تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820974628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير جهاد كشاورزي: لايحه جامع خاك تدوين شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزير جهاد كشاورزي: لايحه جامع خاك تدوين شد
خبرگزاري فارس: معاون وزير جهاد كشاورزي از نهايي شدن تدوين لايحه جامع خاك خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي، فريد اجلالي معاون صنايع و امور زيربنايي با بيان اين كه روشهاي بهره‌برداري نامناسب به تدريج خاك را از چرخه توليد خارج مي‌كند و منجر به از بين رفتن اين سرمايه ملي مي‌شود افزود: با توجه به شرايط طبيعي و اقليمي كشور و در راستاي تحقق توسعه پايدار؛ حفاظت، اصلاح و بهسازي منابع خاك در لايحه جامع خاك به عنوان يكي از برنامه‌هاي مهم وزارت جهاد كشاورزي مورد توجه قرار گرفته است.
وي با اشاره به ماده (3) اين لايحه اظهار داشت: براساس اين ماده، وزارت جهاد كشاورزي موظف است ضمن تعيين راهبرد، سياست‌ها و خط مشي بهره‌برداري پايدار از منابع خاك و اراضي و ارتقاي كيفي آن، نسبت به سازماندهي مناسب در امور آموزشي، پژوهشي، ترويجي و اجرايي در راستاي مديريت و حفاظت خاك كشور اقدام كند.
اجلالي گفت: طبق ماده 8 اين لايحه نيز هرگونه تغيير كاربردي اراضي كشاورزي و منابع طبيعي توسط اشخاص حقيقي و حقوقي بدون توجه به قوانين موجود و اخذ مجوز از وزارت جهاد كشاورزي ممنوع است.
وي در خصوص موارد تخلف در اين لايحه گفت: براساس اين لايحه، تخليه و دفن هرگونه پسماند و پساب مانند زباله، شيرآبه و .... بدون اخذ مجوزهاي لازم از مراجع ذي‌ربط، ايجاد هرگونه آلودگي اعم از شيميايي، فيزيكي و زيستي در خاك، تخريب فيزيكي خاك ناشي از چراي مفرط دام و هر اقدامي در زمينه ايجاد فرسايش خاك يا تشديد آن تخلف محسوب شده و با متخلفان مطابق قوانين و مقررات رفتار مي‌شود.
معاون صنايع و امور زيربنايي خاطرنشان كرد: مراجع قضايي كشور براساس اين لايحه به شكايات وزارت جهاد كشاورزي، سازمان محيط زيست و موسسه‌هاي وابسته و تابعه و تشكل‌هاي غير دولتي و ساير اشخاص ذي‌نفع در مسايل مرتبط به منابع خاك برابر مفاد اين لايحه رسيدگي خواهد كرد.
وي افزود:آيين‌نامه‌هاي اجرايي اين قانون حداكثر ظرف يكسال از تاريخ تصويب توسط وزارت جهاد كشاورزي تهيه و براي تصويب به هيات وزيران ارسال خواهد شد.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن