تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815508706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون فن‌آوري وزير علوم خبر داد: تاسيس صندوق حمايت از فن‌آوران ايجاد مركز رشد تخصصي بانوان طرح كارآموزي دانشجويان در پارك‌هاي علمي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون فن‌آوري وزير علوم خبر داد: تاسيس صندوق حمايت از فن‌آوران ايجاد مركز رشد تخصصي بانوان طرح كارآموزي دانشجويان در پارك‌هاي علمي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فناوري استراتژيك

معاون فن‌آوري وزير علوم از ايجاد سايت نوآوري و شكوفايي، پيگيري تاسيس صندوق حمايت از فن‌آوران، جذب ايرانيان فن‌آور خارج از كشور به پارك‌هاي علمي، ايجاد مركز رشد تخصصي بانوان و اجراي طرح كارآموزي دانشجويان در پارك‌هاي علمي به عنوان بخشي از برنامه‌هاي اين معاونت در سال نوآوري و شكوفايي خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمي پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر جهانگيريان كه در نشستي مطبوعاتي با حضور وزير علوم و معاونان وي سخن مي‌گفت در تبيين برنامه‌هاي اين سازمان در سال نوآوري و شكوفايي از راه اندازي سايت نوآوري و شكوفايي وزارت علوم خبر داد و گفت: اين سايت شايد اولين سايت جامعي باشد كه در حوزه دستگاه‌هاي دولتي در يك ماه گذشته راه اندازي شده و خوشبختانه وزارت صنايع نيز اين سايت را راه اندازي كرده و ما اميدواريم كه در سال جاري راه اندازي اين سايت گسترش يابد.

وي با بيان اينكه اطلاع رساني مناسب در زمينه فعاليت‌ها، رويدادها،‌ اطلاعات،‌مقالات، گزارش‌ها،‌ همايش‌ها و برنامه‌هايي كه در وزارت علوم و حتي خارج از آن در حوزه نوآوري وجود دارد، هدف اصلي اين سايت است اظهار كرد: سعي مي‌شود در اين سال اطلاع رساني به نحو خوبي انجام شود و همچنين اين سايت محلي براي دريافت پيشنهادات مسوولان، اعضاي هيات علمي، دانشجويان و حتي عموم مردم است.

جهانگيريان با تاكيد به اينكه تاكنون بيش از 400 پيشنهاد از طريق اين سايت دريافت شده است، خاطر نشان كرد: پيشنهادات به مسوولان مربوطه ارائه شده و به صورت مستمر از آنها استفاده مي‌شود. انتظار داريم عموم مردم و افراد علاقمند به حوزه نوآوري در صورت داشتن پيشنهادي به اين سايت مراجعه و پيشنهادهاي خود را ارائه كنند كه قطعا از اين پيشنهادات استفاده مي‌شود.

وي افزود: ما در وزارت علوم، خود را به عنوان كانون متولي نوآوري احساس مي‌كنيم؛ بنابراين، شايد وظيفه خطيرتري بر عهده ما قرار گرفته باشد كه بر اين اساس از ابتداي سال تلاش‌هاي زيادي در اين زمينه صورت گرفته و در زمينه نظام ملي نوآوري بررسي‌هايي صورت گرفته و روش‌هاي ارتقا و توسعه اين نظام مورد مطالعه قرار گرفته است.

معاون فن‌اوري وزير علوم با بيان اينكه نظام ملي نوآوري ايران مجموعه زيرساخت‌ها، قوانين و برنامه‌هايي است كه در جهت توسعه نوآوري در كشور لازم است، خاطر نشان كرد: بر اين اساس نظام نوآوري داراي ابعاد مختلفي بوده و خوشبختانه با تدوين اين امور توانسته‌ايم نسخه سند رشد و ارتقاي نظام ملي نوآوري كشور را تهيه و به برخي مجامع داخل كشور ارائه كنيم كه نظرات آنها در حال دريافت است و اميد است با نهايي شدن اين سند در مجامع مرتبط تصويب و به مرحله اجرا درآيد تا بتوانيم در اين سال قدمي در جهت ارتقاي نظام نوآوري كشور برداريم.

جهانگيريان در ادامه از تاسيس كانون‌ها و مراكز نوآوري و شكوفايي خبر داد و گفت: اين مراكز در حال حاضر در همه پارك‌هاي علمي و فن‌آوري وابسته به وزارت علوم تشكيل شده و وظيفه آنها حمايت از دانش آموزان و دانشجويان نخبه است تا آنها بتوانند نمونه‌هاي ساده و اوليه طرح‌ها و ايده‌هاي خود را طراحي كنند.

معاون فن‌آوري وزير علوم از اجراي برنامه درهاي باز براي پارك‌ها در سال جاري خبر داد و گفت: هر مدرسه و دانشگاهي كه درخواست بازديد از پارك‌ها را داشته باشد به صورت مستمر انجام مي‌شود.

جهانگيريان در ادامه به طرح اطلاع رساني نوآورانه در سطح شهر به شكل‌هاي مختلف اشاره كرد و گفت: فعال كردن نهادهاي غير دولتي از جمله انجمن‌هاي علمي و شركت‌هاي مستقر در مراكز رشدي كه در ماه جاري تشكيل شده را يكي ديگر از برنامه‌ها عنوان كرد و گفت: اين برنامه در جهت توسعه نوآوري در بين نهادهاي غير دولتي اجرا مي‌شود.

وي در ادامه به تشكيل صندوق‌هاي حمايتي اشاره كرد و گفت: به عنوان نمونه صندوق حمايت از فن‌آوران در حال پيگيري است و اميد است امسال با توجه به رويكرد عدالت محوري در كنار حمايت‌هايي كه صورت مي‌گيرد تاسيس شود تا عدالت محوري را در توزيع اعتبارات مدنظر داشته باشيم.

معاون وزير علوم تشويق نوآوران برتر، بازاريابي بين المللي از طريق تاسيس دفاتر برون سپاري را از ديگر برنامه‌هاي معاونت فن‌آوري عنوان كرد و گفت: ظرفيت‌هاي خوبي در داخل كشور وجود دارد و همچنين نيازهاي ديگري در كشورهاي ديگر است كه اگر بتوانيم اينها را به هم متصل كنيم بخشي از ظرفيت‌ها در فعاليت در مي‌آيند.

به گزارش ايسنا، وي در ادامه از طرح چرخش مغزها خبر داد و گفت: در حال حاضر در دنيا به خصوص در كشورهايي كه با پديده مهاجرت مغزها روبه رو هستند در اين مورد بحث‌هاي زيادي مي‌شود و طرح‌هاي مختلفي با مقابله با آن را پيگيري مي‌كنند. در پارك‌هاي علمي مي‌توان با جذب ايرانيان فن‌آور خارج از كشور با اين مشكل مقابله كرد.

جهانگيريان به اجراي طرح كارآموزي در پارك‌ها اشاره كرد و اظهار كرد: شركت‌هاي فن‌آور مستقر در پارك‌ها جايگاه مناسبي براي انجام كارآموزي دانشجويان فن‌آور هستند.

وي ايجاد مركز رشد تخصصي بانوان را يكي ديگر از برنامه‌ها دانست و اظهار كرد: آيين نامه ضوابط و مالكيت فكري به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است تا زمينه ساز توسعه رشد و نوآوري در دانشگاه‌ها باشد تا كنون ضوابط مشخصي در اين زمينه موجود نبوده و در صورت تصويب در هيات هاي امنا اجرايي مي‌شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن