تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813364297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به اتهام افترا به رييس جمهوري صورت گرفت: بازداشت مديرمسئول روزنامه اعتماد ملي


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: به اتهام افترا به رييس جمهوري صورت گرفت: بازداشت مديرمسئول روزنامه اعتماد ملي
جام جم آنلاين: مدير روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران عصر امروز سه شنبه از صدور دستور جلب مديرمسوول روزنامه "اعتماد ملي" به اتهام "نشر اكاذيب" و "افترا" عليه رييس جمهوري به دليل چاپ يك مقاله خبر داد. اين مقاله با تيتر "چند سوال از رييس جمهوري" به قلم حجت الاسلام والمسلمين "رسول منتجب نيا" قائم مقام حزب اعتماد ملي كه رياست آن را "مهدي كروبي" بر عهده دارد، نوشته شده است.


"سيد ابوالحسن پورحسيني" در گفت وگو با ايسنا ضمن تاييد صدور حكم بازداشت «محمدجواد حق‌شناس» مديرمسئول روزنامه اعتماد ملي گفت:‌" دستور جلب و تحقيقات از مديرمسوول روزنامه اعتماد ملي به دنبال شكايات متعدد به اتهام نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي و افترا براي پاسخ‌گويي به اتهاماتش و اعلام جرم اخير مدعي‌العموم درخصوص چاپ مطلبي اهانت‌آميز در شماره‌ي ‌‌682 مورخ ‌‌11/ ‌‌4/ ‌‌87 توسط آقاي منتجب‌نيا صادر شده است. "

منتجب نيا در اين مقاله با عنوان "چند سوال از رييس جمهوري"، يكي از انحرافات ديني را "ظهور بدعت در دين و افزودن به مفاهيم و احكام اسلام و مذهب توسط شيادان و فرصت طلبان" دانسته و نوشته است كه ائمه اطهار (ع) در روايات خود ضمن تاكيد فراوان بر اصل مهدويت و بشارت قطعي به ظهور حضرت ولي عصر (عج)، نسبت به پيشگيري از هر گونه انحراف و سوءاستفاده افراد از اين عقيده ريشه دار توصيه هاي اكيدي كرده اند."

وي "نهي از تعيين زمان ظهور آن حضرت" و "توصيه به تكذيب هر كسي كه ادعاي مشاهده و زيارت حضرت مهدي(عج) را بكند"، را از جمله اين توصيه ها خوانده و سپس از "نقل قولها و شايعاتي" همچون مشاهده "هاله نور" هنگام سخنراني احمدي نژاد در سازمان ملل، اعتقاد وي به اينكه "رييس جمهور امام زمان (عج)" است و گذاشتن "جاي خالي كنار سفره" از سوي احمدي نژاد براي آن حضرت، سخن به ميان آورده است كه با توصيه هاي مذكور مغايرت دارد.

وي به همين دليل خواستار "پاسخ صريح و شفاف رييس جمهوري" به اينگونه شايعات و ادعاها شده و از مراجع تقليد و فضلا نيز خواسته است در اين باره اعلام نظر كنند.

منتجب نيا ابراز عقيده كرده است كه " چنين شايعاتي چگونه اعتقادات مردم و نسل جوان را تضعيف مي‌كند ، مورد استهزا و تمسخر دستگاه‌هاي تبليغاتي بيگانه و دشمنان اسلا‌م و تشيع قرار گرفته است و نتيجه اين سخنان، انتساب همه ضعف‌ها، كاستي‌ها، سوءمديريت‌ها، افزايش تورم و گراني و... به حضرت ولي‌عصر(عج) مي‌باشد و اين بزرگ‌ترين ظلم و جفا و توهين به ساحت آن حضرت است."

مدير روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران با بيان اينكه اين پرونده در دادسراي كاركنان دولت و رسانه‌ها رسيدگي مي‌شود، افزود: اين حكم و دستور جلب و انجام تحقيقات از مديرمسوول روزنامه امروز صادر شده است.

پورحسيني گفت كه دستور صادره به دست مديرمسوول روزنامه اعتماد ملي رسيده است.

تذكر وزارت ارشاد

اين در حالي است كه خبرگزاري فارس به نقل از يك منبع آگاه گزارش داد: مديركل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به علت درج يادداشت رئيس شوراي سياستگذاري اعتماد ملي و ايراد اتهامات بي‌پايه و اساس به رئيس جمهور به اين روزنامه تذكر داده است.

اين منبع آگاه به فارس گفت:‌ از آنجايي كه رسول منتجب‌نيا رئيس شوراي سياستگذاري روزنامه اعتماد ملي امروز در يادداشتي ايرادات و اتهامات بي‌پايه ‌و اساسي را به رئيس جمهور وارد دانسته است مديركل مطبوعاتي داخلي ارشاد در اين خصوص به اين روزنامه تذكر داد.

وي تصريح كرد: هيچ دستوري مبني بر توقيف روزنامه صادر نشده است كما اينكه براي اين موضوع بايد جلسه فوق‌العاده از سوي هيئت نظارت بر مطبوعات تشكيل شود.

تذكر به اين روزنامه اندكي پس از توقيف روزنامه "تهران امروز" در اول تيرماه جاري از سوي هيات نظارت بر مطبوعات به دليل انتشار يك ويژه نامه به شدت انتقادي از عملكرد محمود احمدي نژاد رييس جمهوري صورت گرفته است.

از سوي ديگر، علي اكبر جوانفكر مشاور مطبوعاتي رييس جمهور در گفتگو با برنا، در رابطه با عكس العمل دولت در مواجهه با اين مطلب با ابراز بي اطلاعي از چگونگي پاسخ يا عدم پاسخ رييس جمهور به اين سئوالات، گفت: بايد صبر كنيم و ببينيم مسئولان ذيربط در اين رابطه چه تصميمي مي گيرند و اكنون براي اظهار نظر كردن زود است.

در همين حال، منتجب‌نيا در باره مقاله اش به خبرگزاري فارس گفت: اين مطلب را مدتي قبل در سايت شخصي‌ام نوشته بودم و مسئولان روزنامه اعتماد ملي آن را به تشخيص خودشان چاپ كرده اند.

وي افزود: هدف من از نوشتن اين نامه به هيچ وجه تضعيف دولت نبوده و نيست بلكه با اين نامه مي خواستم فضايي را ايجاد كنم تا دولت بتواند به راحتي به شبهات جواب دهد.

منتجب نيا خاطرنشان كرد: با نوشتن اين نامه و گذاشتن آن روي سايت شخصي ام مي خواستم خيرخواهي ام را به دولت نشان بدهم تا به شبهاتي كه به وجود آمده پاسخ دهد و در واقع قصد من دفاع از دولت بود.
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 476]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن