تلاوت‌هاي شحات انور همان نغمات و آهنگ‌هايي است كه توسط ديگر قراء اجرا مي‌شود، ولي سبك و سياق متفاوت اجراي اين مقامات و به‌اصطلاح به‌روز بودن تلاوت‌هاي استاد شحات باعث گرايش قاريان جوان به سمت تلاوت‌هاي ايشان شده است.

دغاغله در جواب اين سئوال كه نظر شما درباره اين‌كه گفته مي‌شود تلاوت‌هاي شحات انور در ايران از لحاظ فني با تلاوت‌هاي اجرا شده توسط ايشان در مصر تفاوت دارد خاطرنشان كرد: بنده مخالف اين نظر هستم و معتقدم كه تلاوت‌هاي ايشان از لحاظ فني در ايران اگر از تلاوت‌هاي اجرا شده توسط ايشان در مصر بالاتر نباشد پايين‌تر نيز نيست.

سرپرست گروه تواشيح ثقلين اهواز در پايان گفت: در مصر عاملي به‌نام مستمع فني و آشنا به‌علم قرائت قرآن وجود دارد كه در ايران چنين عاملي را شاهد نيستيم، همچنين 90 درصد مردم در مصر با الحان و نغمات قرآني آشنايي دارند كه اين امر نقش بسزائي را از لحاظ كمي و كيفي در تلاوت قاريان مصري ايفا مي‌كند.

يادآوري مي‌شود، 11 تيرماه سال‌روز تولد استاد «شحات محمد انور»،قاري برجسته كشور مصر است. استاد شحات انور در سال 1329 هجري شمسي در روستاي كفرالوزير مصر به دنيا آمد و در سن 8 سالگي حافظ كل قرآن شد و پس از چندي و به سرعت در دوران جواني به يكي از قاريان مؤثر و مشهور در جهان اسلام تبديل شد.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 346]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن