تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815517823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل آبفاي استان تهران:راهكاري جز متعادل سازي مصرف آب وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مديرعامل آبفاي استان تهران:راهكاري جز متعادل سازي مصرف آب وجود ندارد
مديرعامل آبفاي استان تهران با تاكيد بر اينكه راهكاري جز منطقي كردن و متعادل سازي مصرف آب وجود ندارد، گفت: تجمع جمعيتي ، تامين نياز آب براي مصارف شرب ، بهداشتي ، كشاورزي و صنعت را با چالشي جدي مواجه كرده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، داوود ملايي در مراسم افتتاح طرح آبرساني به رباط كريم گفت: اين پروژه در اوج مصرف آب كشور در تير ماه با 400 ليتر در ثانيه به مدار بهره برداري رسيد كه اين موضوع براي وزارت نيرو در سال خشكسالي بسيار با اهميت است، اين درحالي است كه بحث كمبود آب در استان تهران مربوط به اين مقطع زمان نيست و همواره اين استان به لحاظ كمبود بارندگي چالشهايي را پيش رو داشته است.

مدير عامل آبفاي استان تهران افزود: اساس برنامه ريزي وزارت نيرو تامين و توزيع آب متناسب با جمعيت است اما عليرغم استقرار 3/19 درصد جمعيت كشور در استان تهران اما تنها 4 درصد منابع آب كشور در اين استان مستقر است.

وي تصريح كرد: تجمع جمعيتي ، تامين نياز آب را براي مصارف شرب ، بهداشتي ، كشاورزي و صنعت با چالشي جدي مواجه كرده كه البته در مقابل روحيه مصرف بالاي آب نيز بين مردم حاكم است.

ملايي گفت: الگوي مصرف آب براي تهراني ها 150 ليتر در شبانه روز است كه عدد مناسب طبق استانداردها به شمار مي آيد اما هم اكنون مصرف دو برابر الگو تعيين شده است.

مديرعامل آبفاي استان تهران خاطرنشان كردَ: يكي از افتخارات بزرگ وزارت نيرو اين است كه 4 سال پياپي و در اوج مصرف آب كشور توانسته در هر مقطع 400 تا 500 ليتر به ظرفيت تامين آب شرب اضافه كند اما همواره توليد و مصرف آب با هم سر به سر است و ما همواره به دنبال مصرف دويده ايم.

وي با اشاره به طرحهاي در دست احداث طالقان و ماملو و نيز روشهاي استفاده از آب زيرزميني در استان تهران، تصريح كرد: در اين راستا راهكاري جز منطقي كردن و متعادل سازي مصرف آب وجود ندارد ، چرا كه چرخه آب ثابت بوده و منابع آن نيز با محدوديت مواجه است؛ بنابراين امكان توسعه منابع در منطقه وجود ندارد.

ملايي خاطرنشان كرد: اگر سرانه آب موجود براي تمامي مصارف هر نفر از هزار متر مكعب در سال پايين تر باشد منطقه دچار مشكل مي شود، اين در حالي است كه هم اكنون استان تهران سرانه آبي معادل 500 ليتر دارد ، بنابراين رويكرد جديد و مورد تاكيد وزارت نيرو اين است كه مصرف را منطقي كند.

به گفته مدير عامل آبفاي استان تهران، هم اكنون 161 ميليون متر مكعب آب سطحي كم داريم و 80 ميليون متر مكعب آب زير زميني با كمبود مواجه است؛ در اين صورت براي تامين آب بايد 150 حلقه چاه را حفر ، تجهيز و به مدار بهره برداري وارد كنيم كه البته اين الزام بايد تا پايان شهريور ماه عملياتي شود.

وي از پشتيباني مطلوب و تخصيص اعتبار براي انجام پروژه آب استان تهران براي مقابله با خشكسالي از سوي استانداري تهران و وزارت نيرو تشكر كرد و گفت: آبفاي استان تهران مجاز است سالانه 150 ميليون متر مكعب آب را از منابع زيرزميني به مردم اختصاص دهند در شرايطي كه امسال 400 ميليون متر مكعب هدفگذاري شده و براي مقابله با خشكسالي از اب منابع زيرزميني استفاده شود.

در ادامه ابراهيم يزديان مدير عامل آبفاي جنوب غربي استان تهران نيز ميزان اعتبار عمراني براي بهره برداري كامل از طرح آبرساني به رباط كريم را 53 ميليارد تومان عنوان كرد و اظهار داشت : چنانچه اين پروژه در تابستان 87 به بهره برداري نمي رسيد قطعا با مشكل تامين و توزيع آب مواجه بوديم .

وي افزود: به طور متوسط به ازاي هر اشتراك بايد يك متر مكعب مخزن آب وجود داشته باشد كه بر اين اساس پيش بيني مي شود با افتتاح طرح هاي عمراني در سال 87 عدد نيم متر مكعبي مخزن آب در سال 83 به 915 ليتر در سال جاري برسد اما با اين حال 10 درصد از ميزان شاخص هاي پيش بيني شده مخزن آب كم داريم .

به گفته مديرعامل آبفاي جنوب غربي پيش بيني ما اين است كه در سال 87 بالغ بر 10 هزار مورد اصلاح انشعاب داشته باشيم .

يزديان با اشاره به مصوبات سفر استاني رئيس جمهور گفت: اجراي شبكه اب استان گلستان و نسيم شهر از رديف اعتبارات حذف شده كه اميد مي رود براي اين پروژه هاي تامين اعتبار صورت گرفته تا توقفي در كار ايجاد نشود.

وي در پايان خاطرنشان كرد: براي بهره برداري كامل از طرح آبرساني به رباط كريم 27 ميليارد تومان ديگر اعتبار لازم است.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن