تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816395913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شمار قربانيان‌ساختمان‌مرگ به‌17 ‌نفر‌رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: شمار قربانيان‌ساختمان‌مرگ به‌17 ‌نفر‌رسيد
گروه حوادث -شمار كشته‌شدگان حادثه تاسف‌بار ريزش يك ساختمان 7 طبقه در سعادت‌آباد تهران به 17 تن رسيد. حادثه ريزش ساختمان 7 طبقه با 32 واحد مسكونى در خيابان سعادت‌آباد، بلوار فرهنگ، ساعت 44 :8 صبح روز دوشنبه به ستاد فرماندهى آتش‌نشانى تهران اطلا‌ع داده شد. اين ساختمان خالى از سكنه در حال تخريب توسط كارگران بود كه به دليل رعايت نشدن اصول ساختمان‌سازي، چندى قبل نيز نشست كرده بود و در حالى كه كارگران براى تخريب آن اقدام كرده بودند، به دليل بى‌توجهى به اصول ساختمان‌سازى به صورت كامل ريزش كرد و باعث خرابى بخشى از يك ساختمان مسكونى مجاور نيز شد. حادثه فوق، تعدادى كارگر را زير خروارها آوار مدفون كرد كه با حضور ماموران و امدادگران آتش‌نشاني، كار آواربردارى از روز دوشنبه ادامه داشته و تا كنون جسد 17 تن از كارگران و مدفون‌شدگان از ميان آوارها بيرون كشيده شده است. شهردار تهران روز دوشنبه اعلا‌م كرد كه شهردارى نسبت به تخريب شدن و ريزش اين ساختمان به مالكان آن هشدار داده بود.

وى ضمن تاكيد بر برخورد قاطعانه دستگاه قضايى با مهندسان ناظر متخلف براى جلوگيرى از اين پيشامدهاى تلخ از بازداشت متخلفان در اين ماجرا خبر داد. شهردارى منطقه دو تهران نيز اين حادثه را ناشى از بى‌توجهى مالكان ساختمان به هشدارهاى شهردارى دانست. ساختمان مذكور با متراژ 841 متر مربع در سال 70 براى دو طبقه روى هم‌كف و زيرزمين پروانه ساختمانى گرفت، اما در سال 76، تغيير نقشه داد و پنج طبقه به آن اضافه شد. اين مجتمع در روز شانزدهم بهمن ماه سال 79 با مساحت پنج هزار و 466 مترمربع پايان كار اخذ كرد. ساختمان ريزش كرده، پس از دو سال، ترك برداشت كه همين امر موجب شد، تا ساكنان، ساختمان را ترك كنند. از اين رو، شهردارى به مالكان واحدهاى اين ساختمان اعلا‌م كرد، تا نسبت به رفع خطر اقدام كنند كه بر اساس اعلا‌م شهردارى منطقه دو تهران، متاسفانه آنها به اين موضوع توجهى نكردند.

در حال حاضر با حضور ماموران آتش‌نشانى نيمى‌از آوارهاى ساختمان ريزش كرده جمع‌آورى شده و جست‌وجوها ادامه دارد. تشكر، مدير روابط عمومى‌سازمان آتش‌نشانى تهران با بيان اينكه اطلا‌ع دقيقى از تعداد مدفون‌شدگان باقى مانده در زير آوار وجود ندارد، گفت: اميدواريم عمليات آواربردارى در شب سه شنبه به پايان برسد. وى با تشكر از اهالى سعادت‌آباد در كمك به امدادگران يادآورشد: ساكنان سعادت‌آباد براى كمك‌رسانى به امدادرسانان، سه خانه در اختيار آتش‌نشانى قرار داده‌اند. همزمان با زير آوار قرار گرفتن تعدادى كارگر در زير نخاله‌هاى ساختمان مرگ، 2 كودك نيز به دليل ريزش بخش‌هايى از ديوار ساختمان همجوار ساختمان مرگ، زير آوار ديوار قرار گرفتند اما توسط اعضاى خانواده‌شان نجات پيدا كردند. خطر ريزش اين ساختمان به قدرى است كه ساكنان 15 واحد اين ساختمان نيز همچون همسايگان سابق خود مجبور به ترك خانه‌هاى خود و استقرار در هتل استقلا‌ل شده‌اند. يكى از ساكنان ساختمان نيمه تخريب شده مهرگان در گفت‌وگو با فارس گفت: با وجود آن كه ساكنان ساختمان مهرگان مدت‌ها قبل نسبت به ايمن نبودن اين ساختمان به شهردارى تهران مراجعه و اعلا‌م وضعيت كرده بودند اما هر بار با بى‌توجهى مسئولا‌ن شهردارى منطقه نسبت به تعيين تكليف ساختمان مرگ مواجه شده بودند. وى ادامه داد: شهردارى منطقه 2 تازه بعد از وقوع حادثه روز سه شنبه، اخطاريه‌اى براى ساكنان ساختمان مهرگان آورده و از آنها خواستار امضاى آن شده است. در صورتى كه به اعتقاد ما اين اقدام ديرهنگام شهردارى به نوعى رفع مسئوليت است. بهارى شهردار منطقه 2 تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنى بر اين كه چرا به مهندس ناظر اين ساختمان مجوز فعاليت داده شده است، گفت: حتما مهندس ناظر مورد تائيد بوده كه كار به وى سپرده شده بود. وى خاطرنشان كرد: پروانه ساخت اين ساختمان سال 70 براى ساخت 33 واحد مسكونى در 7 طبقه صادر و مجوز پايان كار نيز به پيمانكار آن ارائه شده است. واحدها در فاصله سال‌هاى 80 تا 83 واگذار شده است. مالكان جديد نيز به واسطه نشست بخشى از ساختمان و اخطار شهردارى منطقه تنها 5/2 تا 3 سال ساكن آن بوده و مجبور به تخليه آن شدند.

اين در حالى است كه به گفته اهالي، ساختمان مرگ ابتدا به صورت غيرمجاز ساخته شده سپس براى آن مجوز ساخت و پايان كار اخذ شده است.

مازيار حسينى رئيس مركز مديريت بحران شهر تهران در پاسخ به پرسش فارس در رابطه با علت بى‌توجهى مسئولا‌ن شهردارى نسبت به تخريب ساختمان مرگ گفت: چون ملك شخصى بوده، نمى‌توانستيم كارى انجام ‌دهيم به همين دليل از كانال مراجع قضايى اقدام شد اما درخواست شهردارى از سال 83 تا به امروز همچنان در پروسه دستگاه قضايى قرار دارد. بر اساس اين گزارش، تخريب ساختمان مرگ با استفاده از كارگران شهرستانى از 20 روز گذشته توسط پيمانكار ساختمان به شكل غيراصولى آغاز شده بود و تعدادى از كارگران حادثه نيز به دليل شهرستانى بودن و نداشتن مكان مناسب براى استراحت و خواب، شب‌ها در ساختمان مرگ مى‌خوابيدند اما روز دوشنبه با خواب ابدى خود زنگ خطر را براى اهالى محل به صدا درآوردند.
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن