تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820143162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مستقل سازي ورزش بانوان از سياست گذاري ها كار كاملا اشتباهي بود


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: مستقل سازي ورزش بانوان از سياست گذاري ها كار كاملا اشتباهي بود
جدا بودن ورزش بانوان از سياست گذاري ها عامل عقب افتادن زنان در امر ورزش از آقايان بشمار مي رود. بودجه فدراسيون يك صد برابر بودجه انجمن هايي بود كه در يك رشته خاص فعاليت مي كردند. خوشبختانه پس از تغيير نگرش ديدگاه ها در كشور سعي مي شود كه با همين ديد ورزش بانوان به شرايط مساوي و ايده آل نزديك شود.


رباب شهريان مديركل دفتر توسعه سازمان تربيت بدني در گفتگو با خبرنگار اجتماعي برنا، افزود: در ورزش بانوان هميشه اين مشكل به چشم مي خورد كه به دلايل ساختاري و تشكيلاتي نسبت به ورزش آقايان عقب تر است. در 21 سال گذشته ورزش بانوان از آقايان عقب تر بود به طوري كه از 100 درصد بودجه اختصاص يافته در ورزش تنها سهم 9 درصدي داشت.

شهريان در ادامه، جدا بودن ورزش بانوان از سياست گذاري ها را عامل عقب افتادن آن ها از ورزش آقايان دانست و ابراز داشت: بودجه فدراسيون يك صد برابر بودجه انجمن هايي بود كه در يك رشته خاص فعاليت مي كردند. خوشبختانه پس از تغيير نگرش ديدگاه ها در كشور سعي مي شود كه با همين ديد ورزش بانوان به شرايط مساوي و ايده آل نزديك شود.

وي از وجود 44 فدراسيون ورزشي در امور بانوان ايراني خبر داد و اظهار داشت: رييس هر فدراسيون خود را متولي توسعه ورزشي بين زنان و مردان مي داند. در ارزيابي ها جهت تشخيص فدراسيون موفق نيز اين مسئله دنبال مي شود كه به چه اندازه يك فدراسيون براي ورزش آقايان و بانوان فعاليت كرده است؟ و اگر تنها آقايان در رشته هاي ورزشي صاحب مدال شوند و خانم ها به هيچ مدالي دست نيابند نيز يك امتياز منفي براي فدراسيون محسوب مي شود.

مديركل دفتر توسعه سازمان تربيت بدني در ادامه با بيان اينكه در يكي دو سال گذشته شاهد فعاليت چشمگير بانوان كشور در امر ورزش بوده ايم تصريح كرد: خوشبختانه از زماني كه ورزش بانوان با سياست گذاري همراه شد، ورزش بانوان در دل ورزش آمد و در بخش ورزش سهيم شد. البته توجه به اين نكته ضروري است كه ما در جامعه اي ارزشي زندگي مي كنيم درنتيجه فعاليت ورزشي بانوان در اجرا هميشه مستقل از آقايان است اما مستقل سازي ورزش بانوان از سياست گذاري ها كار كاملا اشتباهي بود و باعث مهجور ماندن ورزش بانوان در كشور شده بود. حتي اين جداسازي نيز در سهم بودجه و امكانات نيز به چشم مي خورد.

وي در خاتمه از اختصاص حداقل بودجه 30درصدي سازمان تربيت بدني در امر ورزش بانوان كشور خبر داد و افزود: سازمان تربيت بدني حداقل كف بودجه اختصاص يافته به ورزش بانوان را 30 درصد اعلام كرده است.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 353]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن