تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815463495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان صنايع و معادن خوزستان: 21 واحد صنعتي فردا در خوزستان به بهره‌برداري مي رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رئيس سازمان صنايع و معادن خوزستان: 21 واحد صنعتي فردا در خوزستان به بهره‌برداري مي رسد


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: انرژي و صنعت

رئيس سازمان صنايع و معادن خوزستان گفت: به مناسبت فرارسيدن روز صنعت و معدن 21 واحد صنعتي با اعتباري معادل 52 ميليارد تومان و اشتغالزايي 900 نفر فردا، 12 تيرماه به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش خبرنگار انرژي و صنعت خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ نوراله حسن‌زاده در نشست مطبوعاتي كه به مناسبت روز صنعت و معدن در اين سازمان برپا شد، توضيح داد: تاكنون 2 هزار و 224 واحدهاي فعال صنعتي با ميزان اشتغالزايي حدود 84 هزار و 500 نفر به بهره‌برداري رسيده است. همچنين ساخت 641 واحد صنعتي تاكنون 20 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

وي افزود: در سال گذشته 242 واحد توليدي صنعتي با سرمايه‌گذاري معادل بيش از 14 ميليارد ريال و با ميزان اشتغالزايي 5 هزار و 296 نفر به بهره‌برداري رسيد.

حسن زاده تعداد معادن فعال استان را 154 معدن عنوان و خاطرنشان كرد: اين معادن با سرمايه‌گذاري 57 ميليارد ريال در حال بهره‌برداري هستند. از جمله مواد معدني استخراج شده شامل مصالح ساختماني همچون سنگ لاشه، گچ، آهك، دولوميت، شن ماسه كوهي و نمك آبي است.

وي بيان كرد: در سال گذشته سه ميليارد و 700 ميليون دلار محصولات صنعتي غير نفتي توليد شده در استان صادر شده كه نسبت به مقدار مشابه سال پيش از آن 40 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

رئيس سازمان صنايع و معادن خوزستان عنوان كرد: خواستاريم تمام شركتهاي مستقر در استان خوزستان داراييهاي خود را در بانكهاي خوزستان به گردش بيندازند تا بانكهاي استان اعتبار كافي براي اجراي طرحها در آينده را داشته باشند.

وي تعداد شهركها و نواحي صنعتي فعال استان را 27 شهرك صنعتي با مساحتي بيش از 4 هزار هكتار اعلام و خاطرنشان كرد: تاكنون حدود يك هزار و 990 جواز تاسيس با سرمايه‌اي معادل 134 هزار و 713 ميليارد ريال و زمينه اشتغالزايي 64 هزار و 839 نفر صادر شده است.

حسن زاده با اشاره به عملكرد طرحهاي بنگاه‌هاي زودبازده در سال گذشته، تصريح كرد: يك هزار و 793 طرح با اعتبار حدود 7 هزار و 573 ميليارد ريال به بانكهاي عامل معرفي شده كه از اين تعداد 716 طرح با اشتغالزايي يك هزار و 263 نفر به تصويب رسيده و 65 طرح با اشتغالزايي يك هزار و 324 نفر به بهره‌برداري رسيده است.

حسن زاده با اشاره به طرح آمايش صنعت و معدن در كشور، عنوان كرد: قرار است تعدادي طرح با ارزش سرمايه گذاري 30 هزار ميليارد تومان در استانهاي كشور اجرا شود كه از اين ميزان 52 طرح با ارزش حدود 2 هزار و 700 ميليارد تومان با زمينه ايجاد 15 هزار فرصت شغلي در استان خوزستان اجرا شود. از جمله اين طرح‌ها، ساخت كارخانه فولاد 2 ميليون تني خرمشهر، كاغذ چاپ و تحرير در اهواز مي‌باشد.

رئيس سازمان صنايع و معادن خوزستان با اشاره به مشكل قطعي برق در واحدهاي صنعتي خوزستان، بيان كرد: در حال حاضر 75 درصد مصرف برق در بخش خانگي، 13 درصد در بخش صنعتي و 12 درصد در بخش تجاري است. هم اينك برق واحدهاي صنعتي قطع مي‌شود كه براي واحدهاي صنعتي مشكلاتي ايجاد كرده است. پيشنهاد كرده‌ايم واحدهاي صنعتي از ساعت 22 هر روز تا 14 روز بعد به فعاليت مشغول شوند تا مشكلات آنها كاهش يابد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن