تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820510166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/اخبار كوتاه سينما و تئاتر/ داوران جشنواره‌ي فيلم ورزشي.. اختتاميه هفته فرهنگي باغ فردوس.. تاسيس باشگاه هنرمندان جوان.. كارگاه‌ تئاتر و سرود محلات


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /اخبار كوتاه سينما و تئاتر/ داوران جشنواره‌ي فيلم ورزشي.. اختتاميه هفته فرهنگي باغ فردوس.. تاسيس باشگاه هنرمندان جوان.. كارگاه‌ تئاتر و سرود محلات
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر

داوران انتخاب بهترين فيلم و فيلمنامه‌ي هفتمين جشنواره‌ي بين‌المللي فيلم ورزشي مشخص شد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، نيكي كريمي، رسول صدرعاملي، محمود كلاري، محمود اربابي و دكتر مجيد حسين‌زاد داوران انتخاب‌شده براي قضاوت در هفتمين جشنواره‌ي بين‌المللي فيلم ورزشي هستند.

دربخش فيلمنامه‌ نيز محبوبه گشايش، دكتر هادي كريمي‌ و عبدالله قندهاري به عنوان داوران جشنواره‌ انتخاب شدند. مراسم افتتاحيه‌ي اين جشنواره در روز بيست‌وسوم و مراسم اختتاميه در روز بيست‌ونهم تيرماه درمحوطه‌ي بازي آكادمي ملي المپيك برگزار خواهد شد.

تاكنون نيز ‌٢٠٥ اثر داخلي و ‌٣٢ اثر خارجي به دبيرخانه‌ي جشنواره‌ ارسال شده است.

***

پنج‌شنبه ‌١٣ تيرماه در آخرين روز از هفته‌ي فرهنگي باغ فردوس گزيده‌ آثار پيروز كلانتري و سيف‌الله صمديان در هفته‌ي فرهنگي باغ فردوس نمايش داده مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، دراولين سانس از بخش ويژه در ساعت ‌١٦ تا ‌١٨ مستندهاي‌ «تنها درتهران»،«زندگي همين است» و «تهران چند درجه ريشتر» به عنوان گزيده‌ي آثار پيروز كلانتري و دردومين سانس درساعت ‌١٨ تا ‌٢٠ مستند‌هاي «تهران ساعت ‌٢٥»، «ايستگاه‌ سفيد»، «بم روز سوم، روز دهم»،«هنر كشتن»،«روز كه نبودي» و «از كرخه تاكن»از ساخته‌هاي سيف‌الله صمديان نمايش داده مي‌شوند.

پس از نمايش فيلم نقد‌وبررسي باحضور صاحبان اثر پيروز كلانتري و سيف‌الله صمديان برگزار مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، همچنين اختتاميه هفته فرهنگي باغ فردوس جمعه برگزار مي‌شود.

اختتاميه هفته فرهنگي باغ فردوس روز جمعه ‌١٤ تيرماه در ساعت ‌١٨ در سالن سينما موزه برگزار مي‌شود.

تجليل از حسن بني‌هاشمي كارگردان و مستندساز قديمي و اجراي دو برنامه موسيقي توسط ناصر منتظري و گروه جعبه، معرفي پنج برگزيده تماشاگران در بخش آزاد، تقدير از ‌١٢ كارگردان بخش ويژه با اهداي هداياي ويژه از مهم‌ترين برنامه‌هاي اختتاميه است.

در اختتاميه هفته فرهنگي باغ فردوس مستند «بركه خشك» كه در دهه ‌٤٠ به كارگرداني حسن بني‌هاشمي ساخته شده است در برنامه تجليل از او نمايش داده مي‌شود و پس از آن ناصر منتظري موسيقي اين فيلم را به صورت زنده اجرا مي‌كند.

همچنين گروه جعبه نيز پس از نمايش مستند «پيپه سرا» ساخته كيوان آزاد در اين مراسم به اجراي زنده موسيقي مي‌پردازد.

پيش‌بيني مي‌شود مراسم اختتاميه هفته فرهنگي باغ فردوس با حضور محمدحسن پزشك، عز‌ت‌الله انتظامي، ناصر تقوايي، حسين ترابي، محمدرضا اصلاني، پيروز كلانتري و سيف‌الله صمديان برگزار مي‌شود.

***

برنامه‌هاي دوره‌ي سي‌ونهم سينما تك موزه‌ي هنرهاي معاصر تهران (تابستان‌٨٦) از ساعت ‌٣٠/١٦روز‌شنبه ‌١٥ تيرماه با فيلم «ماجبين» به كارگرداني روح‌الله حجازي محصول سال ‌١٣٨٦ به مدت ‌٩٢ دقيقه آغاز مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، برنامه‌ي نمايش فيلم‌ها در دوره‌ي سي‌وهم سينما تك با تابستان ‌٨٧ درچهار بخش برگزار مي‌گردد. روز پنج‌شنبه ‌٢٠تيرماه نيزفيلم «گناه من» به كارگرداني مهرشاد كارخاني محصول سال ‌١٣٨٦ به مدت ‌٨٨ دقيقه نمايش در مي‌آيد.

بنابرهمين گزارش در دوره‌ي سي‌ونهم سينما تك با تابستان ‌٨٧ از روز ‌١٥ تيرماه تا ‌٣٠ شهريور ماه در بخش‌هاي سينماي جهان (‌٦فيلم)، هنرهاي تجسمي بر پرده‌ نقره‌اي (‌١٥ فيلم) پيشگامان سينما (‌٤فيلم) و در بخش سينماي جهان (‌٧ فيلم) به نمايش در مي آيد. علاقه‌مندان براي استفاده از برنامه‌ي نمايش فيلم‌ها مي‌توانند به موزه‌ي هنرهاي معاصر تهران واقع در خيابان كارگر شمالي، جنب پارك لاله مراجعه و يادرخصوص كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن ‌٨٨٩٥١٩٦٥ تماس حاصل كنند.

***

شش نمايش خياباني به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با همكاري دفتر تئاتر خياباني مركز هنرهاي نمايشي در محوطه تئاترشهر اجرا مي‌شوند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،از چهارشنبه نمايش‌هاي «چرا؟»، «دوست و دشمن» و «سه نوع از هزاران» به ترتيب از ساعت ‌١٨ تا ‌١٩ در محوطه مجموعه تئاترشهر اجرا مي‌شوند. ضمن اين‌كه پنج‌شنبه و جمعه اين هفته نيز نمايش‌هاي «مقصر كيست؟»، «آفت زندگي»،

«دوست و دشمن» و «قصه اعتياد» براي علاقه‌مندان تئاتر خياباني اجرا مي‌شود.

***

نخستين كارگاه‌هاي تئاتر و سرود محلات تهران از تاريخ ‌١٠ تيرماه ‌٨٧ برگزار شد.

كارگاه‌هاي تئاتر و سروده‌هايي كه به همت اداره كل فرهنگي شهرداري تهران و به منظور بهينه‌سازي اوقات فراغت جوانان برگزار شده است تا تاريخ ‌٣٠ مرداد ‌١٣٨٧ ادامه خواهد داشت.

تاكنون در مناطق ‌٨،‌٢٠، ‌١٨،‌١٥ كلاس‌ها آغاز شده است و كارگاه‌هاي ساير مناطق حداكثر تا تاريخ ‌١٦ تيرماه برگزار مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، براساس اين گزارش، زمان بازبيني كارگاه‌هاي تئاتر و سرود محلات تهران، ‌٢٠ تا ‌٣٠ مردادماه ‌١٣٨٧ خواهد بود.

پس از بازبيني آثار؛ نخستين جشنواره تئاتر و سرود محله از تاريخ ‌١ تا ‌٨ شهريورماه ‌١٣٨٧ در مناطق ‌٢٢ گانه شهر تهران برگزار مي‌شود.

***

نمايش كمدي «يك روايت تازه از اونور قاب خواب‌نماها» به كارگرداني خيرالله تقياني‌پور با نگاهي تازه به معضلات اجتماعي زنان از ‌١٣ تيرماه در تماشاخانه مهر به روي صحنه مي‌رود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،خيرالله تقياني‌پور كارگردان نمايش «يك روايت تازه از اونور قاب خواب‌نماها» با تأييد اين خبر گفت: اين نمايش كه در ‌٣ اپيزود آماده شده درباره نگرش اسطوره‌اي به فرهنگ بانوان در ايران، نگرش به زن در زندگي‌هاي سنتي و همچنين معضلات اجتماعي بانوان است.

نمايش «يك روايت تازه از اونور قاب خواب‌نماها» به نويسندگي فرامرز قليچ‌خاني و ساناز رسولي و با ايفاي نقش مژگان خالقي، سارا عباس‌پور، ساناز رسولي و شيرين زماني به روي صحنه مي‌رود. اين نمايش از ‌١٣ تيرماه هرشب به جز شنبه‌ها به مدت ‌٢٠ شب ساعت ‌١٨ در تماشاخانه مهر واقع در تقاطع خيابان‌هاي حافظ و سميه اجرا مي‌شود.

***

باشگاه هنرمندان جوان با هدف برقراري ارتباط مستمر با هنرمندان جوان و اعطاي تسهيلات مادي و معنوي به اين سرمايه‌هاي معنوي كشور توسط حوزه هنري تأسيس مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،حسين زرهاني، مدير فرهنگي معاونت آموزش و پژوهش حوزه هنري با اعلام اين خبر افزود: اين باشگاه همچنين با اهداف ايجاد انگيزه و تشويق و تقويت نگاه محتوايي و تكنيكي هنرمندان و تأمين مواد و ابزار لازم براي تسهيل در خلق آثار موفق راه‌اندازي مي‌شود.

وي ادامه داد: برنامه‌هاي نرم‌افزاري اين باشگاه طراحي و تهيه شده و به زودي از طريق پايگاه اينترنتي ويژه‌اي، ساير شرايط و امكاناتي كه مي‌توان در اختيار هنرمندان جوان قرار داد اعلام مي‌شود.

وي همچنين گفت: ايجاد اشتغال براي فارغ‌التحصيلان هنري و خريدار آثار هنرمندان جوان از ديگر برنامه‌هايي است كه از سوي حوزه هنري و در قالب باشگاه هنرمندان جوان پيگيري خواهد شد.

***

فراخوان سومين مسابقه فيلم كوتاه سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور منتشر شد

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،اين سازمان از تمامي علاقه‌مندان حوزه كودك و نوجوان دعوت كرده است آثار كوتاه خود را در اين مسابقه كه در سه رشته مستند، داستاني و نماهنگ برگزار مي‌شود، شركت دهند.

هدف از برگزاري اين مسابقه ارتقاء سطح آگاهي جامعه نسب به مسايل خاص معلولين و بهره‌مندي از عنصر تصوير به عنوان اثرگذارترين عامل ارتباط در توليد آثار مربوط به كودكان و نوجوانان استثنايي عنوان شده است.

موضوع فيلم‌ها بايد آموزشي و تربيتي باشد و فيلم‌هايي كه در دوره قبل شركت نموده‌اند در مسابقه پذيرفته نمي‌شوند. همچنين هر فيلم‌ساز مي‌تواند در هر سه بخش مسابقه شركت كند.

علاقه‌مندان براساس اين فراخوان مي‌توانند آثار خود را همراه با فرم درخواست شركت در مسابقه تا روز ‌٣٠ شهريورماه ‌٨٧ به دفتر مسابقه واقع در تهران – خيابان انقلاب – خيابان برادران مظفر – پلاك ‌٣٠ روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي ارسال كنند.

گفتني است شرايط عمومي و فرم درخواست شركت در سومين مسابقه فيلم كوتاه سازمان آموزش و پرورش استثنايي از طريق پايگاه اينترنتي سازمان به نشاني www.seo.medu.ir قابل دريافت است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 352]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن