تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815344107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چو فردا شود، فكر...


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: چو فردا شود، فكر...
جام جم آنلاين: 1-‌ خبر ريزش ساختمان 7 طبقه در سعادت‌آباد تهران و اخبار ضد و نقيض درخصوص تعداد قربانيان اگرچه در صدر رسانه‌هاي خبري قرار گرفته است، اما واقعيت آن است كه اين خبر نيز همچون خبرهاي ديگر بزودي از اذهان عمومي پاك خواهد شد و تنها خانواده قربانيان تا آخرين روز زندگي در سوگ عزيزان از دست رفته خود، به عكس‌هاي آنها دل خوش خواهند كرد.


2- هر گاه چنين حادثه‌اي روي مي‌دهد، بلافاصله انواع اظهارنظرها از سوي افرادي كه به نوعي با اين قبيل حوادث درارتباط هستند، اعلام و براي مقصران حادثه خط و نشان كشيده مي‌شود و شايد نيز در اين ميان همه در جستجوي فردي هستند تا او را به عنوان مقصر حادثه معرفي كنند تا به نوعي احساسات عمومي جامعه و خانواده قربانيان كه جريحه‌دار شده است، التيام پيدا كند.

كافي است پس از وقوع اين حادثه به اظهارنظرهاي مختلف توجه كنيد، يكي مالك را مقصر مي‌داند، ديگري مهندس ناظر و آن ديگري پيمانكار را و قس عليهذا.

3- پس از بروز حوادث اينچنيني، برخي در صدد برمي‌آيند در مقام يك فرد مسوول اداي وظيفه كنند تا در حوزه مديريت خود به اصطلاح از وقوع اين نوع رويدادهاي تلخ پيشگيري كنند، انديشه و تفكري منسوخ شده كه بيشتر ضرب‌المثل نوشدارو پس از مرگ سهراب را در ذهن‌ها تداعي مي‌كند.

آقاي قاليباف روز گذشته در جمع خبرنگاران به نكته ظريفي اشاره كرد كه برخي از مهندسان ناظر در خارج از كشور به سر مي‌برند و تنها امضاي آنها در زير برگه پروانه ساختماني خودنمايي مي‌كند.

اكنون اين سوال مطرح است كه آيا امروز متوجه اين موضوع شده‌ايم و اگر پاسخ منفي است، آيا پيش از اين اقدامي در اين ارتباط صورت گرفته و يا پس از صدور پروانه ساخت، شهرداران منطقه و يا بازرسان از وجود مهندس ناظر در محل ساخت و ساز اطمينان لازم را به دست آورده‌اند؟

واقعا چه حكمتي است كه هنوز اعتقاد داريم، چو فردا شود، فكر فردا خواهيم كرد؟

4- بدون ترديد حادثه سعادت‌‌آباد كه بنا به گفته مسوولان تاكنون 20 قرباني داشته، آخرين حادثه ساخت و ساز نخواهد بود، پس به اين باور برسيم كه بي‌توجهي و نبود نظارت از سوي مراجع و سازمان‌ها نسبت به حوادث اينچنيني، موجب بروز لطمات و خسارت‌هاي جبران‌ناپذيري خواهد شد كه تاوان آن را قشر محروم جامعه از جمله كارگران كه در زير آوارها مدفون مي‌شوند، خواهند پرداخت، پس همين امروز به فكر باشيم، شايد فردا دير باشد.

ناصر صبوري
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن