تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813287166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زمينه اشتغال مددجويان‌ جوياي كار كميته امداد فراهم مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: زمينه اشتغال مددجويان‌ جوياي كار كميته امداد فراهم مي شود
قزوين - خبرنگار اطلاعات: زمينه اشتغال تمامي مددجويان جوياي كار كميته امداد امام‌خميني(ره) كشور در 2 ماه آينده فراهم خواهد شد. معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام‌خميني(ره) كشور در نخستين جشنواره كارآفرينان برتر اين كميته كه در استان قزوين برگزار شد، از تخصيص يك هزار ميليارد تومان اعتبار به بانك‌هاي كشور براي كمك و فراهم‌سازي زمينه اشتغال مددجويان اين كميته خبر داد و گفت: از اين ميزان اعتبار تاكنون بيش از 40 ميليارد تومان تسهيلات از طريق بانكها در اختيار مددجويان قرار گرفته است و پيش‌بيني مي‌شود تمامي مددجويان جوياي كار و داراي طرح آماده براي اشتغال تا پايان امسال از تسهيلات بانكي بهره‌مند شوند.

مهندس عزت‌الله قائدي شناسايي استعدادها، برگزاري دوره‌هاي آموزشي فني‌وحرفه‌اي، ارتقاي سطح مهارت كارجويان، برگزاري دوره‌هاي كارورزي براي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي، كاريابي براي مددجويان و كمك به پايداري مشاغل، بيمه مددجويان و بازاريابي براي فروش محصولات توليدي آنان را از جمله برنامه‌هاي هدفمند شده اين كميته در سال جاري برشمرد. وي با اشاره به ارائه 371 طرح اشتغالزا در اين جشنواره خاطرنشان كرد: از تعداد طرح‌هاي ارسال شده به دبيرخانه 270 طرح به جشنواره راه يافتند و عمده طرح‌هاي توليدي، خدماتي و فرهنگي كه داراي توجيه اقتصادي باشند، مشمول دريافت تسهيلات بانكي قرار خواهند گرفت.

او با بيان اينكه اشتغالزايي و كارآفريني يكي از مهمترين راه‌هاي فقرزدايي در جامعه است، اظهار داشت: در حال حاضر 5 ميليون نفر در كشور زيرپوشش خدمات اين كميته قرار دارند كه با اجراي طرح‌هاي اشتغالزاي فوق در 610 رشته كاري زمينه اشتغال 510 هزار نفر از مددجويان فراهم خواهد شد. استاندار قزوين نيز در ادامه با اشاره به وجود 54 هزار مددجوي زيرپوشش كميته امداد امام‌خميني(ره) در استان قزوين، گفت: ‌اين تعداد 5/4 درصد از جمعيت استان را تشكيل مي‌دهد كه با توجه به بنيه بالاي اقتصادي استان اين آمار بايد كاهش يابد. ‌

نماينده ولي‌فقيه در استان و امام‌جمعه قزوين نيز با تأكيد بر لزوم شناسايي استعدادهاي دروني جامعه و به كارگيري آن در مسير صحيح و روبه رشد گفت: نظام اسلامي با محوريت و حضور مردم در بخش‌هاي مختلف سياسي، فرهنگي و اجتماعي شكل گرفته است و دولت محوري يكي از آفت‌هاي جامعه رو به رشد به شمار مي‌رود. آيت‌الله باريك بين افزود: وظيفه اصلي دولت شناسايي استعدادها، مديريت و نظارت بر جامعه است و اصل 44 قانون اساسي نيز در اين راستا تدوين شده است.

مديركل كميته امداد امام‌خميني(ره) استان قزوين هم در ادامه ارائه دستاوردهاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي، ارائه راهكارهاي ايجاد و توسعه اشتغال با سرمايه اندك، اثبات تئوري رجحان خلاقيت، كار و تلاش بر سرمايه، ترويج فرهنگ ايجاد بنگاه‌هاي كوچك اقتصادي با محوريت خانواده، شناسايي طرح‌هاي اشتغال و خودكفايي برتر و نمونه و... را از اهداف برگزاري اين جشنواره برشمرد.

محمد مهدي نحوي با اشاره به عملكرد اين نهاد در زمينه اشتغالزايي مددجويان افزود: از سال 73 تاكنون 7 هزار و 818 طرح خوداشتغالي در زمينه‌هاي كشاورزي و باغداري، دامپروري، صنايع دستي، خدماتي، صنفي و صنعتي و... با اعتباري بالغ بر 131 ميليارد ريال براي مددجويان زيرپوشش فراهم شده است. وي با اشاره به برگزاري دوره‌هاي آموزش فني‌وحرفه‌اي براي 2 هزار و 257 مددجوي اين كميته در سال گذشته در استان يادآور شد: فراهم‌سازي امكانات لازم و ارائه دوره‌هاي آموزشي در اين نهاد به منظور خوداتكايي افراد صورت مي‌گيرد و برگزاري دوره‌هاي آموزشي نسبت به 5 سال گذشته 233 درصد رشد داشته است.

در پايان اين مراسم از 30 كارآفرين برتر، 5 ياور نمونه، يك امدادگر تلاشگر و يك دستگاه اجرايي نمونه استان كه در زمينه اشتغالزايي، مهارت در امور محوله، دقت در پذيرش مددكاران و ارائه خدمات مطلوب به مددجويان قدرداني شد. ‌




 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن