تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815289117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايتاليا سفير خود را از زيمبابوه فراخواند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ايتاليا سفير خود را از زيمبابوه فراخواند
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: پس از اينكه برگزاري دوباره انتخابات رياست جمهوري در زيمبابوه توسط بسياري از كشورهاي جهان به عنوان كاري بيهوده تلقي شده و محكوم شد، دولت ايتاليا نيز در اعتراض به اين عمل رابرت موگابه، سفير خود را از هراره، پايتخت زيمبابوه فراخواند.
به گزارش روز سه شنبه بخش آلماني گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" به نقل از خبرگزاري دويچه وله آلمان، فرانكو فراتيني، وزير امور خارجه ايتاليا چندي پيش از همه 27 كشور عضو اتحاديه اروپا خواسته بود كه سفيران خود را از اين كشور آفريقايي فراخوانند و اين كار را يك "اخطار سياسي" براي اين كشور عنوان كرده بود.
موگابه كه در روز يكشنبه براي بار پنجم براي سمت رياست جمهوري كشور زيمبابوه سوگند ياد كرده بود، در اجلاس سران اتحاديه آفريقا (AU) كه در شرم الشيخ مصر برگزار شد نيز شركت كرد.
وزراي امور خارجه اتحاديه آفريقا نيز به طور غير مستقيم از موگابه انتقاد كرده و وي را به دليل ايجاد خشونت ها پيش از برگزاري انتخابات مورد سرزنش قرار دادند.
با اين وجود كشورهاي آفريقايي همچنان اصرار به انجام مذاكرات بين موگابه و مورگان چوانگيراي، نامزد حزب مخالف زيمبابوه دارند.
جامعه توسعه جنوب آفريقا(SADC) در نشستي اضطراري كه روز چهارشنبه در كشور سوازيلند برگزار شد اعلام كرده بود كه شرايط اخير برگزاري يك انتخابات منصفانه را با مشكل مواجه كرده است.
مورگان چوانگيراي نامزد حزب مخالف كه از شركت در اين انتخابات انصراف داد نيز خواستار استقرار نيروهاي مسلح حافظ صلح سازمان ملل متحد در زيمبابوه شده بود.
چوانگيراي چندي پيش از ترس اينكه مورد حمله قرار گيرد به سفارت هلند واقع در هراره، پايتخت زيمبابوه پناه برده بود.
دور اول انتخابات رياست جمهوري همزمان با انتخابات پارلماني در روز 29 ماه مارس برگزار شد اما دولت از اعلام نتايج راي گيري براي چندين هفته خودداري ورزيد./110
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن