تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815542593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در جلسه علني چهارشنبه مجلس/ نادران به قرائت نشدن نامه نمايندگان درحمايت ازحقوق نمايندگي تذكر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در جلسه علني چهارشنبه مجلس/ نادران به قرائت نشدن نامه نمايندگان درحمايت ازحقوق نمايندگي تذكر داد
به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا ، الياس نادران در جلسه علني روز چهارشنبه مجلس در تذكري آئين نامه‌اي با استناد به مواد ‪ ۱۷ ، ۱۱۵‬و بند ‪ ۱۱‬ماده ‪ ۲۳‬آئين نامه داخي مجلس گفت : براساس ماده ‪ ۱۱۵‬آئين نامه داخلي هرگاه نمايندگان در رابطه با مسايل مهم مملكتي و يا بين‌المللي و مناسبت هاي خاص لازم بدانند ، مي‌توانند بيانيه صادر كنند .

وي افزود : براين اساس هيات رئيسه مجلس نيز موظف است چنانچه بيانيه صادره به امضاي حداقل نصف بعلاوه يك مجموع نمايندگان رسيده باشد ، آن را در پايان جلسه علني مجلس قرائت كند.

اين نماينده مجلس همچنين تصريح كرد : ماده ‪ ۱۷‬آئين نامه داخلي نيز بر ضرورت بي‌طرفي هيات رئيسه مجلس و رعايت عدالت و انصاف در برخورد تاكيد دارد .

نادران ادامه داد: متاسفانه در مورد نامه‌اي كه به امضاي ‪ ۲۱۲‬نفر از نمايندگان مجلس در خصوص مسايل فيمابين هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه در مجلس و برخي از مقامات قضايي رسيده است و همچنين در مورد نامه تشكر از رئيس سازمان صدا و سيما كه ديروز در مجلس قرائت شد، با معيارهاي دوگانه مواجه شده‌ايم .

وي تاكيد كرد : آنچه در نامه اين ‪ ۲۱۲‬تن از نمايندگان وجود دارد در مطبوعات نيز منتشر شده است .

نماينده تهران در مجلس يادآور شد كه روز گذشته علي مطهري نماينده تهران نيز در تذكري از قرائت نشدن اين نامه در صحن علني انتقاد كرد كه لاريجاني اظهار داشت : اين نامه چون خطاب به رئيس بوده و چون نامه تلقي مي‌شود و نه بيانيه ، در جلسه علني قرائت نشده است .

نادران افزود : اين درحالي است كه نامه قدرداني نمايندگان از تهيه برنامه روح الله خطاب به عزت اله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما در جلسه روز گذشته از همين تريبون قرائت شد .

وي خواست كه معيارهاي بيانيه از نظر هيات رئيسه مجلس مشخص شود تا نمايندگان از اين پس عنوان نامه را خط بزنند و بنويسند كه عنوان، بيانيه است .

نادران خاطر نشان كرد : ماده ‪ ،۱۱۵‬هيات رئيسه را موظف مي‌كند و حق تشخيص به هيات رئيسه نمي‌دهد .

نادران يادآور شد : بنده در مورد اينكه چرا اين نامه نمايندگان قرائت نمي شود از بعضي از اعضاي هيات رئيسه سووال كردم و بيان كردند كه اگر يك خط از نامه ‪ ۲۱۲‬تن از نمايندگان خط زده شود، قرائت مي‌شود .

اين نماينده مجلس افزود : بنده اعلام كردم اين نامه به امضاي ‪ ۲۱۲‬تن از نمايندگان رسيده و هيچ فردي حق ندارد يك كلمه از اين نامه را كم و زياد كند چه برسد به اينكه جمله‌اي از آن را كم و يا زياد كند .

نادران تصريح كرد : ما با يك پديده‌اي در كشور مواجه هستيم كه غائله پاليزدار را به امضاي هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه مربوط مي‌كنند .

وي افزود: دكتر كامران رئيس محترم هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه از رزمندگان و خانواده شهدا هستند ، هم اكنون براي حسن كامران از طريق مطبوعات احضاريه داده‌اند .

نادران تاكيد كرد :محمد دهقان نايب رئيس اين هيات كه برادر آزاده هستند را نيز به دادگاه احضار كرده‌اند .

اين نماينده مجلس ادامه داد : عليرضا زاكاني نماينده تهران از اساتيد عزيز و جانبار كشور هستند كه سلامت نفس و رفتار وي بر كسي پوشيده نيست ، هم اكنون مورد بدترين اتهامات قرار گرفته است .

نادران خاطر نشان كرد كه هيات رئيسه بايد از حيثيت مجلس و نمايندگان بويژه اعضاي هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه دفاع كند تا مجلس بتواند بعدا نيز اين كارها را محكم و قاطع ادامه دهد .

وي ياد آور شد ، فاطمه آجورلو كه خواهر دو شهيد است ، شبانه به بهانه اي واهي به خانه وي ريخته‌اند . گفته شده كه اگر به خانه وي نمي‌ريختند، اسناد گم مي‌شد .

نماينده تهران در مجلس افزود : آيا آنها هم اكنون در اين خانه سند پيدا كرده‌اند ، چگونه است كه به خود اجازه مي‌دهند به حريم مجلس تجاوز و هتك حرمت كنند .

نادران يادآور شد : متخلفاني قبل از اينكه نامه نمايندگان در صحن علني قرائت شود، از خود دفاع كردند ، و امروز بيانيه عليه نمايندگان مجلس صادر مي‌كنند . اين خلاف ماده ‪ ۱۸۸‬آئين نامه دادرسي كيفري است .

وي تاكيد كرد ، آيا جرمي مسلم و ثابت شده است .

علي لاريجاني رئيس مجلس نيز در پاسخ به اين تذكر گفت : بعضي از اين اقدامات و رفتارهاي رسانه‌اي كه مسوولان قوه قضائيه نشان داده‌اند ، را به هيچ وجه تاييد نكرده‌ايم .

وي افزود : نمايندگاني كه شما نام برديد ، بسيار شريف و ارزنده هستند و صيانت از حقوق نمايندگان وظيفه ما است .

لاريجاني يادآور شد : هيات رئيسه جلساتي در اين زمينه داشته است و به نحو درستي از حقوق قوه مقننه دفاع مي‌شود .

وي در مورد قرائت نشدن نامه ‪ ۲۱۲‬تن از نمايندگان توضيح داد، اگر نمايندگان مطابق ماده ‪ ۱۱۵‬آئين نامه بيانيه صادر كنند از تريبون قرائت خواهد شد و هيج ربطي به محتواي آن ندارد .

لاريجاني خاطرنشان كرد: اگر نامه‌اي به يك مسوولي نوشته شود ، بيانيه محسوب نمي‌شود اگر در بالاي اين نامه نوشته شود بيانيه نمايندگان ، قرائت خواهد شد .

وي تاكيد كرد : نامه روز گذشته نمايندگان به ضرغامي ، تصور شده بود كه بيانيه بوده است و به همين دليل در صحن قرائت شد . اين نامه نبايد در صحن علني قرائت شود .
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن