تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803557230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رياست دوره اي فرانسه امشب آغاز مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رياست دوره اي فرانسه امشب آغاز مي شود
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): پاريس - فرانسه از ساعت 24 امشب به وقت محلي و در نخستين روز ماه ژوئيه (يازدهم تيرماه) رياست دوره اي خود بر اتحاديه اروپا را در شرايطي كه نشانه هايي از نبود ديدگاههاي مشترك ميان اعضاي اتحاديه در برخي موارد بخوبي آشكار است، آغاز مي كند.


دولت "نيكلا ساركوزي" رييس جمهوري فرانسه نيز، به خودي خود بويژه در يك سال گذشته با مشكلات اقتصادي و اجتماعي چندي روبرو بوده كه مهمترين آنها تورم و كسر بودجه بالا و فاصله اساسي با شاخصهاي اقتصادي اتحاديه است.
با اين وجود به نظر مي رسد آقاي ساركوزي به نقش آفريني در حوزه هاي مختلف و مربوط مانند دفاع مشترك اروپايي و مهاجرت، يا حوزه هاي نامربوط به اتحاديه اروپا مانند تشكيل اجلاس اتحاديه مديترانه يا شتاب در حضور در شاخه نظامي ناتو و همراهي با سياستهاي جنگي آمريكا، در اين دوره شش ماهه اميد زيادي بسته و از چند ماه پيش نيز براي آن برنامه ريزي كرده است.
انرژي، آب و هوا، كشاورزي، مهاجرت و دفاع اروپايي از مباحت عمده اي است كه دولت پاريس قصد دارد آنها را در اين دوره با جلب نظر 26 عضو ديگر اين نهاد اروپايي به پيش ببرد.
بازگرداندن معاهده ليسبون به مسير اصلي نيز از مواردي است كه پاريس بويژه به دنبال راي اخير مردم ايرلند، آن را تعقيب مي كند تا اجازه ندهد اين معاهده به سرنوشت قانون اساسي اروپا دچار شود.
قانون اساسي اروپا نيز با راي منفي مردم هلند و فرانسه مواجه شد كه عملا كار دو ساله "والري ژيسكاردستن" كه مسووليت تدوين آن را به عهده داشت، بي ثمر ماند.
ساركوزي كه در ابتدا پيشنهاد تبديل قانون اساسي اروپا به اين معاهده جديد را داده بود در تلاش است امتياز تصويب معاهده را نيز به نام خود ثبت كند.
وي قصد دارد يازده روز ديگر با سفر به ايرلند و گفت وگو با مقامهاي اين كشور، راه حلي براي خروج از اين بحران بيايد.
آقاي ساركوزي پيش از اين براي مجاب كردن مقامهاي چك، رييس دوره اي بعدي اتحاديه، نيز كه همچنان در تصويب اين معاهده مردد هستند به اين كشور سفر كرده بود.
تاكنون از ميان 27 كشور اروپايي 18 كشور اين معاهده را بدليل بيمي كه از رد شدن آن توسط مردم خود داشتند، از طريق مجلس به تصويب رسانده اند.
تنها كشوري كه گزينه همه پرسي براي تصويب اين معاهده را ترجيح داد، ايرلند بود كه نتيجه آن هم واقعي تر از بقيه كشورهايي بود كه آن را بدون راي مردم و در مجلس تاييد و تصويب كردند.
از نگاه كارشناسان حقوقي، اين معاهده از نظر حقوقي مرده است چرا كه بر اساس قوانين اروپايي ، براي اجرايي شدن آن، همه كشورها بايد ان را چه از طريق مجلس و چه با همه پرسي به تصويب برساند و حتي راي منفي يك كشور هم مي تواند مانع اجراي آن شود.
در هر حال انچه فرانسه ممكن است بتواند در اين شش ماه، به عنوان يك اولويت دنبال كند، ميانجيگري براي تغيير راي مردم ايرلنداست تا با يافتن راه خروج از اين بحران مسير را براي حاكم شدن معاهده لسيبون هموار كند.
هم اينك مقررات معاهده نيس بر روابط بين 27 كشور عضو اتحاديه اروپا حاكم است.
اين مقرارات در زماني به تصويب رسيده است كه اتحاديه اروپا تنها پنج عضو داشته و اينك كه تعداد اعضاي اتحاديه به 27 كشور افزايش يافته است، ديگر نمي تواند نشان دهنده ميزان مشاركت همه كشورها در اين نهاد اروپايي باشد.
از اين رو اجراي معاهده ليسبون كه سال گذشته به امضاي تمامي اعضا رسيده است، ضروري به نظر مي رسد.
اما در ميان كشورهاي عضو اختلاف نظر و ديدگاه در مورد مسايل مختلف كم نيست.
تنها انگليس، هرچند گاه به ظاهر، برنامه هاي فرانسه در مورد اتحاديه اروپا را تاييد كرده و حتي بعد از پاسخ منفي ايرلندي ها، معاهده ليسبون را تصويب كرد.
لندن، از اقدام فرانسه به بازگشت به بخش نظامي ناتو در چارچوب دفاع اروپايي نيز استقبال كرده است.
اسپانيا در مورد بحث مهاجرت با فرانسه اختلاف نظر دارد و آلمان نيز گرچه در خصوص معاهده ليسبون، انرژي و آب وهوا از فرانسه حمايت مي كند، اما روي پيشنهاد ايجاد اتحاديه مديترانه از سوي ساركوزي حرفهايي دارد و در زمينه مسايل كشاورزي و دفاع اروپايي هم چندان با ساركوزي موافق نيست.
از سوي ديگر كشور سوئد كه درنيمه دوم سال 2009 ميلادي رياست اتحاديه اروپا را در دست خواهد گرفت از تلاشهاي فرانسه در خصوص مساله آب و هوا نگران است.
سوئدي ها ترديد دارند كه فرانسه با توجه به اولويتهاي خودش بتواند بحث مقابله با گرماي هوا را آنگونه كه بايد در اين دوره دنبال كند. كه در اين صورت آنها نيز ممكن است نتوانند در زمان رياست خود كه همزمان با آن نيز نشست اب هوا در كپنهاگ برگزار مي شود، اين پرونده را به خوبي پيش ببرند.
نشست كپنهاك قرار است مقررات و قوانين را در مورد وضعيت بعد از معاهده كيوتو به بحث و گفت وگو بگذارد.
با همه اين اختلافها، فرانسه براي نشان دادن اهميتي كه براي رياست موقت خود بر اتحاديه قايل است، در زمينه تبليغات به همه گونه تلاشي دست زده است.
به همين مناسبت مقارن نيمه شب دوشنبه و نخستين ساعت بامداد سه شنبه، برج ايفل با ستاره -هاي طلايي و تابش نور آبي رنگ كه نماد پرچم اتحاديه اروپا هستند، روشن مي شود تا رياست فرانسه بر اتحاديه، هر چند اهداف آن چندان قابل دستيابي نيست، دست كم در برابر چشم گردشگران انبوهي كه از پاريس ديدار مي كنند، جلوه اي داشته باشد.
شبد**اروپام**1740**1080**1501
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن