تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820271761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار فرهنگسراها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اخبار فرهنگسراها
خبرگزاري فارس: برگزاري كارگاه آموزش عكاسي، خش و نقد دو فيلم مستند، برگزاري جشن تابستاني، راه‌اندازي كتابخانه‌هاي شبانه‌روزي از اخبار و برنامه‌هاي امروز فرهنگسراها شهر تهران است.


به گزارش خبرگزاري فارس، اخبار و برنامه‌هاي فرهنگسراها و خانه‌هاي فرهنگ وابسته به سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران به شرح ذيل است:

*جمعه تعطيل نيست!
خانه فرهنگ و كتابخانه فرزانگان در راستاي برنامه‌هاي جشنواره تابستانه 93 روزه اقدام به برگزاري برنامه‌اي با عنوان «جمعه تعطيل نيست!» نموده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خانه فرهنگ فرزانگان، در اين برنامه كه در روزهاي جمعه هر هفته در ايام تابستان برگزار مي‌شود، برنامه‌هاي متنوعي اجرا خواهد شد.
برپايه اين گزارش، جنگ شادي، پاتوق هنري، مشاوره و... از جمله برنامه‌هاي روزهاي جمعه است كه از ساعت 18 تا 20 در پارك تسليحات خانه فرهنگ فرزانگان برگزار مي‌شود.

* پخش سوم معرفي برنامه‌هاي تابستاني كتابخانه فجر
كتابخانه عمومي فجر از مركز مديريت فرهنگ هنري منطقه 18 با هدف تشويق و ترغيب عموم شهروندان به بهره‌مندي از برنامه‌هاي فرهنگي هنري اين مركز، در راستاي غني‌سازي اوقات فراغت برنامه‌هاي تابستاني خود را در قالب مسابقات و سرگرمي، تورهاي تفريحي علمي و زيارتي براي گروه‌هاي مختلف سني برگزار مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، مهدي كاظمي، مدير كتابخانه فجر در خصوص زمان و چگونگي اجراي اين برنامه‌ها گفت:‌در نظر داريم مسابقه حضوري با عنوان «انديشه سبز»‌را در زمينه علمي و اطلاعات عمومي در دو نوبت روزهاي شنبه و يكشنبه 15و 16 تيرماه از ساعت 15 تا 19 در اين مركز برگزار نماييم.
همچنين اردوي يك روزه‌اي را در جهت‌گذران اوقات فراغت و ايجاد روحيه نشاط و شادابي در قالب تور زيارتي سياحتي به مقصد امامزاده داود (ع) روز پنج‌شنبه 20/4/87 برگزار خواهيم كرد.
وي در پايان اشاره كرد: در برنامه‌اي ديگر تحت عنوان «دل‌هاي كبوتري» ويژه كودكان كه 20 و 27 تيرماه از ساعت 15 تا 19 برگزار مي‌شود، آذرگون به نقالي و قصه‌گويي همراه با تصاوير برگرفته از قصص قراني خواهد پرداخت و همچنين در برنامه‌ ديگري از ساعت 9 تا 12 همين روز، اجرا خواهد شد، مواردي مانند: تجويد، قرائت و حفظ جز سي‌ام قرآن كريم با كمك عكس، فيلم و تصاوير مربوطه به زبان‌ ساده به كودكان و نوجوانان آموزش داده خواهد شد.

*«عصرانه شادي و نشاط» برپا مي‌شود
با آغاز به كار جشنواره تابستاني تهران، عصرانه شادي و نشاط در بوستانهاي مناطق 21 و 22 برپا مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تهران، مدير مراكز فرهنگي هنري مناطق 21 و 22 شهرداري تهران با اعلام اين خبر افزود:اين طرح، عصرانه‌اي فرهنگي هنري براي شهروندان پايتخت‌‌نشين است كه در بوستانها و فضاهاي سبز اين مناطق اجرا مي‌شود.
اميرناصر مراديان با اشاره به اجراي نخستين برنامه از طرح عصرانه شادي همزمان با شروع فصل تابستان اظهار داشت: اين طرح يكشنبه نهم تيرماه در بوستان باغ‌نو منطقه 22 شروع و با استقبال چشم‌گير شهروندان بويژه كودكان و نوجوانان روبرو شده است.
وي غني‌سازي اوقات فراغت شهروندان با رويكرد محله‌اي را از ويژگي‌هاي بارز اين طرح شمرد و افزود: مديريت صحيح اوقات فراغت شهروندان تهراني و پاسخ‌گويي به نيازهاي فرهنگي هنري و تفريحي آنان در تابستان از جمله اهداف اجراي اين طرح است.
رئيس فرهنگسراي تهران تأكيد كرد: كليه روزهاي هفته صبحها از ساعت 10 تا 12 و عصرها از ساعت 18 تا 30/20 فضاهاي سبز و بوستانها به نوبت محل اجراي طرح عصرانه شادي و نشاط هستند.
وي تصريح كرد: بهره‌مندي تمامي كودكان و نوجوانان و والدين آنان از برنامه‌هاي اين طرح رايگان است و مخاطبان برنامه با شركت در مسابقات متعدد، از جوايز ويژه نيز برخوردار مي‌شوند.
مراديان درباره برنامه‌هايي كه در عصرانه شادي ارائه مي‌شود گفت: جشنواره‌هاي فرهنگي هنري، پاتوق‌هاي اجتماعي، جشن‌ها و مناسبتهاي مذهبي و ملي، پرده‌خواني محلات، مسابقات فرهنگي، هنري، علمي و ورزشي، تورهاي تفريحي و گردشگري، سراي آموزه‌هاي علمي و مذهبي، كارگاه‌هاي آموزشي، قصه‌گويي و داستان‌نويسي، پيك كتاب تهران، اجراي نمايش‌هاي ميداني و تئاتر عروسكي، ايستگاه‌هاي فرهنگي هنري از جمله برنامه‌هاي عصرانه شادي و نشاط است.
وي ضمن دعوت از خانواده‌ها براي حضور در برنامه‌هاي اين طرح گفت: فرهنگسراي تهران به عنوان ستاد مراكز فرهنگي هنري منطقه 22 در سه‌راه دهكده، جنب دبيرستان سپيده كاشاني، بوستان باغ نو ميزبان تمامي علاقمندان و شماره تلفن 44143780 نيز پاسخ‌گوي عموم شهروندان است.

* جشن لحظه‌هاي شاد همزمان با جشنواره تابستاني 87 فرهنگسراي تفكر
فرهنگسراي تفكر به مناسبت ولادت امام محمدباقر (ع) و روز قلم با «جشن لحظه‌هاي شاد» ميزبان خانواده‌هاي تهراني است.
روابط عمومي فرهنگسراي تفكر اعلام كرد: در اين جشنواره عصرانه ويژه برنامه‌هاي شاد و نشاط‌انگيز هنري براي كودكان و خانواده‌ها اجرا خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در جشن لحظه‌هاي شاد، جنگ شادي كودكان به كارگرداني زرنار عظيمي برنامه‌هاي متنوعي شامل: بازي‌هاي فلكور، مسابقه، نمايش، شعر و سرود و اجراي مسابقه ارائه مي‌كند.
جشن لحظه‌هاي شاد از ساعت 18 تا 20 روز 15/4/87 در محوطه باز فرهنگسراي تفكر پذيراي خانواده‌ها است.
علاقمندان مي‌توانند در تاريخ ياد شده به نشاني: شهرزيبا، شهران، پايين‌تر از فلكه دوم، ابتداي زيرگذر، فرهنگسراي تفكر مراجعه و جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره‌ تلفن‌هاي 9-44304978 و 44319303 تماس بگيرند.

*نقاط نشاط در فرهنگسراي پايداري
فرهنگسراي پايداري جهت غني ساختن اوقات فراغت شهروندان محترم از تاريخ 12/4/87 تا پايان تابستان روزهاي زوج شنبه، دوشنبه، چهارشنبه ساعت 30/17 تا 30/20 در نظر دارد تا در بوستان پايداري نقاط نشاط (ورزش و تندرستي) ايجاد نمايد.
به گزارش خبرگزاري فارس، بدين منظور در هر برنامه 4 ايستگاه تعبيه گرديده كه شامل سخنراني كارشناسان و برگزاري مسابقات است. در پايان مسابقات نيز جوايزي به برندگان اهدا خواهد شد. ضمناً گروه سني شركت‌كنندگان خانم و آقا در اين برنامه آزاد است.

*پخش و نقد دو فيلم مستند «اكبر جوجه» و «حاجي - گوليت»
باشگاه فيلم تهران وابسته به كانون فيلم فرهنگسراي هنر (ارسباران) در جلسه هفتگي خود (يكشنبه 16 تير ساعت 18) دو فيلم مستند «اكبر جوجه» و «حاجي - گوليت» با نويسندگي و كارگرداني رضا درستكار را پخش و با حضور اعضاي باشگاه، نمايندگان رسانه‌ها و جمعي از علاقمندان نقد و بررسي مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي اين فرهنگسرا «حاجي - گوليت» درباره عشق يك جانباز جنگ تحميلي است كه شيفته فوتبال و «رودگوليت» فوتباليست هلندي است و همچنان با پاي قطع شده خود فوتبال بازي مي‌كند.
همچنين فيلم «اكبر جوجه» روايت زندگي جواني بيكار و آواره است وليكن براي بقا راه حل‌هاي ساده و جالبي را تجربه مي‌كند و...
در پايان پخش فيلم محمدرضا اصلاني و رضا درستكار و كارشناسان سينمايي پيرامون فيلم گفت‌وگو به پرسش‌هاي حاضران پاسخ مي‌دهند.

* كارگاه آموزش عكاسي در فرهنگسراي هنر
جلسات كارگاهي آموزش عكاسي با حضور محمدرضا بهشتي منفرد (داراي 20 سال سابقه عكاسي و مدرس انجمن سينماي جوان - داراي نشان هنري در رشته عكاسي) برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي هنر (ارسباران)، در اين جلسات كه به صورت آموزش كارگاهي و با تأكيد بر ارتقاي نگاه تصويري هنرجويان علاقمند تشكيل مي‌شود به موضوعاتي چون: تاريخچه عكاسي، آشنايي با عكاسي و شيوه آنالوگ،‌ نور در عكاسي، تركيب‌بندي در عكاسي، زيبايي‌شناسي رنگ در عكس، عكاسي ديجيتال و آشنايي با نرم‌افزارهاي پردازش عكس و...
همچنين در طول مدت برگزاري كارگاه‌ها عكس‌هاي مختلف با موضوعات فوق به همراه آثار هنرجويان مورد نقد و بررسي قرار خواهد گرفت.
نظر به محدوديت ثبت‌نام، لطفاً براي كسب آگاهي بيشتر و ثبت‌نام با واحد آموزش فرهنگسرا با شماره تلفن 20 - 22872818 تماس بگيريد.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن