محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845229132
مقایسه سوپر زوم ها(به نقل از سایت dpreview)
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : مقایسه سوپر زوم ها(به نقل از سایت dpreview) Senator_F26-03-2009, 09:30 PMیکی از محبوب ترین دسته بندی ها در میان دوربین های عکاسی، مدل های موسوم به سوپر زوم با فاصله کانونی بسیار زیاد نسبت به دیگر مدل هاست که امکانات و قیمت نسبتا مناسب این مدل ها، آنها را به انتخاب اول عکاسان نیمه حرفه ای بدل کرده است. در این مقاله با بررسی نقاظ ضعف و قوت هفت مدل از برترین دوربین های حال حاضر بازار در برندهای مختلف، سعی داریم تا انتخاب درستی را پیش روی دوستداران این کلاس قرار دهیم. با ما همراه شوید. http://www.writeage.com/images/super_zoom_camera_group_test_01.jpg صنعت عکاسی از جمله فناوری های ست که با پا گذاشتن دنیای دیجیتال به آن به یک باره از سطح یک وسیله هنری کاملا لوکس به ابزاری کاملا تفریحی و معمولی بدل گشت و اندک اندک با کوچکتر گردیدن ابزارهای تولید تصویر، دوربین های دیجیتال به جزئی جدائی ناپذیر از زندگی روزمره افراد بدل گردیدند تا جائی که اینک اغلب کاربران پر طرفدارار ترین گجت دنیا یعنی تلفن همراه، یک دوربین دیجیتال کوچک را همیشه به همراه خود دارند. اما فارغ از کاربران معمولی و خانگی دوربین های دیجیتال، استفاده از این وسیله پر زرق و برق برای استفاده کننده های حرفه ای این ابزار نیز ناگزیر به نظر می رسد که بالاترین پله در این رده دوربین های کاملا حرفه ای موسوم به DSLR است که با اینکه در مواردی همچون کیفیت سنسور، قابلیت استفاده از لنز و فلش دلخواه و امکان ویرایش گسترده بروی تصویر از دیگر دوربین های دیجیتال کاملا برتر می باشند اما در این میان محدودیت های عمده ای همچون قیمت و وزن بسیار بالا در کنار حذف قابلیت فیلمبرداری در اکثر دوربین های این کلاس، DSLR ها را برای کاربران نیمه حرفه ای به انتخاب دور از دسترسی بدل کرده است و این دقیقا همان جائی ست که سوپر زوم ها برای کاربران متوسطی که با شناخت کافی از طریقه صحیح عکاسی، خود را از دسته کاربران خانگی جدا نموده اند، متولد شده است. دوربین های سوپر زوم در یک نگاه تمامی آن چیزی که یک کاربر نیمه حرفه ای از دوربین خود انتظار دارد را در خود مجتمع کرده اند موارد مطلوبی همچون حضور همزمان فواصل کانونی واید و تله، بهره گیری از سرعت نسبتا مناسب، ابعاد کوچک و قیمت متوسط در کنار ظاهری مشابه با دوربین های DSLR. از همین رو و با آنکه مدت کوتاهی از تولد نسل اول اینگونه دوربین ها می گذرد تقریبا تمامی برندهای بزرگ دنیای تصویر، محصول ویژه ای در این کلاس دارند که این در جائی که مشخصات و قیمت اغلب این مدل ها بسیار به یکدیگر نزدیک است انتخاب را برای کاربر به امر مشکلی بدل کرده است. در ادامه با بررسی هفت مدل جدید در این کلاس می کوشیم تا علاوه بر مسائل ظاهری و قیمت، ابزارهای دیگری را برای انتخاب در اختیار خریداران قرار دهیم. مدل های مورد بررسی در این مقاله شامل Canon Powershot SX10 IS، Fujifilm FinePix S2000HD، Fujifilm FinePixS8100fd، Nikon Coolpix P80، Olympus SP-565UZ، Panasonic Lumix DMC-FZ28 و بلاخره Sony Cybershot DSC-H50 می گردد که همگی از مشخصاتی نسبتا نزدیک به هم و در حوزه قیمتی 300 تا 440 هزار تومان قرار داشته و همگی نیز در بازار داخلی موجودند. در ابتدا بهتر است یک به یک مشخصات این مدل ها را باهم مرور نمائیم و در ادامه به مقایسه قدم به قدم این آنها می پردازیم. http://www.writeage.com/images/super_zoom_camera_group_test_02.jpg http://www.imageurlhost.com/images/sfaqhd 4znqk6nwjns82.jpg http://www.writeage.com/images/super_zoom_camera_group_test_03.jpg ابعاد دوربین 87×88×124 میلیمتر با وزن 560 گرم است که در میان تمامی رقبا سنگین ترین دوربین و یکی از حجیم ترین آنها به شمار می آید که با یکی از اهداف اولیه دوربین های سوپر زوم یعنی پرهیز از ابعاد و وزن بسیار بالا (به مانند دوربین های DSLR) اندکی مغایرت دارد البته نمونه های DSLR با لنز های بسیار بززگ و دست و پا گیر هنوز هم سنگین ترین و حجیم ترین دوربین ها به حساب می آیند. طرح آشنای کانن برای کنترلر های دستگاه در تمامی قسمت ها به چشم می خورد. از نقاط مثبت فوق العاده این دوربین می توان به چشمی کاملا مناسب و بزرگ آن اشاره کرد که از لحاظ ابعاد تقریبا دو برابر دیگر مدل های این رقابت است. صفحه نمایش قابل جدا شدن دستگاه در کنار Hot Shoe برای اتصال فلش خارجی از دیگر قابلیت های منحصر به فرد SX10 در میان رقباست. پورتهای خروجی دستگاه در این مدل شامل USB و خروجی TV ست که حذف پورت HDMI از این قسمت یکی دیگر از تفاوت های SX1 و SX10 را به نمایش گذاشته است. ساختار منوئی دستگاه نسبت به دیگر نمونه های کانن کاملا آشنا به نظر می رسد و همانند قبل میزان اطلاعات قابل نمایش در هر دو صفحه نمایش (LCD و چشمی) کاملا قابل تنظیم است. از نکات مثبت و مهم دوربین که نیاز کاربر را به استفاده از صفحه نمایش کاهش داده است در نظر گرفتن کنترلرهای سخت افزاری مختلف در دورتادور گوشی ست که بدون احتیاج به مراجعه به اینترفیس بیشتر تنظیمات دوربین را کنترل می نمایند که از آن میان کلید جداگانه برای فیلمبرداری بلافاصله از مهمترین آنها به حساب می آید. http://www.writeage.com/images/super_zoom_camera_group_test_04.jpg در یک نگاه نقاط مثبت SX10 شامل : مشخصات سخت افزاری پیشرفته، صفحه نمایش گردان و چشمی کاملا بزرگ، کیفیت مناسب تصاویر در حساسیت های پائین، قابلیت های مناسب فوکوس، فلش، Metering و White Balance، لرزش گیر مناسب، زوم بسیار بالا و بلاخره کیفیت ساخت بالا در مقابل قیمت پرداختی. در سوی مقابل نکات منفی این دوربین شامل: سایه بنفش رنگ بروی لبه ها در نقاط با کنتراست بالا (Fringes)، سرعت کاملا پائین فوکوس در نقاط با نور کم، سرعت پائین لنز در حداکثر زوم (F5.7). http://www.writeage.com/images/super_zoom_camera_group_test_05.jpg http://www.imageurlhost.com/images/incbbou5kpiqnqoxi1er.jpg 2-Fujifilm FinePix S2000 HD: شرکت فوجی یکی از با سابقه ترین تولید کنندگان دنیای سوپر زوم هاست و محصولات این شرکت همواره به حفظ مشخصات راضی کننده در قبال قیمتی کاملا مناسب مشهور بوده اند. مدل S2000 HD بطور مشخص دنباله تکمیل شده ای از مدل موفق S1000fd بوده و بطور مشخص بسیار از قابلیت ها و ساختار ظاهری خود را از این مدل برداشت نموده است ابعاد S2000 برابر 75.7×78.9×111 میلیمتر با وزن 426 گرم است که در میان دیگر مدل های این رقابت یکی از کوچکترین ها به حساب می آید. مشخصات اصلی S2000 شامل حسگر CCD با وضوح 10 مگاپیکسل، فاصله کانونی 27.6-414 میلیمتری با 15X زوم اپیتیکال، گشودگی دیافراگم F3.5-F5.4، صفحه نمایش 2.7 اینچی با وضوح 230 هزار پیکسل، امکان افزایش عدد ISO تا رقم 6400 و شاید از همه مهمتر امکان فیلمبرداری با وضوح 720p یا HD که نام دستگاه نیز به روشنی بروی آن تاکید دارد. بدنه دوربین تقریبا بطور کامل از پلاستیک نچندان با کیفیتی ساخته شده است که این یکی از اصلی ترین دلائل کاهش قیمت دستگاه به حساب می آید اما گذشته از این، طراحی بی نقص دوربین ارگونومیک فوق العاده ای برای آن به همراه داشته و مطلقا مشکلی از لحاظ استفاده دوربین حتی با یک دست نیز وجود ندارد که وزن مناسب و دستگیره کاملا راحت آن در سمت راست، در این احساس کاملا موثر بوده اند. کنترلرهای نچندان فراوان دوربین همگی در سمت راست و بالای دستگاه مجتمع گردیده اند و از عملگرهائی که اینک برای خود دارای یک دکمه اختصاصی هستند می توان به قابلیت تشخیص چهره و حالت عکاسی پی در پی اشاره کرد که هر دو در بالای دوربین و در کنار چرخ تغییر حالت جای گرفته اند. دیگر کلیدهای کنترلی دوربین که در سمت راست صفحه نمایش قرار دارند تقریبا هیچ تغییری نسبت به نمونه گرانتر فوجی در این کلاس یعنی S8100fd نکرده اند و یک نگاه کوتاه به آنها نیز کافی ست تا به تعداد کم کلیدهای این قسمت در مقایسه با نمونه های دیگر این رقابت پی ببریم. چشمی الکترونیکی موجود در S2000 یک نمونه 0.2 اینچی با وضوح 200K است که در مقایسه با SX10 از نصف نیز کوچکتر شده است. پورتهای خروجی این دوربین شامل پورت USB، خروجی TV و پورت HD با قابلیت انتخاب دو شیوه نمایش PAL و NTSC می گردد. لرزش گیر اپتیکال بکار گرفته شده در این مدل نیز بر اساس چرخش و جابجائی سنسور می باشد. http://www.writeage.com/images/super_zoom_camera_group_test_06.jpg یکی از اولین نقاط ضعف این دوربین همانطور که از مشخصات آن نیز به وضوح مشخص است سرعت نچندان بالای لنز آن است چرا که رقم گشودگی در این مدل F3.5 است که در قیاس با مدل های برتر موجود در این گروه بسیار کند به نظر می رسد. فاصله کانونی در این مدل اما نسبتا مناسب بوده و با دارا بودن اعداد 28-414 میلیمتری در هر دو سوی واید و تله از عملکرد خوبی برخوردار است. ساختار منوئی دوربین نیز در کلاس خود نسبتا کارآمد و مطلوب به حساب می آید و منوی آشنای F در ساختار آن به مانند همیشه امکان دسترسی سریع به قسمت های دلخواه و پرکاربرد را فراهم آورده است. سرعت آماده شدن دوربین پس از فشردن دکمه Power در حدود 2.5 ثانیه است و زمان بین تصاویر (shot-to-shot) نیز حدودا 2.6 ثانیه در بهترین شرایط است که با استفاده از فلش به رقم 2.9 ثانیه و با فعال بودن قابلیت سرخی چشم یه رقم 5.4 ثانیه افزایش می یابد (این زمان برای Canon SX10 در حدود 3.2 ثانیه است) سرعت فوکوس این دوربین البته در سطح مطلوبی قرار دارد، در اینجا برای ایجاد فوکوس بروی یک سوژه در محیط با نور کافی و در وضعیت واید تنها 0.4 ثانیه زمان لازم است که این عدد در حالت تله به 0.8 ثانیه افزایش پیدا می کند البته این ارقام در محیط های با نور کم به بیش از یک ثانیه صعود می کند. کیفیت عکس های گرفته شده توسط این دوربین با اینکه همچنان مطلوب است اما برخلاف شش رقیب دیگر خود دارای عیوب چشمگیر و مشهودی ست که به راحتی نمی توان از آنها گذشت از جمله موارد منفی در تصاویر ایجاد شده توسط S2000 HD می توان به نورگیری بیش از اندازه (Overexposure)، فوکوس نچندان مناسب و دقیق و عدم توانائی دوربین در بازتولید دقیق رنگ ها اشاره کرد که تقریبا بطور کامل به سایز کوچک سنسور ارتباط دارد و باعث روشنائی بیش از انداره نقاط با نور سفید گردیده و در نمایش سوژه های با جزئیات فراوان همچون شاخ و برگ درختان بسیار ضعیف عمل می کند. فیلمبرداری این دوربین شاید تنها جائیست که می توان آن را از سایرین برتر دانست البته این برتری در مقابل دیگر مدل با قابلیت فیلمبرداری HD در این سری یعنی FZ28 از پاناسونیک چندان پر رنگ نیست. کیفیت فیلمبرداری با آنکه آنچنان درخشان نیست ولی در سطح مطلوبی جای دارد. زمان مورد نیاز دوربین برای فوکوس مجدد در هنگام فیلمبرداری در حدود 2 ثانیه است و نکته منفی در این قسمت عدم امکان بکار گیری لرزش گیر اپتیکال در هنگام فیلمبرداری ست که در مورد سوژه های با فاصله زیاد استفاده از سه پایه اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. در کل با اینکه S2000 را نمی توان مدل فوق العاده ای دانست اما با توجه به امکانات مطلوب و مخصوصا قیمت کاملا مناسب آن، مدل پیشرفته ای به حساب می آید و بدون شک در میان تمامی مدل های فعلی موجود در بازار یکی از بهترین مدل ها در این کلاس قیمتی ست. نقاط مثبت S2000 شامل طراحی زیبا، ابعاد نسبتا کوچک و قیمت مناسب و نقاط ضعف این دوربین نیز شامل نورگیری بیش از اندازه، اختلال در فوکوس، عمق پیکسلی نچندان مطلوب، عملکرد ضعیف لرزش گیر، چشمی نسبتا کوچک و بلاخره سرعت نسبتا پائین لنز http://www.writeage.com/images/super_zoom_camera_group_test_07.jpg http://www.imageurlhost.com/images/ic6v3koq8xhqnbe8hz48.jpg http://www.writeage.com/images/super_zoom_camera_group_test_08.jpg ابعاد دوربین 79.3×78.2×111.3 میلیمتر با وزن 405 گرم است که تقریبا تشابه کاملی با S2000 دارد طراحی ویژه بدنه و ارگونومیک خاصی که در محل جایگیری دوربین در دست در نظر گرفته شده است S8100 را در میان دیگر اعضای این گروه به عضوی برجسته بدل کرده است که در این میان زاویه دار بودن محل کلیدهای کنترلی نسبت به لنز و بدنه دو پوششه برای قسمت جلو و عقب مهمترین نکات قابل ذکر در آن به شمار می روند. میزان زوم در نظر گرفته برای این دوربین 18X است که لنز آن در حداکثر زوم بیش از عمق خود دوربین از جایگاه خود خارج می گردد که این موضوع نا متعادلی اندکی برای دستگاه کم عرضی همچون S8100 بوجود می آورد. پورتهای خروجی دوربین به پورت USB و خروجی TV محدود گردیده است و نوع کارت حافظه قابل استفاده در آن بجز SD و SDHC شامل XD نیز می گردد. چشمی این دوربین یک نمونه 0.24 اینچی با وضوح 230K است که با اینکه هم در ابعاد و هم در وضوح نسبت به S2000 پیشرفت داشته است اما همچنان فاصله فراوانی با چشمی فوق العاده موجود در Canon SX10 دارد. کلیدهای حاضر بروی دستگاه نسبت به قبل تغییری نداشته است و بازهم دو کلید تشخیص چهره و لرزش گیر دست دارای کلیدهای جداگانه ای هستند. از دیگر کلیدهای کاربردی و البته اختصاصی حاضر در چرخ تغییر حال دوربین که در S2000 نیز موجود بود بخشی به نام Nature Light & Flash است که با قرار دادن دوربین در این مد از منظره پیش رو یک تصویر با فلش و تصویر دیگری بدون فلش گرفته می شود که در میان تمامی رقبا کاملا بی نظیر و البته بسیار جالب است. دیگر کلیدهای کنترلی دوربین از جمله کلیدهای حاضر در سمت راست صفحه نمایش نسبت به S2000 هیچ تغییری نکرده و تنها کمی از یکدیگر فاصله گرفته اند. http://www.writeage.com/images/super_zoom_camera_group_test_09.jpg سرعت نهائی دوربین در اغلب موقعیت ها نسبت به S2000 افزایش یافته است که این بیش از پیش به طول بیشتر لنز و زمانی که دوربین صرف خارج کردن این قسمت می کند وابسته است. زمان آغاز به کار دوربین پس از فشردن کلید Power زمانی در حدود 3.3 ثانیه است که همانطور که گفتیم بخش اصلی این زمان برای خروج کامل لنز به کار می رود. زمان shot-to-shot این دوربین 2.6 ثانیه در حالت نرمال و 2.9 ثانیه در هنگام استفاده از فلش است که این زمان در صورت استفاده از مکانیزم کاهش سرخی چشم حتی از S2000 نیز بیشتر شده و به رقم نسبتا زیاد 6.2 ثانیه می رسد. ایجاد فوکوس در این دوربین اما کاملا بهبود یافته است و در زمانی حدود 0.4 ثانیه فوکوس مطلوبی بروی سوژه صورت می گیرد و حتی در محیط های با نور کم، با اینکه این زمان اندکی افزایش پیدا می کند اما با استفاده از نور راهنما مشکل خاصی در ایجاد فوکوس وجود ندارد.کیفیت تصاویر ثبت شده توسط S8100 نسبت به S2000 بسیار بهبود یافته است و مشکلات اصلی S2000 یعنی فوکوس نچندان مطلوب و نورگیری بیش از اندازه، در S8100 به فراموشی سپرده شده است. البته این به معنای بدون مشکل بودن این مدل در امر تصویر برداری نیست و همچنان کنتراست نچندان راضی کننده و الگوی پر مشکل کاهش نویز، S8100 را در بالاترین رده این رقابت قرار نمی دهد. حداکثر میزان حساسیت دوربین (ISO) که همچنان تصاویر قابل قبولی ایجاد می کند عدد 400 است که فراتر از آن نویز بیش از اندازه کلیت تصویر را دچار مشکل می کند. قابلیت فیلمبرداری این دوربین اصلا آن چیزی نیست که از این کلاس انتظار داریم در اینجا نه تنها امکان استفاده از زوم در هنگام فیلمبرداری نیست بلکه قابلیت فوکوس مجدد در تصویر نیز حذف گردیده است. وضوح فیلمبرداری این دوربین VGA با 30 فریم در ثانیه است که به فرم Motion JPEG با صدای مونو بوده و هر یک ثانیه آن حجمی در حدود 0.9 مگابایت فضا اشغال می کند. کیفیت فیلم های ثبت شده توسط این دوربین نیز کاملا در سطح متوسط و رو به پائینی قرار می گیرد. در یک نگاه همانند دیگر فوجی این رقابت S8100 نیز نمونه پر امکانات و ارزان قیمتی ست که برای کاربرانی که به امکاناتی فراتر از آن نیازی ندارند، بهترین گزینه است. نقاط مثبت این دوربین شامل محدوده وسیع زوم، تصحیح مطلوب عملیات فوکوس و نورگیری، راحتی استفاده، کیفیت مناسب تصویر در نور روز و مکانیزم سریع تشخیص چهره است و در سوی مقابل نیز هجوم نویز با بالا رفتن عدد ISO از 400 را نیز می توان بعنوان نکته منفی این دوربین ذکر نمود. http://www.writeage.com/images/super_zoom_camera_group_test_second_part_01.jpg چهار دوربین باقی مانده از لیست هفت دستگاه مورد بررسی در این مقاله شامل Olympus SP-565UZ، Panasonic DMC-FZ28، Nikon P80 و بلاخره Sony CyberShot H50 می گردد که در ادامه با تمامی آنها بطور کامل آشنا می گردیم. http://www.writeage.com/images/super_zoom_camera_group_test_second_part_02.jpg http://www.imageurlhost.com/images/f5cwez05s5iix9u30n2.jpg http://www.writeage.com/images/super_zoom_camera_group_test_second_part_03.jpg ابعاد این مدل 78×79×110 میلیمتر با وزن 405 گرم است که ظاهر تمام مشکی آن شباهت نزدیکی به مدل های DSLR این شرکت دارد. از لحاظ مشخصات و امکانات اما نزدیکی P80 را به هر دو نمونه Fujifilm FinePix S8100 و Olympus SP-565UZ نمی توان انکار کرد که این شباهت در بعضی موارد بقدری زیاد است که احتمال ساخته شدن لنزهای این سه دوربین در یک کارخانه مشترک نیز می رود. یکی از تفاوت های اصلی P80 با دو مدل دیگر بکار گیری باتری لیتیومی در ساختار آن است که با اینکه در کاهش وزن دستگاه تاثیر داشته است اما تعداد عکس های قابل تهیه با یک بار شارژ باتری به 200 عکس کاهش یافته است جائیکه این رقم برای Fuji S8100 در حدود 350 عکس و برای SP-565UZ در حدود 410 عکس است. کنترلرهای خاص این دوربین از جمله دیگر مواردی هستند که P80 را به دوربین های حرفه ای DSLR نزدیک کرده است که در این میان چرخ خاص تغییر حالت دوربین در قسمت بالائی نقش مهمی ایفا می کند. از جمله موارد مهم موجود بروی این چرخ گذشته از مد های آشنای A، S، M و P می توان به Auto Mode، Scene Mode و منوی Setup اشاره کرد که با استفاده از آنها دیگر نیازی به گنجاندن تنظیمات نچندان مهم دوربین که اغلب تنها یک بار از آنها استفاده می شود در منوی دستگاه نیست و از این طریق منوی دوربین اندکی خلوت تر گردیده است. کلید چهار حالته موجود در کنار صفحه نمایش همراه با سه کلید منو، Play و حذف دیگر کنترل های موجود در سمت راست را تشکیل می دهند. کلید سوئیچ میان نمایش سوژه از طریق LCD یا چشمی از دیگر کلیدهای موجود در P80 است. چشمی الکترونیکی موجود در این مدل دارای ابعاد 0.24 اینچی ست که دارای وضوح 235 هزار پیکسل می باشد. http://www.writeage.com/images/super_zoom_camera_group_test_second_part_04.jpg با اینکه P80 را نمی توان دوربین کندی نامید اما در میان رقبای حاضر در این قسمت چندان سریع نیز به نظر نمی رسد زمان مورد نیاز برای کارکرد دوربین پس از فشردن کلید Power در حدود 3.3 ثانیه است و زمان shot-to-shot آن نیز 2.6 ثانیه بدون فلش و 2.9 ثانیه با فلش است که این در حالیکه زمان مورد نیاز برای حالت کاهش سرخی چشم رقم بسیار زیاد 6.2 ثانیه است میزان کندی P80 را به روشنی به نمایش می گذارد. تاخیر دوربین در لحظه فوکوس نیز 0.6 ثانیه در مورد سوژه های پر نور در حالت واید و در حدود 1 ثانیه در حالت تله است که نسبتا متوسط ارزیابی می شود. کیفیت تصاویر گرفته شده توسط این دوربین در سطح نسبتا رضایت بخشی قرار دارد و نمایش جزئیات در کنار الگوریتم کاهش نویز و بخصوص Metering مطلوب دوربین همگی از موارد کاملا مثبت آن به شمار می آیند. از نکات منفی این دستگاه می توان به فوکوس نسبتا ضعیف در آخرین حد زوم و لرزش گیر نچندان فوق العاده آن اشاره کرد. فیلمبرداری این دوربین نیز در سطح کاملا متوسطی ست حداکثر وضوح فیلمبرداری در این دوربین VGA با 30 فریم در ثانیه بوده و تصاویر گرفته شده در این حالت به فرم Motion JPEG ذخیره می گردند. هر یک ثانیه فیلم در این دوربین 1.1 مگابایت حجم دارد. از نکات منفی دوربین در هنگام فیلمبرداری عدم امکان استفاده از زوم و لرزش گیر اپتیکال دوربین است که در هر دو حالت از نمونه های دیجیتال که عملا کارکرد خاصی جز خراب کردن تصویر ندارند استفاده شده است. کیفیت فیلم های P80 تعریف چندانی ندارد و البته هیچکس از یک دوربین عکاسی انتظار فیلمبرداری حرفه ای ندارد. روی هم رفته P80 دوربینی معمولی ست که با اینکه از صدر جدول فاصله فراوانی دارد اما همچنان با راحتی در استفاده و تکیه بر نام معتبری چون نیکون برای بسیاری از کاربران جذابیت خاص خود را دارد. نکات مثبت این دوربین شامل کنترلرهای سخت افزاری کامل، بدنه کوچک و سبک و همچنین بازسازی مطلوب رنگ ها و قابلیت Metering است و نکات منفی آن نیز به فوکوس نچندان خوب در فواصل دور، ظرفیت پائین باتری و عملکرد ضعیف دوربین در هنگام بهره گیری از ISO بالا تعلق دارد. http://www.writeage.com/images/super_zoom_camera_group_test_second_part_05.jpg http://www.imageurlhost.com/images/vta 850t3al1dg97l7mu.jpg http://www.writeage.com/images/super_zoom_camera_group_test_second_part_06.jpg ابعاد دستگاه 80.8×83.3×116 میلیمتر با وزن 414 گرم است که نسبت به دو رقیب اصلی خود در این مقایسه یعنی Fujifilm S8100 و Nikon P80 کاملا حجیم تر طراحی شده است که این البته تا حدود زیادی به گشودگی زیاد لنز دوربین و افزایش میزان زوم اپتیکال از 18X به 20X بستگی دارد. شکل ظاهری دوربین و استفاده از مواد بسیار با کیفیت در ساخت آن نیز از دیگر مشخصات اصلی این مدل می باشد اما نکته نسبتا عجیبی که در ساختار SP-565 دیده می شود فرمت گران قیمتی ست که برای کارت حافظه آن در نظر گرفته شده است و جائیکه تمامی دوربین های حاضر در این رقابت (البته بجز Sony H50)، از فرمت های معمول SD/SDHC برای کارت حافظه استفاده کرده اند، الیمپوس در اقدامی عجیب ترجیح داده است تا کارت حافظه SP-565 را از فرمت XD انتخاب کند. کنترلر های حاضر بروی دوربین شامل چرخ تغییر حالت با المان های استاندارد در کنار کلید کاملا برجسته شاتر و کلید Power می گردد که علیرغم فاصله کم آنها از یکدیگر، تداخلی در عملکرد آن پیش نمی آید. المان های کنترلی موجود در سمت راست صفحه نمایش بجز کلید های همیشگی این قسمت همچون D-Pad و کلیدهای چهار گانه احاطه کننده آن به همراه کلید سوئیچ میان چشمی و صفحه نمایش، شامل یک کلید منحصر به فرد می شود که در دیگر اعضای این رقابت کاملا بی نظیر است کلیدی که به کاربر اجازه می دهد تا کارکرد آن را از میان 16 وظیفه قابل تنظیم برای این قسمت انتخاب نماید از این گذشته در اینترفیس دستگاه منوی خاصی وجود دارد که با فشردن کلید OK/FUNC احضار گردیده و در آن بسیاری از کارکرد های معمول مورد نیاز کاربر لیست گردیده اند که از این طریق تا حدود زیادی نیاز به مراجعه به منوی نسبتا پیچیده دوربین مرتفع گردیده است. SP-565 از یک لحاظ دیگر نیز نسبت به بسیاری از دوربین های این گروه برتری دارد و آن نیز پشتیبانی دستگاه از حالت RAW است که در این حالت دوربین بدون آنکه هیچونه الگوریتم تصحیحی خاصی را بروی تصویر اعمال نماید همان چیزی را که از محیط مقابل برداشت کرده است را در اختیار کاربر قرار داده و کاربر با استفاده از نرم افزارهای خاص شرکت های مختلف (که البته هر کدام از مدل های بخصوصی پشتیبانی می کنند)، امکان اعمال تغییراتی از قبیل White Balance، تصحیح نورگیری و مواردی از این قبیل که در عکس در هنگام گرفته شدن آن توسط دوربین صورت می گیرد را دارد. http://www.writeage.com/images/super_zoom_camera_group_test_second_part_07.jpg اگرچه SP-565 دوربین فوق العاده ای به نظر می رسد اما همچنان در مسئله مهمی به نام سرعت در مقابل دیگر رقبا از کیفیت چندانی برخوردار نیست زمان های به ثبت رسیده برای این دوربین شامل زمان 2.7 ثانیه پس از فشردن کلید Power تا آمادگی دوربین برای اولین تصویر و زمان shot-to-shot در حدود 2.8 ثانیه در نور مطلوب و 3.1 ثانیه در هنگام استفاده از فلش است که این زمان در صورت استفاده از حالت کاهش سرخی چشم تا رقم کاملا نابخشودنی 8.25 ثانیه افزایش می یاد که از این لحاظ از دو نمونه فوجی و نیکون نیز آهسته تر عمل می کند. کیفیت تصاویر به ثبت رسیده توسط این دوربین نزدیکی فراوانی با نمونه های به جا گذاشته شده توسط Nikon P80 و Fujifilm S8100fd دارد جائیکه بسیاری از مشک� سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 639]
-
گوناگون
پربازدیدترینها