تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815428197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تفصيلي با ‌كرم‌ا...عليمرادي: 47ورزشكار فوتي در سال 86 داشتيم مجوز بيمه نداريم اما، هميشه تشكر شنيده‌ايم مجلس پروتكل‌هاي الحاقي را تصويب نكند، محروم مي‌شويم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تفصيلي با ‌كرم‌ا...عليمرادي: 47ورزشكار فوتي در سال 86 داشتيم مجوز بيمه نداريم اما، هميشه تشكر شنيده‌ايم مجلس پروتكل‌هاي الحاقي را تصويب نكند، محروم مي‌شويم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

دبيركل ستاد مبارزه با دوپينگ و رييس فدراسيون پزشكي ورزشي با اشاره به برگزاري رقابت‌هاي المپيك، پارالمپيك، المپياد ايرانيان و برگزاري يازدهمين نشست فدراسيون پزشكي، ورزشي آسيا در تهران، تاكيد كرد كه به حجم كاري اين فدراسيون و سخت‌گيري‌هاي آن در جهت انجام مسووليت‌ها و مبارزه با پديده‌ي دوپينگ، بدون توجه به هرگونه مصلحت‌انديشي افزوده خواهد شد.

كرم‌ا... عليمرادي در گفت وگوي تفصيلي با گروه ورزش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به تفصيل برنامه‌هاي آتي ستاد مبارزه با دوپينگ و فدراسيون پزشكي ورزشي را تشريح و از نوع روند كاري آينده‌ي اين ستاد براي مقابله با پديده‌ي شوم دوپينگ در ورزش كشور سخن گفت. وي در اين گفت‌وگو به بيان برخي گلايه‌ها اصرار داشت كه همكاري هم‌زمانش در فدراسيون پزشكي و ورزشي و ستاد مبارزه با دوپيينگ هيچ خللي در برنامه‌ريزي‌ها و اجراي دقيق وظايف محوله ايجاد نكرده و هم‌چنان با حمايت قاطع سازمان‌تربيت‌بدني تلاش خواهد كرد تا از حضور در هر دو ميدان مديريتي ورزش سربلند بيرون بيايد.

به گزارش ايسنا؛ متن كامل اين گفت‌وگو به اين شرح است:

** با كفاشيان به توافق رسيده‌ايم

عليمرادي درخصوص تاثيرات اين توافق اختلافات ميان فدراسيون پزشكي، ورزشي و فوتبال گفت: از اسفندماه سال گذشته با حضور كفاشيان قرار بر اين شد فعاليت‌هاي اين دو سازمان درخصوص مبارزه با دوپينگ يك‌پارچه شده و واحدي در فدراسيون فوتبال تشكيل شود كه فقط وظيفه‌اش آموزش و پيشگيري باشد و انجام تست و ديگر موارد بر عهده‌ي ما قرار گرفت.

** تصويب نشود، محروم مي‌شويم

دبير ستاد ملي مبارزه با دوپينگ گفت: براساس پروتكل يونسكو، ما بايد براي تحكيم عضويت خود در وادا در مبارزه‌ي با دوپينگ از حمايت دولت برخوردار باشيم.

عليمرادي اظهار كرد: يك‌سري پروتكل‌هاي الحاقي وجود دارند كه ما براي ادامه‌ي عضويت خود در فدراسيون جهاني پزشكي ـ ورزشي ‌بايد آنها را به تصويب مجلس و تاييد دولت برسانيم. تاكنون مقداري از توافقات لازم از سوي نمايندگان مجلس را اخذ كرده‌ايم، ولي بايد براي به پايان رساندن اين موضوع سرعت بيشتري را در كار داشته باشيم، زيرا كه در نشست اخيري كه در كره‌اي جنوبي برگزار شد به ما اعلام شد كه مهلت پاياني ما براي انجام اين كار قبل از انجام بازي‌هاي المپيك است.

كرم‌ا... عليمرادي خاطرنشان كرد كه در صورتي كه نتوانستيم در موعد مقرر نتيجه را اعلام كنيم پس از سال ‌‌٢٠١٠ با محروميت از انجام مسابقات جهاني در كشور و برخوردهاي سخت‌گيرانه با ورزشكاران از سوي اين سازمان روبه رو خواهيم بود.

** اعزام ورزشكاران پاك به مسابقات

دبير ستاد ملي مبارزه با دوپينگ گفت: درمورد فعاليت‌هاي اين ستاد برنامه ما ارسال ورزشكاران پاك به مسابقات است زيرا به دليل حضور نمايندگان وادا در مسابقاتي چون آسيايي و المپيك، حضور اين گونه از ورزشكاران براي ما يك امتياز تلقي مي‌شود.

وي درمورد اين‌كه تا مسابقات المپيك چه برنامه‌هايي را اين ستاد در پيش خواهد داشت؟ گفت: از جمله برنامه‌هاي مهمي كه ما در دستور كار داريم، پيشگيري، آموزش و انجام نمونه‌گيري در زمينه دوپينگ براي ورزشكاران المپيكي است.

عليمرادي گفت: هم اكنون به دليل عدم پالايش ورزشكاران اعزامي از برخي رقباي خود ما برنامه‌هاي خود را براي هر دو گروه به انجام مي‌رسانيم.

وي درباره‌ي اينكه براي پيشگيري چه اقداماتي صورت گرفته است، اظهار داشت: براي اين بخش از وظايف‌مان كتابچه‌اي تهيه كرده‌ايم كه در آن كليه‌ي عوارض و خطرات پنج داروي ممنوعه، بحث مكمل‌هاي دارويي و معافيت درماني عنوان شده است.

عليمرادي در مورد اين‌كه معافيت درماني شامل چه كساني مي‌شود، گفت: ورزشكاري كه به دليل انجام دوره‌ي درماني مجبور به استفاده‌ي از داروهاي ممنوعه باشد با مجوز پزشك متخصص ما شرايط معافيتش را فراهم مي‌كنيم.

وي افزود: به تمامي ورزشكاران المپيكي و پارالمپيكي بسته‌اي داده خواهد شد كه مواردي مانند آموزش‌هايي كه براي، پزشكان، سرپرستاران و مربيان ورزشي لازم باشد، عنوان شده است.

عليمرادي عنوان كرد كه نزديك به ‌‌٥٣ المپيكي و ‌‌٧٩ پارالمپيكي اعزامي به پكن خواهيم داشت كه از هر كدام آنها ‌‌٢ تا ‌‌٣ تست دوپينگ گرفته خواهد شد.

وي خاطر نشان ساخت: به دليل تعداد بالاي ورزشكاران و لزوم سرعت در انجام گرفتن تست دوپينگ در ميان آنان ما به آزمايشگاهي كه در آلمان مستقر است و ما آزمايشات‌مان را براي‌شان ارسال مي‌كنيم، اعلام خواهيم كرد كه جواب‌هاي آنها را به صورت اورژانسي ظرف ‌‌٤٨ ساعت برايمان ارسال كنند.

عليمرادي به ايسنا گفت: هركاري كه براي المپيكي‌ها انجام مي‌دهيم براي پارالمپيكي‌ها هم انجام خواهيم داد و در صورت تخلف برخورد مي‌كنيم، همانند گذشته كه مواردي را داشته‌ايم و از اعزام فرد خاطي درپاي پرواز هم جلوگيري كرده‌ايم.

** دوپينگي‌ها را از پلكان هواپيما برمي‌گردانيم

وي در مورد اينكه چه تضميني براي عدم دوپينگ ورزشكاران ايران در المپيك پكن وجود دارد؟ گفت: تلاش بر اين است كه مشكلي پيش نيايد و با توجه به تمهيداتي كه انديشيده شده احتمالش كم است. ما تست‌هاي خود را در روزهاي آخر خواهيم گرفت و سعي در اعزام ورزشكاران پاك داريم ولي مي‌گوييم كه احتمالش ضعيف است.

وي افزود: اگر ورزشكاري متخلف تشخيص داده شود به صورت محرمانه با كميته‌ي ملي المپيك و فدراسيون مربوطه در ميان خواهيم گذاشت تا اقدامات لازم براي جايگزيني فردي ديگري به جاي وي انجام شود.

** ‌‌١٠٠ ميليون تومان هزينه تست الميكي‌ها

عليمرادي اعتبار گذشته ستاد را ‌‌٣٠٠ ميليون تومان دانست كه به گفته‌ي وي به پايان رسيده و قرار است اخيراً سازمان اعتبار جديدي را به آن تزريق كند.

وي هزينه‌ي تست‌هاي مربوط به المپيك را قريب به ‌‌١٠٠ ميليون تومان دانست و براي تامين آن گفت كه با قرا‌خانلو مكاتبه كرده تا مشكل مال حل شود.

عليمرادي افزود: در المپياد ايرانيان نيز درصدي از برخي ورزشكاران خانم و آقا نيز تست دوپينگ گرفته خواهد شد.

** آزمايشگاه صرفه‌ اقتصادي ندارد!

عليمرادي در مورد احداث آزمايشگاه دوپينگ در كشور گفت: فاز اول و درصد محدودي از آن تاكنون به پايان رسيده و تا به حال ‌‌٢ ميليارد تومان براي آن هزينه شده ولي احداث آن صرفه‌ي‌ اقتصادي براي كشور در بر نخواهد داشت بلكه يك امتياز براي ما است.

وي گفت: علي‌آبادي اين پروژه را ملي دانسته و در جلسه‌اي كه در مالزي و مادريد داشته‌ايم مسوولان وادا در خصوص ساخت آن به ما قول همكاري داده‌اند.

عليمرادي اظهار داشت: مسوولان عربستاني نيز به ما گفته‌اند كه در صورت راه‌اندازي اين آزمايشگاه ما تست‌هاي‌مان را براي شما خواهيم فرستاد.

وي از امتيازات تاسيس آزمايشگاه دوپينگ در كشور گفت: ما با اين كار مي‌توانيم سطح گرفتن تست‌هاي دوپينگ در ورزش كشور را حتي به ورزش‌هاي دانش‌آموزي برسانيم و در صورت تحقق آن به عنوان آزمايشگاه غرب آسيا شناخته خواهيم شد.

وي گفت: ما براي تكميل اين طرح ملي به ‌‌٥ تا ‌‌٦ ميليارد تومان اعتبار نياز داريم كه از جمله‌ي هزينه‌هاي آن مي‌توان به نياز خريد دستگاهي اشاره كرد كه استفاده‌ي چندمنظوره دارد كه در اروپا ساخته مي‌شود، ولي آمريكا بايد مجوزش را بدهد كه در اين مورد حمايت وادا بسيار مثمرثمر خواهد بود.

درباره‌ي چگونگي كسب اعتبار تست‌هاي اين آزمايشگاه عليمرادي گفت: وقتي وادا به ما مجوز بدهد آزمايشات ما نيز اعتبار خواهد داشت و وادا حكم ما را خواهد پذيرفت.

وي هم‌چنين درباره‌ي چگونگي اعطاي مجوز از سوي فدراسيون پزشكي، ورزشي جهاني به ايران گفت: بايد بلندترين مقام ورزشي در كشور ما اعلام كند كه ما آمادگي انجام اين طرح را داريم تا آنها اقدامات لازم براي صدور مجوز را به ما اعلام كنند.

عليمرادي هزينه‌ي گرفتن هر تست دوپينگ در حالت عادي را ‌‌٤٠٠ هزار تومان دانست كه در موارد اورژانسي‌‌٣٠ الي ‌‌٤٠ هزار تومان به آن اضافه خواهد شد و اين ستاد در سال گذشته ‌‌٢٨٠ ميليون تومان براي ‌‌٧٠٠ تست هزينه كرده است.

** تست سرخود نخواهيم داشت

وي به ايسنا گفت: برخي از موازي كاري‌ها در ايام اخير در گرفتن تست دوپينگ از سوي برخي فدراسيون‌ها تنها هشداري براي ورزشكاران بوده است و اين نيز تكرار نخواهد شد و گرفتن تست تنها بر عهده‌ي ستاد است و فدراسيون‌ها نيز تنها در حوزه‌ي آموزش و پيشگيري مي‌توانند فعاليت كنند. عليمرادي هم‌چنين اذعان داشت كه در گذشته در مقابل هر ‌‌٧ ورزشكار يك مورد تست دوپينگ مثبت داشته‌ايم و الان به ازاي هر ‌‌٢٥ مورد يك مورد مثبت است. البته با توجه به اضافه شدن فدراسيون فوتبال كار ما بسيار زياد خواهد شد.

عليمرادي در اين باره‌گفت: اين به نفع فدراسيون‌ها است زيرا كه همه‌ي تست‌ها با اعتبار اين سازمان صورت مي‌پذيرد و آنها ديگر هزينه‌اي را متقبل نخواهند شد و در اين مورد با هاشمي صحبت كرده‌ايم كه ‌‌٣٠٠ ميليون به اين ستاد تزريق كند.

** ‌‌٤٧ ورزشكار فوتي در سال‌‌٨٦

وي در مورد بيمه درماني سازمان پزشكي،‌ ورزشي گفت: بيش از ‌‌٩٥% از اعتبارات‌مان را هزينه مي‌كنيم و امسال مبلغ بيمه‌ي وزرشكاران به ‌‌٣ هزار تومان رسيده است.

عليمرادي با اعلام اين مطلب كه در سال گذشته ‌‌٤٧ مورد فوت ( ‌‌٨ نفر در تهران) داشته‌ايم كه در قبال آنها مبلغ ‌‌٤ ميليون ديه به آنان پرداخت شده است. و از اين تعداد هم ‌‌٧ نفر زن بود‌ه‌ا‌ند.

وي در ادامه افزود: در سال گذشته ما با ‌‌٢ هزار تومان حق بيمه در طول ‌‌١٢ ماه ‌‌١/٥ ميليون براي درمان، ‌‌٤ ميليون براي نقص عضو پرداخته‌ايم كه با در نظر گرفتن مبلغ ديه ما در قبال مبلغ بيمه نامه ‌‌٩/٥ ميليون به فرد پرداخت كرده‌ايم.

عليمرادي هم‌چنين اظهار كرد: در سال گذشته بيش از ‌‌١٠٠٠ مورد عمل داشته‌ايم كه حداقل هزينه‌هاي آن يك ميليون و پانصد هزار تومان بوده است.

اين كار از سال ‌‌٦٥ تا ‌‌٦٨ بر عهده‌ي شركت‌هاي بيمه‌ي ايران و البرز بود كه به دليل شرايط خاص موجود در آن اين شركت‌ها نتوانستند اين كار موفقيتي كسب كنند.

** مجوز بيمه نداريم اما تشكر شنيده‌ايم

وي به ايسنا گفت: از سال ‌‌٦٩ وظيفه بيمه ورزشكاران بر عهده ما قرار داده شد كه تعداد ‌‌٩٠ هزار بيمه شده را به ‌‌٢/٥ ميليون نفر رسانده‌ايم. از ويژگي‌هاي خاص اين بيمه مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه فرد با پرداخت مبلغي ناچيز مي‌تواند از يك تا ‌‌٣٦٥ روز در يك سال از خدمات بيمه‌اي ما بهره‌مند شود در صورتي كه كارمندان دولت، ماهانه بايد بابت بيمه درصدي را همواره بپردازند.

عليمرادي گفت: ما براي ارائه خدمات بيمه به ورزشكاران مجوزي نداريم ولي سازمان‌هاي ناظر حتي از ما تشكر ويژه نيز در اين رابطه كرده‌اند و اگر اين كار ما مشكل داشت طي ‌‌١٦ سال تداوم نمي‌يافت!

** راه‌اندازي كلينيك ورزشي

وي به ايسنا گفت: با وزارت بهداشت صحبت‌هايي را داشته‌ايم كه ‌‌٣٠ كيلينك در ‌‌٣٠ استان تاسيس كنيم كه مجوز داشته باشند زيرا كه درمانگاه‌هاي ما مجوز ندارند و ما در كل كشور كلينيك ورزشي نداريم.

وي از امتيازات اين طرح عدم طي مسافت جهت درمان از سوي ورزشكاران دانست و اينكه يك منبع درآمدي نيز براي استان‌ها مي‌شود.

عليمرادي در ادامه افزود: براي تاسيس كلينيك ورزشي دستور كاري به وزارت بهداشت ارسال كرده‌ايم و نياز به موافقت ما نيز دارد كه هنوز دارد در موردش كارمي‌شود.

عليمرادي درمورد خدمات صندوق درمان ورزشكاران گفت: خدمات ما رايگان نيست و در بخش درماني ‌بايد‌‌٣٠ درصد هزينه‌ها را ورزشكاران بپردازند ولي در بخش بيمارستاني ما ‌‌١٠٠ درصد هزينه‌ها را تقبل خواهيم كرد.

وي درباره ميزان مراجعات در سال گذشته به اين صندوق جهت درمان گفت: ‌‌١٤ هزار تا ‌‌١٥ هزار مراجعه داشته‌ايم كه در بخشهاي فيزيوتراپي، درماني، درمانگاه آزادي‌مان كه جزو مراجعات عادي و سرپايي بودند، تحت درمان قرار گرفته‌اند.

** درمورد مرگ قايقران زن تقصيري نداشتيم

عليمرادي در رابطه با درگذشت يكي از بانوان قايقران در چندي پيش و شايعات پيرامون آن گفت: اين خانم پس از مراجعه به درمانگاه به دليل شدت مصدوميت به وي گفته مي‌شود كه به درمانگاه‌هاي خارج از مجموعه آزادي مراجعه كند كه متاسفانه پس از مراجعه به آنها دارفاني را وداع مي‌گويد.

وي درباره‌ي درمانگاه وزرشگاه آزادي اظهار كرد: اسم آنجا را درمانگاه نمي‌توان گذاشت زيرا مركزي است براي انجام كارهاي اورژانس ورزشكاران. تا چند سال قبل كميته‌ي ملي المپيك مسووليت اين مركز را بر عهده داشته است لكن در سال‌هاي اخير اين كميته فني يك ريال آن در اين رابطه نپرداخته است و ما تاكنون در ماه ‌‌٣ تا ‌‌٤ ميليون صرف آن مي‌كنيم و اگر احساس كنيم كه با وجود اين مسايل به زير سوال هم مي‌رويم ديگر خدماتي ارائه نمي‌دهيم.

وي هم‌چنين گفت: فعاليت اين مركز ‌‌٢٤ ساعته است كه از سال ‌‌٨٤ مسووليت آن بر عهده‌ي ما گذاشته شده است.

** اورژانس آزادي راه مي‌افتد

عليمرادي به ايسنا گفت: در نظر داريم با صحبت‌هايي كه با وزارت بهداشت انجام داده‌ايم يكي از پايگاه‌هاي اورژانس را در ورزشگاه آزادي مستقر كنيم و در مسابقات بزرگ نيز از آمبولانس‌هاي بيشتري براي ارائه خدمات بيشتر و بهتر از سوي اين سازمان استفاده شود.

وي سطح خدمات درمانگاه آزادي را با توجه به امكانات آن عالي دانست و گفت: امكان تعطيلي مركز درماني آزادي پس از استقرار اورژانس وجود دارد.

** مدال نداريم، بسترسازي مي‌كنيم

وي با بيان اين مطلب كه فدراسيون پزشكي، ورزشي تنها فدراسيوني است كه با ‌‌٤٨ فدراسيون ديگر در ارتباط است گفت: ما فدراسيون بي‌مدال هستيم و كار بسترسازي براي مدال‌آوري رشته‌هاي ورزشي را بر عهده داريم.

عليمرادي با بيان اين مطلب كه نزديك به ‌‌٣/٥ ميليارد تومان براي به دست آوردن يك مدال در سطوح عالي ورزشي هزينه مي‌شود افزود: برنامه‌هاي آتي ما براي پشتيباني از ورزشكاران كشور برنامه‌هاي آموزشي، پيشگيري، تغذيه و روان‌شناسي است.

وي دراين‌باره اظهار داشت: از جمله فعاليت‌هاي ما انجام معاينات پزشكي، واكسيناسيون ( هپاتيت، كزاز، ديفتري) در ميان المپيكي‌ها و رقبانشان در داخل كشور است كه به انجام رسيده است.

عليمرادي افزود: در صورت بروز مشكلاتي حاد براي ورزشكاران، آنها به پزشكان متخصص ارجاع داده مي‌شوند كه ما براي اين كار هر روز ‌‌٢ الي ‌‌٣ پزشك متخصص را به كار گرفته‌ايم و يا در نهايت به ‌‌١٢ بيمارستان وابسته‌ به ما فرستاده خواهند شد.

وي گفت: امسال با توجه به اضافه شدن المپياد ايرانيان به حجم كاري ما، ميزاني از كار هيات‌هاي پزشكي ما را افزايش داده است كه در آن ‌‌٢٦ استان درگير مي‌شوند و مسووليت‌هاي پزشكي آن بر دوش هيات‌هاي استاني ما قرار مي‌گيرد.

عليمرادي در پايان گفت: ما در تلاش هستيم كه يازدهمين نشست فدراسيون پزشكي، ورزشي آسيا را در تهران برگزار كنيم.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن