تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815425291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاسخ سخنگوي وزارت امور خارجه به پرسش هاي خبرنگاران


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: پاسخ سخنگوي وزارت امور خارجه به پرسش هاي خبرنگاران
خبرگزاري آريا- سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران به برخي سوالات رسانه ها در خصوص مسائل مختلف و رويكردهاي اسلام ستيزانه، ربودن چهار ديپلمات، عراق، انتخابات زيمبابوه و … پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاري آريا، متن اين پرسش و پاسخ ها در پي مي آيد:

سؤال: ملكه انگليسي به سلمان رشدي نشان شواليه داد. خبر اعطاي اين نشان مورد اعتراض شديد كشورهاي مسلمان به ويژه ايران و پاكستان و ديگر كشورهاي مسلمان قرار گرفت. موضع شما در قبال اين اقدام اسلام ستيزانه ملكه انگليس چيست؟

آقاي حسيني: سلمان رشدي نويسنده مرتد كتاب آيات شيطاني آغازگر روند توهين و اهانت به مقدسات مسلمانان در غرب بوده و حضرت امام خميني (ره) با فتواي روشنگرانه و جاودان خويش سنگ بناي بيدارگري و مقابله هوشمندانه با اين رويكرد تنفرانگيز را پايه ريزي كردند.

متاسفانه وضعيت كنوني در غرب كه در آن افراد ديگري به خود جرات مي دهند به شيوه هاي ضد اخلاقي به ارزش هاي مقدس مسلمانان توهين كنند نتيجه رويكردهاي غلط انگليس است.

امروز و درست در زماني كه انگليس بدون توجه به پيشينه مجرمانه سازمان منافقين نام آن را از فهرست سازمان هاي تروريستي خود خارج مي كند شاهد اين هستيم كه ملكه اين كشور جايزه و نشاني را به پاس رويكردهاي تنفر آميز و ضد اسلامي به رشدي اعطاء مي كند.

جمهوري اسلامي ايران اعطاي هر گونه نشاني به سلمان رشدي از سوي مقامات و نهادهاي مختلف وابسته به انگليس را هم صدا با ديگر مسلماناني كه در اقصي نقاط جهان اين اقدام را تقبيح كرده اند، قويا محكوم مي كند و آن را اهانت آشكار به باورها و مقدسات بيش از يك ميليارد مسلمان جهان قلمداد مي كند و آن رويكرد را زشت و كاملا مطرود و غير قابل قبول مي شمرد.

سؤال: در آستانه نزديك شدن به 14 تير سالگرد ربودن 4 ديپلمات جمهوري اسلامي ايران در بيروت به دست صهيونيست ها و عوامل مزدور آنها هستيم. اقدامات و مواضع وزارت امور خارجه در قبال اين رخداد چيست؟

آقاي حسيني: جمهوري اسلامي ايران در طول 26 سال گذشته، تلاش هاي مستمري به منظور تعيين سرنوشت ديپلمات هاي ربوده شده كشورمان در لبنان، انجام داده و به اين تلاش ها ادامه خواهد داد.

جمهوري اسلامي ايران مسئوليت اين آدم ربايي را كه نقض آَشكار قوانين و عرف بين المللي به شمار مي آيد، بر عهده رژيم صهيونيستي مي داند و ضمن تاكيد بر ضرورت روشن شدن سرنوشت آنان، موكدا از سازمان ملل، جامعه جهاني و كليه سازمان هاي مسئول بين المللي در خواست كرده است به وظيفه انساني خود براي اعمال فشار به اين رژيم، عمل كنند.

البته در اين خصوص كميته ويژه اي تمامي رخدادها و تلاش هاي سياسي و حقوقي به منظور نيل به نتيجه و كسب اطلاع نسبت به سرنوشت آنان را در دستور كار دارد.

سؤال: برخي رسانه ها اظهارات آقاي حامد الجبوري وزير خارجه اسبق عراق پيرامون چگونگي به قتل رسانيدن وزير خارجه اسبق الجزاير توسط صدام منتشر كرده اند. واكنش شما در قبال اين اخبار چيست؟

آقاي حسيني: اين امر سند ديگري بر حقانيت مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال رويكردهاي جنايتكارانه صدام و حزب بعث عراق بوده است و به خوبي روشن مي سازد كه رويكردهاي جمهوري اسلامي ايران در قبال كشورهاي عربي همواره بر اساس اصول و ارزش هاي اسلامي و اخلاقي و پيوندهاي مستحكم استوار بوده است.

اين موضوع به وضوح نشانگر خيانت ها و جنايت هاي هولناك صدام و مقامات وابسته به حزب بعث عراق در قبال مناسبات جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي دوست بوده است.

ما اميدواريم اين صفحات عبرت آميز تاريخ، بتواند موجبات استحكام پيوندها و مناسبات كشورهاي اسلامي و عربي را فراهم سازد.

سؤال: ارزيابي و موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال دور دوم انتخابات زيمبابوه چيست؟

آقاي حسيني: ما هر آنچه كه اراده مردم زيمبابوه در دور دوم انتخابات رياست جمهوري شكل گيرد را محترم مي شماريم و اميدواريم نتايج انتخابات در خدمت منافع و توسعه و استقلال زيمبابوه باشد.

سؤال: برخي رسانه هاي آمريكا به شبيه سازي و القاء ارتباط بين مسائل صلح آميز اتمي جمهوري اسلامي با كره شمالي به نوعي در تعقيب سياست فضاسازي هاي رسانه اي با اهداف مغرضانه بوده است. ارزيابي شما در قبال اين شبيه سازي ها و القائات چيست؟

آقاي حسيني: برنامه هسته اي ديگر كشورها با برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران كه ماهيت صلح آميز داشته است، به لحاظ ماهوي كاملا متفاوت و متمايز مي باشد.

تمام فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران تحت نظارت مستمر آژانس بين المللي انرژي اتمي بوده و كاملا مطابق مقررات NPT اقدام كرده، و تمامي گزارش هاي آژانس عدم انحراف در برنامه اتمي كشورمان را تاييد كرده است.

بنابراين هرگونه مقايسه اي بين فعاليت هاي جمهوري اسلامي ايران و كشورهايي كه چنين ويژگي هايي را ندارند مقايسه اي غير منطقي و غلط و عموماً با اغراض سياسي طراحي شده است.

راهبردهاي كلان جمهوري اسلامي ايران در خصوص برنامه صلح آميز اتمي همواره مبتني بر اصول و ارزش هاي اسلامي و مقررات بين المللي استوار بوده است و هيچ گاه به دنبال اغراض غير صلح آميز نبوده و نخواهد بود.

تمامي قرائن موجود بيانگر اين است كه جمهوري اسلامي ايران صرفا به دنبال احقاق حقوق مشروع و قانوني و در قالب مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي مي باشد.

سؤال: با توجه به در پيش بودن 14 تير ماه سالروز حمله آمريكا به هواپيماي مسافربري جمهوري اسلامي ايران و قتل عام سرنشينان بي گناه آن، واكنش شما در مورد اين حادثه چيست؟

آقاي حسيني: واقعه تلخ حمله ناو آمريكايي به سرنشينان بي دفاع هواپيمايي مسافري كشورمان يادآور رفتار تجاوزكارانه و تروريستي كاخ سفيد و نشانگر عمق كينه و نفرت مقامات آمريكايي از ملت ايران است.

آمريكا با اين اقدام وحشيانه تمامي موازين بين المللي را زير پا نهاد و در عمل نشان داد كه خود مصداق بارز تروريسم دولتي است.

ما يك بار ديگر اين اقدام نفرت انگيز را به شدت محكوم كرده و از همه وجدان هاي بيدار مي خواهيم به نشانه احترام به قربانيان اين حادثه، مراتب اعتراض خود را در مجامع و افكار عمومي مطرح كنند.
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 372]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن