تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820634642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درباره نشست با مسئولان رسانه‌ها راجع به طرح تحول اقتصادي مقدم فر: اقدام رئيس جمهور فتح باب خوبي در تعامل با رسانه‌ها بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: درباره نشست با مسئولان رسانه‌ها راجع به طرح تحول اقتصادي مقدم فر: اقدام رئيس جمهور فتح باب خوبي در تعامل با رسانه‌ها بود
خبرگزاري فارس: مدير عامل خبرگزاري فارس درباره نشست شب گذشته مديران مسئول رسانه ها با رئيس جمهوري راجع به طرح تحول اقتصادي گفت: اقدام رئيس جمهوري فتح باب خوبي در تعامل با رسانه‌ها بود.
حميدرضا مقدم‌فر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي فارس با اشاره به اينكه اصل اقدام رئيس جمهور در جلسه با مديران رسانه‌ها و خبرگزاري ها فتح باب خوبي از طرف رئيس جمهور براي تعامل با رسانه‌ها بود ، افزود: در اين جلسه پيرامون موضوعات مهم كشور از جمله طرح تحول اقتصادي صحبت شد.
وي افزود: اين حركت بديع بود كه در سه سال گذشته همواره خلاء وجود چنين جلساتي با رئيس جمهور حس مي‌شد و بايد از اين پس با تداوم اين جلسات اين خلاء پر شود.
مدير عامل خبرگزاري فارس تاكيد كرد: طرح تحول اقتصادي در ميان نخبگان و كارشناسان اقتصادي به صورت اجماع عمومي مورد موافقت قرار گرفته و همه موافق ايجاد تحول در ساختار اقتصاد كشور هستند.
مقدم‌فر افزود: شاه بيت اجراي اين طرح هدفمند كردن يارانه‌ها است كه اين موضوع از برنامه دوم توسعه به اين طرف همواره در برنامه‌هاي توسعه وجود داشته، ولي اجرا نشده و در حد طرح و گفتمان بود كه تبديل به خواست آرماني نظام شده بود.
وي افزود: دولت كار پسنديده ، خوب و شجاعانه و جسورانه‌اي شروع كرده است، زيرا دولت‌هاي قبلي اين كار را به خاطر تبعات سياسي و امنيتي آن انجام نمي دادند، ترس از تبعات اين طرح در گذشته باعث شده بود، اجرا نشود و مشكلاتي كه در اين طرح پيش‌بيني مي‌شد كه مبادا فشار سياسي به دولت وارد و تبديل به يك مساله امنيتي داخل شود.
مقدم‌فر تصريح كرد: همانگونه كه دولت نهم طرح سهميه‌بندي سوخت را شجاعانه انجام داد، اين طرح مهم را كه اجماع عمومي در مورد اجراي آن وجود دارد، ان شاءالله به نتيجه مي‌رساند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چگونه اين طرح با كمترين زيان به اقشار محروم و آسيب‌پذير اجرا مي‌شود، افزود: بخشي از آمار دهكها وجود دارد و مركز آمار ايران در حال جمع‌آوري ساير اطلاعات با منبع خوداظهاري افراد است.
وي تاكيد كرد: نحوه اجرا و پياده كردن طرح بسيار مهم است كه آيا چالش‌هاي اجرايي در اين طرح پيش بيني شده است.
مدير عامل خبرگزاري فارس افزود: نكته‌اي كه در نشست ديشب مديران مسئول با رئيس جمهور بود كه عموما در سوال‌هايي از رئيس جمهور وجود داشت، نگراني از نحوه اجرا ، شكل و چگونگي اجرا و سياستهاي طرح بود كه آثار و تبعات احتمالي آن به حداقل برسد.
وي افزود: تجربه سهميه‌بندي سوخت پيش روي دولت است و دولت آن را شجاعانه اجرا كرد كه كمك قابل توجهي به اقتصاد كشور كرد.
مقدم‌فر تصريح كرد: شروع هر طرحي در يك مقطع كوتاه مشكلاتي در بر دارد كه با تدبير و ملاحظات خاص مي‌تواند به حداقل كاهش پيدا كند.
مقدم‌فر افزود: عموم نگراني‌هايي كه در رسانه‌ها در مورد طرح تحول اقتصادي وجود دارد، در مورد نحوه اجراي آن و جبران واقعي يارانه هايي است كه حذف مي شود، اين امر مستلزم همفكري ، تدبير و برخورد حكيمانه با اين طرح بسيار بزرگ ملي است.
مقدم‌فر در مورد آثار تورمي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: آن طور كه رئيس جمهور توضيح دادند، پيش‌بيني‌هايي در مورد كاهش فشار تورمي طرح انجام شده است كه البته در مقطع يكي دو ساله ظاهر خواهد شد، در توضيحات رئيس جمهور از طرح تاكيد شد كه براي اين موضوع تدبير شده است.
مدير عامل خبرگزاري فارس ادامه داد: بنابر توضيحات ارائه شده در جلسه ديشب، در مرحله گشايش حساب براي كل افراد تدبير شده، دهكهاي پايين جامعه از يارانه‌هاي دولتي بيشتر بهره‌مند خواهند شد تا دهكهاي بالاتر ، در حالي كه اكنون با روش جاري يارانه‌ها اين امر برعكس است.
مقدم‌فر گفت: نكته ديگري كه مديران رسانه‌ها بر آن تاكيد داشتند، اين بود كه در اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها دولت دچار شتابزدگي نشود، اين يك طرح مهم ملي بوده كه شتابزدگي از آفات آن است ،بنابر اين بايد به آرامي و تاني با آن برخورد كرد.
وي افزود: علي‌رغم اينكه جلسه نزديك به سه ساعت بود، اما بسياري از جزئيات طرح باقي ماند و قرار شد در فرصتهاي ديگري به آنها پرداخته شود.
مدير عامل خبرگزاري فارس در مورد مشكلات احتمالي توليد و بخش صنعت پس از هدفمند كردن يارانه‌ها ، گفت: اين سوال نيز مطرح شد به ويژه صنايع بخش خصوصي و صنايعي كه در قالب اصل 44 واگذار مي‌شوند كه دولت چه تدبيري براي آنها انديشيده است.
وي تصريح كرد: در مورد رابطه هدفمند كردن يارانه‌ها و كاهش مفاسد اقتصادي گفت: فهرستي از محاسن اجراي اين طرح ملي در جلسه ديشب مطرح شد كه يكي از آنها حذف بستر مفاسد اقتصادي و اصلاح واقعي و عميق ساختار اقتصادي كشور خواهد بود.
مقدم‌فر گفت: در مورد نظام بانكداري و اشكالاتي كه در اين نظام وجود دارد و همچنين اصلاح بانكداري، بيمه ، نظام ارز و قيمت ارز از جمله موضوعاتي بودند كه گفته شد اينها به صورت چرخ‌دنده با يكديگر مرتبط بوده و بايد به صورت يك بسته سياستي اصلاح شوند.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن