تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816011662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وكيلي اعلام كرد:تعيين تكليف تمام فازهاي پارس جنوبي / پايان مهلت شل، توتال و رپسول


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وكيلي اعلام كرد:تعيين تكليف تمام فازهاي پارس جنوبي / پايان مهلت شل، توتال و رپسول
مدير عامل شركت نفت و گاز پارس جنوبي با بيان اينكه امسال تكليف همه فازهاي پارس جنوبي و همچنين پارس شمالي مشخص خواهد شد، گفت: قطعا تا پايان سالجاري هيچ فاز بلاتكليفي در پارس جنوبي نخواهيم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، علي وكيلي در حاشيه مراسم امضاي قرارداد عمليات حفاري فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي اظهار داشت: در حال حاضر براي واگذاري طرح توسعه فازهاي 22 تا 24 پارس جنوبي با دو گروه از پيمانكاران و همچنين شركت نفت تركيه در حال مذاكره هستيم كه اميدواريم به زودي توافقات مورد نظر حاصل شود.

وكيلي در خصوص فازهاي 19 تا 21 پارس جنوبي نيز ياد آور شد: فاز 19 را به دليل مسايل فني از دو فاز ديگر مجزا كرده ايم، ضمن اينكه مناقصه واگذاري توسعه اين 2 فاز به منظور توليد روزانه 1.5 ميليارد فوت مكعب گاز از فاز 19 و 2 ميليارد فوت مكعب گاز از فازهاي 20 و 21 با شركتهاي ايراني برگزار شده و پيش بيني مي شود كار توسعه اين 2 فاز از مرداد سال جاري آغاز مي شود.

مدير عامل شركت نفت و گاز پارس در پاسخ به سئوالي مبني بر پايان مهلت شركتهاي شل، توتال و رپسول براي حضور در فازهاي 11 و 13 خاطر نشان كرد: مهلت اين سه شركت امروز ( سه شنبه) به پايان مي رسد اما هنوز مذاكرات ادامه دارد و نتيجه نهايي پس از پايان مذاكرات اعلام خواهد شد.

وي فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي را فعالترين پروژه حال حاضر در كشور عنوان كرد و در خصوص علت تاخير در راه اندازي اين دو فاز توضيح داد: بحثهاي مربوط به تحريم ايران و توقف تامين مالي از سوي بانكهاي خارجي از مهمترين دلايل تاخير در بهره برداري از فازهاي 9 و 10 است.

وكيلي تاكيد كرد: در حال حاضر تمامي مشكلات اين پروژه مرتفع شده و اين 2 فاز قطعا امسال به بهره برداري خواهند رسيد.

وي مشكل كمبود قطعه و تجهيزات در فازهاي 9 و 10 را رد كرد و اظهار داشت: فازهاي 9 و 10 از هزاران قطعه تشكيل شده است و با كمبود يك قطعه عمليات اجرايي متوقف نمي شود.

به گفته وكيلي مراحل احداث پالايشگاه در فازهاي 6 تا 8 پارس جنوبي نيز به پايان رسيده و گاز اولين سكو مرداد ماه امسال به خشكي مي رسد اين در حالي است كه سكوهاي دوم و سوم نيز به فاصله سه ماه از يكديگر راه اندازي خواهد شد.

وي فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي را پروژه هاي كليد در دست خواند و خاطر نشان كرد: منابع مالي مورد نياز اين دو فاز از منابع داخلي تامين خواهد شد. ضمن اينكه با اختصاص 3 درصد درآمد فروش نفت خام به پروژه هاي پارس جنوبي مشكلي در تامين منابع مالي وجود ندارد.

وكيلي با بيان اينكه براي تامين منابع مالي خارجي اين فازهاي 17 و18هيچ مشكلي وجود ندارد، اضافه كرد: براي تعيين فايناسور اين دو فاز با چند بانك خارجي در حال مذاكره هستيم كه به زودي نتيجه اين مذاكرات نهايي مي شود.

مدير عامل شركت نفت و گاز پارس در ادامه در خصوص ميدان پارس شمالي گفت: مذاكرات براي توسعه اين ميدان با شركت سينوك چين و يك شركت از شرق آسيا در حال انجام است كه به زودي به نتيجه مي رسد.

وي درباره ميدانهاي گلشن و فردوسي نيز ياد آور شد: عمليات مهندسي اين 2 ميدان شروع شده ضمن اينكه زمين مورد نظر نيز در حال تملك است كه با به نتيجه رسيدن مراحل مقدماتي كارهاي اجرايي آغاز خواهد شد.

وكيلي همچنين با اشاره به قرارداد شركت نفت و گاز پارس با شركت نيكو براي تامين مالي فاز 12 پارس جنوبي تصريح كرد: در چند ماهه اخير شركت نيكو 400 ميليون دلار براي توسعه فاز 12 پارس جنوبي پرداخت كرده است.

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس جنوبي با بيان اينكه امسال تكليف همه فازهاي پارس جنوبي و همچنين پارس شمالي مشخص خواهد شد، گفت: قطعا تا پايان سال جاري هيچ فاز بلاتكليفي در پارس جنوبي نخواهيم داشت.

به گزارش مهر، مدير عامل شركت ملي حفاري نيز در سخناني با بيان اينكه در حال حاضر مشكلي در حفاري فازهاي 9 و 10 وجود ندارد، گفت: طيق برنامه بايد 22 حلقه چاه در اين 2 فاز حفر شود كه هم اكنون حفاري 5 حلقه چاه در فاز 9 به پايان رسيده است.

حيدر بهمني ادامه داد: در خليج فارس تجربيات بسيار خوبي در زمينه حفاري داشتيم كه پس از حفاري 12 حلقه چاه در فازهاي 4 و 5 پارس جنوبي يك حلقه چاه نيز با همكاري شركت رپسول حفر كرديم ضمن اينكه چاه دوم نيز در حال حفاري است.

وي در خصوص حفاري ميدان كيش نيز ياد آور شد: طبق زمانبندي تعيين شده 13 حلقه چاه در مدت حدود 18 ماه بايد در اين ميدان حفر شود كه قرار داد آن منعقد شده است.

بهمني خاطر نشان كرد: در حال حاضر اين پروژه در مرحله تجهيز كارگاه قرار دارد و تا 9 ماه آينده عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد.
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 400]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن