تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804923165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اطلاع رساني، ابزاري موثر در مسير توسعه و رونق صنعت گردشگري


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: "اطلاع رساني"، ابزاري موثر در مسير توسعه و رونق صنعت گردشگري
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، ‌صنايع دستي و گردشگري به تازگي در اقدامي مناسب جهت توسعه گردشگري و كاهش بار ترافيكي مسيرهاي سنتي گردشگري كشور، حدود يك هزار مسير جديد گردشگري را در مناطق بكر و زيباي طبيعي، تاريخي ، فرهنگي و كمتر شناخته شده كشور طراحي و معرفي كرده است.


اين اقدام به طور يقين راهكاري مناسب براي توسعه صنعت گردشگري كشور و در جهت تحقق شعار محوري اين سازمان در دوره مديريت جديد مبني بر "همگاني، همه مكاني و همه زماني" كردن سفر است.
البته اين رويداد مهم در صنعت گردشگري كشور تنها با اطلاع رساني كافي و توجه ويژه به لزوم آگاهي بخشي به مردم در اين زمينه براي استفاده از مسيرهاي جديد با هدف معرفي تمامي ظرفيت ها و جاذبه هاي گردشگري كشور و كاهش بار ترافيكي محورهاي سنتي و قديمي گردشگري محقق خواهد شد.
به گزارش ايرنا،‌ معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از تعريف حدود يك هزار مسير جديد گردشگري در كشور و ارائه اطلاعات ضروري مورد نياز براي طي اين مسيرها خبر داده و گفت كه اين اتفاق براي نخستين بار در كشور رخ داده است.
بر اساس اعلام محمدشريف ملك زاده ، در اين بانك اطلاعات، زمان پيشنهادي سفر به مناطق مختلف كشور، جاذبه هاي گردشگري ، تاريخي و طبيعي مسير ، وجود يا عدم وجود مكان هاي اقامتي و خدمات بين راهي نظير پليس راه ، پمپ بنزين و درمانگاه براي اطلاع رساني به عموم مردم تهيه و تدوين شده است .
اين مسيرها با توجه به جاذبه هاي گردشگري استان هاي كشور تعيين شده و براي مثال استان خراسان رضوي با 68 مسير تعريف شده در صدر و استان هرمزگان با 9 مسير در انتهاي جدول ارائه شده توسط معاونت گردشگري قرار دارند.
تعريف و ارائه " مسيرها ي جديد ايرانگردي" امري پسنديده است كه البته بسيار دير انجام شده است، چرا كه هنوز قفل شدن راه هاي شمالي كشور در تعطيلات ميانه خرداد ماه سالجاري را از خاطر نبرده ايم ، روزهايي كه راهنمايي و رانندگي مكرر در اطلاعيه هايش از مردم مي خواست كه به همين علت سفر نكنند.
اين سرازيرشدن هاي ميليوني مردم در ايام تعطيلات به مسيرهاي كم ظرفيت منتهي به چند شهر خاص كشور در نوروز هر سال هم رخ مي دهد و مشكلات عديده اي را پديد مي آورد.
شكي نيست كه هم افزايش جمعيت جوان جامعه و هم فرهنگ سازي رسانه ها و سازمان گردشگري به توسعه امر سفر در سال هاي اخير انجاميده است، اما نكته مهم در اين ميان ، نبودن تعادل ميان تقاضاي توقع سازي شده براي مردم با زير ساخت هاي كم و فرسوده گردشگري در مقاصد سنتي و هميشگي سفر ايرانيان است.
مشهد مقدس، استان هاي ساحلي شمال كشور، اصفهان ، شيراز و يزد از جمله اين مقاصد ديرينه اند كه مردم گاهي براي بار دوم هم آنها را ظرف مدتي كوتاه به عنوان مقصد سفر خود انتخاب مي كنند. شايد علت اصلي اين امر آشنا نبودن هموطنان ما با همين مسيرهاي تازه ايرانگردي و جاذبه هاي هنگفت نهفته در دل آنهاست.
اقدام اخير معاونت گردشگري پاسخي به اين نياز است كه ظاهراً با همراهي و تأييد unwto (سازمان جهاني گردشگري ) نيز همراه بوده است .
حال سئوال اصلي كه در نشست خبري طرح مذكور نيز مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت، مرحله پاياني و مهمترين بخش اين طرح يعني رساندن اين اطلاعات به دست عموم مردم به منظور همگاني كردن سفر به عنوان يكي از برنامه هاي جدي دولت نهم است.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي قرار دادن اين اطلاعات بر روي سايت اينترنتي stsi.ir را يكي از روش هاي اطلاع رساني عمومي اعلام كردند.
ملك زاده كپي گرفتن و دست به دست چرخيدن جزوه اطلاعات گردشگري كشور ميان دانش آموزان و جوانان با همكاري آموزش و پرورش و سازمان ملي جوانان را از ديگر راهكارهاي اين مهم دانست.
البته بايد توجه داشت كه بخش اندكي از جامعه ايراني به اينترنت دسترسي داشته و يا از آن استفاده مي كنند پس نمي توان از اين منظر حساب ويژه اي براي اطلاع رساني باز كرد.
بي شك " همگاني و همه زماني كردن سفر" كه شعار محوري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است جز با اطلاع رساني مناسب، فراگير و حرفه اي دست يافتني نيست.
اطلاع رساني در حوزه گردشگري را نمي توان كاملا به گردن ديگران انداخت و يا از زير بار مسئوليت مستقيم آن شانه خالي كرد، بايد در اين زمينه تعاملي حرفه اي با رسانه ها برقرار و آن را تا انتها مديريت كرد .
بدون شك اجراي طرح 1001 مسير جديد گردشگري كه به طور يقين داراي پشتوانه كارشناسي و علمي قوي است، بدون اطلاع رساني مناسب به مردم، به سرانجامي نرسيده و بي نتيجه خواهد ماند.
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن