تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812579614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون فرهنگي وزيرعلوم خبرداد: تاسيس آلاچيق‌هاي فرهنگي دردانشگاهها تهيه سياست‌نامه‌هاي فرهنگي خوابگاه‌ها نصب تابلوهاي فرهنگي ديجيتالي دراماكن پرتردد دانشگاهها


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون فرهنگي وزيرعلوم خبرداد: تاسيس آلاچيق‌هاي فرهنگي دردانشگاهها تهيه سياست‌نامه‌هاي فرهنگي خوابگاه‌ها نصب تابلوهاي فرهنگي ديجيتالي دراماكن پرتردد دانشگاهها


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

معاون فرهنگي وزارت علوم با تشريح برنامه‌ها و دستاوردهاي وزارت علوم در عرصه فرهنگي و اجتماعي از تهيه سياست‌نامه‌هاي فرهنگي براي خوابگاه‌ها، نصب تابلوهاي ديجيتالي با محتواي فرهنگي در اماكن پرتردد در دانشگاه‌ها، راه‌اندازي آلاچيق‌هاي فرهنگي در دانشگاهها و راه‌اندازي «راديو خوابگاه» و «راديو دانشجو» خبر داد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمدباقر خرمشاد در نشست مطبوعاتي كه با حضور وزير علوم و معاونان دانشجويي، فناوري، آموزشي، پژوهشي، رييس سازمان پژوهشهاي علمي صنعتي ايران‌ و مدير كل امور دانشجويي اين وزارتخانه برگزار شد، گفت: معاونت فرهنگي پيشنهاد طراحي شهر مجازي علمي ايران را با محوريت علوم انساني ارايه كرده است.

وي با اشاره به برگزاري همايش توسعه اجتماعي توسط پژوهشكده مطالعات فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در آذر ماه، گفت: در ادبيات توسعه كشور فضاسازي و ادبيات سازي توسعه اقتصادي، توسعه سياسي و در مقطعي نيز توسعه فرهنگي صورت گرفته است و خلاء ادبيات توسعه ادبيات اجتماعي وجود داشت كه براي پر كردن جاي خالي آن، اين برنامه ريزي انجام شده است.

نصب تابلوهاي ديجيتالي با محتواي فرهنگي در اماكن پرتردد در دانشگاه‌ها

وي با اشاره به تقارن آغاز سال تحصيلي جديد با ماه مبارك رمضان، اظهار كرد: طرح فضاسازي قرآني در دانشگاه‌ها شروع شده است تا براساس آن بتوان فضاي فيزيكي، معنوي و روحاني دانشگاه‌ها را در جهت فضاسازي قرآني تامين كنيم.

وي نصب تابلوهاي ديجيتالي با محتواي فرهنگي در اماكن پرتردد در دانشگاه‌ها را و ايجاد فضاي فيزيكي از طريق نصب تابلوها با مضامين ديني معنوي در ماه مبارك رمضان را از جمله برنامه هاي معاونت فرهنگي اجتماعي وزارت علوم ذكر كرد.

تهيه سياست‌نامه‌هاي فرهنگي براي خوابگاه‌ها

راه‌اندازي كلبه فرهنگ يا آلاچيق فرهنگي در دانشگاهها

دكتر خرمشاد از تهيه سياست‌نامه‌هاي فرهنگي براي خوابگاه‌ها خبر داد و گفت: با وجود آنكه سالن‌هاي ورزشي، سلف سرويس و غيره در دانشگاهها وجود دارد اما فضايي كه تامين كننده فعاليت‌هاي فرهنگي باشد موجود نبود، لذا احداث خانه هاي فرهنگ مطرح شد و تاكنون تعدادي نيز مورد بهره برداري واقع شده است.

وي با اشاره به تهيه سياست‌نامه‌هاي فرهنگي خوابگاه‌ها افزود: دراين سياست‌نامه نيازها وامكانات هر خوابگاه مشخص شده است كه مي تواند مورد استفاده برنامه ريزان باشد.

وي با اشاره به طرح خانه‌هاي فرهنگ جهت تقويت فعاليتهاي فرهنگي در خوابگا‌ه‌هاي دانشجويي افزود: تا امروز حدود 15 خانه فرهنگ افتتاح شده است، 15 خانه ديگر نيز امسال افتتاح مي‌شود، همچنين 15 خانه فرهنگ در حال ساخت است و براي 15 تاي ديگر نيز تامين بودجه شده ‌است .

معاون فرهنگي وزارت علوم با اشاره به طراحي خانه فرهنگ مجازي، از راه‌اندازي كلبه فرهنگ يا آلاچيق فرهنگي در دانشگاهها خبر داد و گفت: كلبه‌هاي فرهنگ در تعدادي از دانشگاهها راه‌اندازي شده‌اند و توزيع كننده كالاهاي فرهنگي گسترده اي هستند كه در كشور توليد مي شود.

وي با اشاره به سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي گفت: پيشنهاد سلسله برنامه‌ها به دانشگاه‌ها در راستاي فعاليت‌هاي ملي و كشوري داده شده تا دانشگاه‌ها از پويايي كامل برخوردار باشند.

تهيه و توزيع جزوات «دانستني‌هاي ايران» ويژه دانشجويان

راه‌اندازي «راديو خوابگاه» و «راديو دانشجو»

دكتر خرمشاد با اشاره به تهيه جزوات «دانستني‌هاي ايران»، گفت: تهيه اين جزوه در دستور كار معاونت قرار دارد.

وي با اشاره به وجود چالشهاي هويتي در دانشگاهها، گفت: يكي از راه‌هاي رفع اين چالشها، افزايش معرفت و آگاهي دانشجويان نسبت به تاريخ، فرهنگ و هويت ايراني است، بر اين اساس كتابچه هاي در رابطه با تاريخ ، فرهنگ و تمدن ايراني با عنوان «دانستني هاي ايران» در اختيار دانشجويان فعال فرهنگي وكانونها قرار مي گيرد.

معاون فرهنگي وزارت علوم راه‌اندازي دو راديو با عنوان «راديو خوابگاه» و «راديو دانشجو» را از ديگر برنامه‌هاي در دست اجراي معاونت فرهنگي وزارت علوم بيان كرد و اظهار كرد: در زمينه راديو دانشجو با صدا و سيما وارد مذاكره شديم كه اميدواريم با توجه به جمعيت 5/3 ميليوني دانشجويي در ايران اين موضوع محقق شود.

به گفته وي، راه‌اندازي «راديو خوابگاه» ظاهرا منع قانوني دارد ولي اين موضوع را روساي دانشگاه‌ها پيشنهاد داده بودند و ما موافقت كرديم تا در فضاي خوابگاه‌هاي بزرگ بتوان با تاسيس راديو خوابگاه برنامه‌هايي داشته باشيم كه اميدواريم اين موضوع عملي شود.

وي همچنين به پيشنهاد تاسيس پژوهشگاه‌هاي دانشجويي اشاره كرد و گفت: در حال حاضر يك انجمن علمي براي هر رشته در هر دانشكده وجود دارد.

موضوع دانشگاه زنجان در حال پيگيري است

معاون فرهنگي وزارت علوم درباره وقايع اخير دانشگاه زنجان گفت: خبري منعكس شد در مورد قصد تعرض به يك دانشجو توسط معاونت دانشجويي يك دانشگاه، كه در چنين مواقعي سه شيوه برخورد وجود دارد يكي اينكه كل ماجرا را انكار كرد، دوم اينكه خبر را تا انتها پذيرفت و شديدترين حكم را صادر كرد و راه سوم كه حالت ميانه دارد اين است كه به صورت جدي موضوع پيگيري شود كه وزارت علوم نيز در حال بررسي موضوع است.

وي افزود: در مورد دانشگاه زنجان با توجه به اينكه قصدي وجود داشت، مسئول مربوطه در روز اول از كار بركنار شد و حتي حكم هيات علمي وي نيز تعليق مي‌شود تا بررسي‌هاي لازم انجام شود، همچنين علاوه بررسي اين موضوع در كميته رسيدگي به تخلفات اساتيد، دادستاني با عنوان مدعي‌العموم تشكيل پرونده داده است و پرونده سير قضايي خود را مي‌گذراند.

دكتر خرمشاد در خاتمه با اشاره به انتشار فيلم اين حادثه، ضمن انتقاد از اين اقدام گفت: هم اكنون جاي اين سوال به وجود مي‌آيد كه آيا هر نوع تعرضي در هر كجاي دنيا كه اتفاق مي‌افتد عده‌اي موبايل به دست در آنجا بايد منتظر باشند، بر اين اساس اين موضوع جوانب مختلفي دارد كه در حال پيگيري است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن