تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815145150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرلشكر جعفري: دشمن لحظه اي از توطئه عليه ما غافل نيست


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: سرلشكر جعفري: دشمن لحظه اي از توطئه عليه ما غافل نيست


تهران - حيات

فرمانده كل سپاه گفت: وظيفه آينده پاسداران سنگين است و تا زماني كه انقلاب اسلامي استمرار دارد توطئه‌هاي داخلي و خارجي نيز وجود دارند كه در اين شرايط سپاه پاسداران بايد در مقابله با تهديدات روز به روز آماده‌تر شود.
به گزارش حيات به نقل از پايگاه اطلاع رساني سپاه پاسداران، سردار جعفري در مراسم معارفه سردار محمدنظر عظيمي در حسينيه عاشقان ثارالله قرارگاه نجف با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس، بر لزوم استمرار اهداف و آرمان‌هاي شهدا و امام شهدا تاكيد و خاطر نشان كرد: منطقه غرب كشور يادآور دلاورمردي شهيدان والامقامي همچون بروجردي، كاظمي، همت، داوود آبادي و پيچك است كه در اين منطقه صحنه‌هاي بزرگي از عشق‌بازي و جانفشاني در راه اسلام و تحقق اهداف والاي آن را به نمايش گذاشتند و به لقاء‌الله پيوستند.
وي خون شهدا را تضمين‌كننده انقلاب و نظام جمهوري اسلامي دانست و گفت: ما پاسداران بايد رهروان راه شهدا باشيم و براي آينده انقلاب و مقابله با تهديدات و مشكلات بيش از گذشته توان خود را حفظ كنيم.
فرمانده كل سپاه تاسيس سپاه پاسداران را در راستاي حفظ انقلاب اسلامي و اهداف والاي آن دانست و خاطرنشان كرد: سپاه پاسداران بر اساس قانون اساسي تنها مدافع مسلح و سازماني از انقلاب و دستاوردهاي آن است و اين ماموريت و اصالت براي سازمان عظيم سپاه افتخاري بزرگ است كه به لطف خداوند تا كنون در انجام آن به خوبي انجام وظيفه كرده و ابراز رضايت مسوولان نظام مويد اين مساله است.
جعفري شناخت دقيق از وضعيت امروز و آينده انقلاب را از نكات حائز اهميت برشمرد و گفت: نظام جمهوري اسلامي تا كنون حوادث و تهديدات نظامي، امنيتي، سياسي، فرهنگي اجتماعي و اقتصادي را چه به لحاظ داخلي و چه خارجي پشت سر گذاشته كه به لطف خداوند همه آنها خنثي شده‌اند.
وي اوج فشارهاي سياسي، امنيتي و فرهنگي دشمن به ايران را مربوط به سال‌هاي 78 تا 80 دانست و گفت: اين تهديدات از سال 80 به بعد وارد فاز جديدي شد كه در آن دشمنان قسم خورده انقلاب تهديدات خود را به صورت مستقيم اعمال كردند كه آماده شدن براي مقابله و خنثي كردن اين توطئه‌ها نيز يكي از وظايف جدي سپاه پاسداران است.
فرمانده كل سپاه پاسداران افزود: درست در زماني كه تهديدات دشمن در زمينه‌هاي مختلف به اوج خود مي‌رسد در همان مقاطع انقلاب اسلامي با شدت و عمق بيشتري در حال نفوذ و گسترش در جهان و منطقه است و اين همان چيزي است كه در دفاع مقدس نيز شاهد آن بوديم.
سردار جعفري هم‌چنين با گراميداشت ياد و خاطره شهداي 12 تير به پيام امام راحل (ره) در اين زمينه اشاره كرد و گفت: بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در پيام خود فرمودند « جنگ ما جنگ مكتب ما در برابر تمام نابرابري‌هاي دنياي سرمايه‌داريست و اين جنگ مرز نمي‌شناسد، جنگ ما جنگ اعتقاد و قداست است» و همين سخنان استراتژي ما را تعيين مي كند.
وي در ادامه موفقيت امروز كشور را مرهون مقاومت و تحمل سختي‌هاي ملت ايران در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: هشت سال دفاع مقدس ما نعمت و بركت بود كه علاوه بر دستاوردهاي داخلي، اثرات عميقي بر باور و اعتقاد ملل مستضعف جهان گذاشت.
وي گفت: امروز شاهديم كه دشمنان قسم خورده انقلاب با وجود تحميل فشارهاي متعدد به جمهوري اسلامي با دست خود چگونه دشمن منطقه‌اي ما را سرنگون ساختند و به زعم خود براي كنترل ما در كنار مرزهاي ما قرار گرفتند، آمريكا به خيال خود براي برداشتن يك مانع به عراق آمد اما در سياه‌چال عراق گرفتار شد و امروز نمي‌داند چگونه خود را نجات دهد.
سرلشكر جعفري هم‌چنين گفت: در مقابل شكست‌هاي پي درپي سياسي و لطمات اجتماعي براي اين كشور انقلاب اسلامي ما در حال شكوفا شدن هرچه بيشتر است.
جعفري افزود: دشمن هر چقدر به دنبال تضعيف ماست نتيجه عكس مي‌گيرد، چرا كه امروز عزت و اقتدار جمهوري اسلامي و نفوذ ما در دل‌هاي محرومان و مسلمانان منطقه در حال بيشتر شدن است و مهم‌ترين نگراني دشمن را همين موضوع تشكيل مي‌دهد.
فرمانده كل سپاه در ادامه تغييرات ساختاري در سپاه را در اين راستا ارزيابي كرد و افزود: تغييرات در حال انجام در سپاه پاسداران در راستاي كيفي‌تر و قوي‌ترشدن اين تشكيلات براي مقابله با تهديدات موجود و آينده است.
وي با بيان اين كه تهديدات موجود عليه ما ثابت نيست و ماهيت آن در حال تغيير است، گفت: در مقاطع مختلف تهديدات به شكلهاي مختلف نظامي، امنيتي، سياسي، فرهنگي و اقتصادي به اوج خود مي‌رسد كه سپاه به عنوان مدافع، حافظ و نگهبان انقلاب و دستاوردهاي آن بايد قبل از هر چيز تهديدات و ماهيت آن‌ها را بشناسد و در مقابل آن‌ها با برنامه‌ريزي كامل مقابله كند.
وي تغييرات موجود در سپاه را در دو بخش اقدامات تحولي و تعالي‌بخش در اين سازمان برشمرد و خاطرنشان ساخت: تشكيل سپاه در 31 استان كشور از اين تغييرات است كه به طور حتم از تاثيرگذاري مناسبي نيز برخوردار خواهد بود.
سردار سرلشكر جعفري افزود: بايد بدانيم دشمن يك لحظه از توطئه عليه ما غافل نيست، از اين رو حفظ آمادگي از ضروريات موجود در نزد نيروهاي مسلح است.
وي گفت: تنها بخشي از ماموريت سپاه پاسدارن مقابله نظامي با تهديدات نظامي دشمن است و ما هيچ‌گاه خود را به اين حوزه محدود نمي‌دانيم، چرا كه معتقديم حفظ آمادگي در مقابل همه تهديدات ضروري است و اين مساله وظيفه سپاه را مضاعف و سنگين مي‌كند.
فرمانده سپاه پاسداران، هم‌چنين انعطاف سازماني را از مهم‌ترين ويژگي‌هاي سازمان سپاه برشمرد و گفت: سپاه يك سازمان خشك و نظامي صرف نيست و انعطاف‌پذيري از ضروريات اجتناب‌ناپذير آن است، چرا كه بسته به نوع تهديدات ماموريت‌هاي آن نيز در حال تغيير است كه تغييرات ساختاري سپاه نيز در اين راستا قابل ارزيابي است.
وي در ادامه با تاكيد بر لزوم حفظ ارتباط نيروهاي مردمي بسيج با يگان‌هاي دفاعي و نظامي سپاه، گفت: در ساختار جديد اين ارتباط حفظ و تقويت خواهد شد، چرا كه از ويژگي‌هاي مهم سازمان سپاه، مردمي، اعتقادي، انقلابي و مكتبي بودن آن است.
سردار جعفري افزود: اصلاحات در سازمان سپاه در راستاي تقويت و انسجام بيش از پيش اين سازمان است.
وي صرفه‌جويي در نيروي انساني و حذف رده‌هاي موازي و پشتيباني را از ديگر نكات قابل توجه در تغييرات موجود برشمرد.
سرلشگر جعفري در پايان سردار محمد نظرعظيمي را به عنوان فرمانده سپاه استان كرمانشاه و سردار بهمن ريحاني را به عنوان جانشين وي معرفي كرد.

پايان پيام
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 365]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن