تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816197436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش زنان مسلمان اتريشي‌تبار در وين برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: همايش زنان مسلمان اتريشي‌تبار در وين برگزار شد
خبرگزاري فارس: همايش «زنان مسلمان اتريشي‌تبار» از سوي رايزني فرهنگي ايران براي بانوان مسلمان اروپايي‌تبار كه به دين مبين اسلام گرويده‌اند، در وين پايتخت اتريش برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين همايش به مناسبت ميلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن در سالن رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در وين و با با حضور ده‌ها تن از بانوان مسلمان برگزار شد.
در اين همايش "محمد كيارشي" سرپرست رايزني فرهنگي ايران با اشاره به جمعيت و حضور 20 ميليوني مسلمانان در اروپا و وضعيت و موقعيت آنان بويژه در اين قاره اظهار داشت: در مبارزه اي كه عليه اسلام از سالها قبل آغاز شده است، زنان مسلمان و حجاب آنها در راس تهاجم تبليغاتي غربي‌ها واقع شده‌اند. هم اكنون تحولات سريعي در جهان در حال انجام است و چهره جهان با سرعت غير قابل وصفي در حال تغيير است ولي مسلمانان در اين تغييرات هيچگونه سهمي ندارند و اين ديگران هستند كه در حال ورق زدن سرنوشت آنها هستند.
وي با اشاره به سياستمداران غربي و آمريكائي كه استراتژي خود در قرن 21 را به رشته تحرير درآورده و زنان و جوانان خانواده هاي اسلامي را هدف قرار داده اند، افزود: ما در اين دوران بسيار حساس و در اين جنگ خانمان سوز به حضور فعال زنان مسلمان در صحنه‌هاي اجتماعي بويژه در اروپا بشدت نيازمنديم و اميدواريم كه اين جلسات و تداوم آنها بتواند آغازگر يك همكاري مهم و استراتژيك باشد.
سپس خانم"آمنه بقاجاتي" مسئول روابط عمومي و مطبوعاتي جامعه مسلمانان اتريش در سخناني با عنوان "وضعيت زنان مسلمان در اتريش" اظهار داشت: براي من مايه افتخار و خوشحالي است كه در چنين مراسمي حضور داشته باشم.
وي سخنانش را با ذكر تاريخچه كوتاهي از زندگي پربار حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز و به نقش سياسي آنحضرت پس از درگذشت پيامبر اكرم(ص) اشاره كرد.
"بقاجاتي" در ادامه به وضعيت زنان مسلمان در كشور اتريش پرداخت و اظهار داشت:مشكل اساسي زنان مسلمان در اين كشور آشنا نبودن آنان به حقوق حقه‌شان و همچنين قرارگرفتن در موضع تدافعي و انفعالي مي‌باشد.
وي افزود:اخيراً موضوع حجاب زنان مسلمان و ساختن مسجد در اين كشور به بحث مهم روز تبديل شده و اين موضوع را متاسفانه سياسي كرده‌اند، در حالي كه حجاب و مناره سمبل‌هاي مذهبي هستند نه سياسي.
"باقاجاتي" با تاكيد بر اين كه مي خواهند با اين جوسازي ها ميان مردم اتريش عليه مسلمانان ترس و واهمه ايجاد كنند، اظهار داشت:در كشور اتريش همواره اقليتهاي مذهبي در انجام مراسم و مناسك ديني خود دچار مشكل بوده‌اند حتي در قرون گذشته پيروان مذهب پروتستان نيز از اين قاعده مستثني نبوده‌اند.
وي در پايان سخنانش تاكيد كرد: زنان مسلمان در اين كشور بيش از هر زماني نياز به شناخت حقوق‌ خويش و همچنين داشتن اعتماد بنفس و شجاعت دارند. براي مثال در سال 2004 ميلادي قانوني در كشور اتريش به تصويب رسيده ‌است كه كارفرمايان به هيچ وجه نمي توانند مانع از كار زنان مسلمان به جهت داشتن حجاب بشوند، ولي هنوز بسياري از اين موضوع با خبر نيستند و يا جرأت ندارند در صورت بوجود آمدن اين اتفاق عليه آن شكايت كنند.
"معصومه برزانسكي" دومين سخنران اين همايش با عنوان "دغدغه‌ها و مسائل زنان مسلمان در اتريش" اظهار داشت:زنان مسلمان نبايد به عنوان قرباني در اين جامعه مطرح شوند و بايستي در تمام مراحل به وظايف و مسئوليت هاي خود عمل نمايند.
وي در سخنانش به بررسي وا‍‍ژه عدالت پرداخت و اظهار داشت:معناي ديگر عدالت مقاومت در برابر هر ظالمي است و جهاد نيز تحقق واژه عدالت مي‌باشد.
"برزانسكي" اضافه كرد:ما بيش از پيش در اين جامعه نياز به شجاعت داريم و بايد انگيزه آن را ميان زنان مسلمان در جامعه بوجود بياوريم تا بتوانند به حقوق حقه خود برسند.
وي در ادامه سخنانش به حقوق زنان در صدر اسلام اشاره و تأكيد كرد:رفتار و منش پيامبر اسلام (ص) با زنان، بايستي الگويي براي تمام نسلها و عصرها باشد.
"برزانسكي" در پايان سخنانش به مقام و منزلت حضرت فاطمه(س) پرداخت و احاديث و سرگذشتهايي از زندگي آن حضرت نقل كرد.
"مريم ولايي" آخرين سخنران اين مراسم با عنوان "حضرت فاطمه (ع) الگويي براي همه زنان عالم" ،شمه‌اي از زندگي پربار آن حضرت را بيان كرد و پس از ترجمه يكي از دعاهاي بسيار زيباي آن حضرت به احاديثي از اهل تسنن در مقام و منزلت ايشان پرداخت.
وي در ادامه افزود: براي اولين بار با آمدن دين اسلام تساوي زن و مرد مطرح شد.
خانم "ولايي" به اهميت عمل كردن به دستورات ديني اشاره و تأكيد كرد: با عمل كردن به مقررات ديني قطعا از آسيبهاي اجتماعي در امان خواهيم ماند.
اين مراسم با جلسه پرسش و پاسخ و بحث و گفتگو به اتمام رسيد.
درحاشيه اين مراسم كتاب‌هاي از آثار و فعاليت‌هاي زنان ايراني در معرض تماشاي شركت‌كنندگان قرار گرفت.
انتهاي پيام/ش
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن