تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820755429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

10 عادت خوب براي زنان


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: 10 عادت خوب براي زنان
پذيرفتن ريسك هاي كوچك زندگي مانند نظر دادن در شغل، يا به تنهايي به سينما يا به سفر رفتن ميتواند شجاعت شما را زياد كند. تمرين چنين كارهاي ترس شما را ميكاهد و اعتماد به نفس و شاديتان را مي افزايد.


بولتن جواني:

براي خودتان سرمايه گذاري كنيد!

زنان در وقت گذاشتن براي ديگران و تلاش براي برطرف كردن نياز آنها تلاش بسياري ميكنند، اما صرف وقت يا پول براي خودشان شايد نوعي خوشگذراني به چشم بيايد. اما سرمايه گذاشتن براي خود احساس سلامتي را در شما افزايش مي دهد، ظاهر و درون شما را زيباتر مي كند. چرا در كلاسهايي كه براي شغل شما مفيد است يا به شما در كشف علايقتان كمك ميكند ثبت نام نمي كنيد؟ اين سرمايه گذاري حتي ميتواند بسادگي خريدن يك دسته گل در هفته براي خودتان باشد.

مغز خود را انعطاف پذير تر كنيد

نئوروبيك به تمريناتي گفته مي شود كه ارتباطات جديدي را در مغز شما فعال مي كند و با تاثيرات رواني افزايش سن مبارزه مي كند. نئوروبيك حواس 5 گانه شما را در راه هاي پيش بيني نشده به كار مي گيرد كه باعث تقويت اعصاب مي شود و كمك ميكند تا سلولهاي مغز جوان و قوي بمانند. عادت كنيد كه در تاريكي لباس بپوشيد يا حمام كنيد. چيزهايي را كه در يك سمت عادت به پوشيدنشان داشتيد، در سمت ديگر بپوشيد. مثلا ساعتتان را در دست ديگر ببنديد. هر صبح عطر جديدي را استشمام كنيد يا غذاهايي را كه تابحال نچشيده ايد بپزيد.

شجاعت ريسك را داشته باشيد

در كتاب "زن و پول" آمده است: « ترس اغلب چيزي است كه بين ما و شجاعتمان مي ايستد. ما مي ترسيم كه قايق را به حركت درآوريم. از مواجهه شدن مي ترسيم. مي ترسيم كسي را ناراحت كنيم يا شغلمان را از دست بدهيم. مي ترسيم همسرمان از ما جدا شود. مي ترسيم كودكانمان دوستمان نداشته باشند. مي ترسيم از آنچه كه ديگران ممكن است راجع به ما فكر كنند. »
پذيرفتن ريسك هاي كوچك زندگي مانند نظر دادن در شغل، يا به تنهايي به سينما يا به سفر رفتن ميتواند شجاعت شما را زياد كند. تمرين چنين كارهاي ترس شما را ميكاهد و اعتماد به نفس و شاديتان را مي افزايد.

با احساسات منفي خود كنار بياييد!

بسياري از زنان از اينكه در خانه مي مانند و مادري ميكنند ناراضي اند. براي "بله" و "نه" هاي مداومي كه بايد بگويند احساس گناه مي كنند. يك روانشناس مي گويد: به احساسات مثبت و منفي خود مجال بروز دهيد و سعي كنيد آنها را بشناسيد. اينكار بهتر از مقابله با انهاست و به شما كمك ميكند تا سريعتر آرام شويد و تمركز بگيريد.

تمرينات ورزشي مناسب خود را بيابيد

استرس ناشي از تمريناتي كه انتخاب شما نبوده است، مهمتر از مزاياي آن ورزش است. اگر شما مجبور باشيد بدويد، دوچرخه سواري يا شنا كنيد، زيرا همسر شما چنين ورزشهايي مي كند، ضرر آن براي بدنتان بيشتر از مزيت آن است. تمرينات مورد علاقه خود را پيدا و دنبال كنيد و جزو 60 درصد كساني كه در طول شش ماه آغاز ورزش آن را رها مي كنند نباشيد. تصورات خود را كنار بگذاريد و به سراغ تمريناتي كه برايتان جذاب تر است برويد.
بخنديد!

تاثير خنده و ورزش بسيار مانند هم است. در هنگام فعاليتهاي عادي خود بخنديد. خنده كالري مي سوزاند، اندروفين مفيد را افزايش ميدهد. استرس را كاهش و ايمني بدن را افزايش ميدهد. قهقهه حتي رضايت شغلي شما را زيادتر و اعتماد به نفس را بيشتر مي كند و به شما كمك كند از موانع رد شويد. عادت كنيد هر دو ساعت يكبار بخنديد و سلامت شما را مانند خوردن يك سيب در روز تضمين خواهد كرد.

استفاده از عطر ليمو

رايحه مركبات فعاليت مغزي شما را بهتر و ايمني بدن را بهبود مي بخشد. روغن ليمو با تغيير مقدار سروتونين مغز به شما احساس مثبتي ميدهد. عطر ليمو را در كنار عطرهاي مورد استفاده خود، شمعها، روغن مخصوص حمام يا در لباسهايتان استفاده كنيد.

ياد بگيريد كه شغل خود را دوست داشته باشيد

بر اساس يك تحقيقات، 84 درصد از آمريكاييها از شغل خود ناراضي اند. اگر شما هم اينگونه ايد سعي كنيد دليلش را بفهميد. آيا از حقوق خود ناراضي هستيد؟ شغلتان با دانشتان بي ربط است؟ از شما قدرداني نمي شود يا كار زيادي از شما خواسته مي شود؟ در كنار گشتن به دنبال شغل جديد، ياد بگيريد كه "نه" بگوييد. مسايل را شخصي نكنيد و مهارت هاي جديدي كسب كنيد. راه حل ديگر انديشيدن به مزاياي شغل و اهداف بلند مدت است.
در اجتماع حضور داشته باشيد.

فقط ده دقيقه فعاليت اجتماعي در روز ميتواند قابليت تفكر را به اندازه حل كردن جدول افزايش دهد. ريسك تنهايي مانند سيگار كشنده است. اما فعاليتهاي اجتماعي مي توانند از تنهايي و انزوا (كه از عوامل مهم پيري زودرس، فشار خون و اضطراب هستند) جلوگيري كند.

كنترل دخل و خرج

ما بايد با پولمان رابطه خوبي داشته باشيم. زيرا برخورد هر كس با درآمدش، مانند برخورد با خودش است. ياد بگيريد كه دخل و خرج خود را كنترل كنيد: بيمه بازنشستگي، كارت هاي اعتباري، بيمه عمر و بودجه خانواده. اين قدرت كنترل را در خود افزايش دهيد و در كنار آن سرمايه گذاري را نيز فراموش نكنيد.
منبع:عصرايران

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//77 - 77 - 68//www.BornaNews.ir
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن