تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812719578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زاهدي: وظيفه و رسالت وزارت علوم توسعه فناوري و نوآوري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: زاهدي: وظيفه و رسالت وزارت علوم توسعه فناوري و نوآوري است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت:‌ اين وزارتخانه در راستاي رسالت و وظايف قانوني خود همواره توسعه علم و نوآوري را در كانون برنامه هاي خود قرار داده و طي سال هاي گذشته تلاش كرده با برنامه ريزي دقيق، زمينه ساز توسعه و روند توليدات علم و فناوري در كشور باشد.


به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا "محمد مهدي زاهدي" كه عصر دوشنبه به همراه برخي از معاونان خود در نشستي خبري به تشريح فعاليت هاي اين وزارتخانه مي پرداخت، اظهار داشت: در سال جديد نيز با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري بر نوآوري و شكوفايي، اين وزارتخانه فعاليت خود را دو چندان كرده و در همين ارتباط "ستاد راهبردي نوآوري و شكوفايي" را با عضويت چهار تن از معاونان وزير ، ‌چهار تن از روساي دانشگاهها ،‌ سه تن از روساي پژوهشگاهها و يكي از روساي پاركهاي علم و فناوري تشكيل داده است.
وي ، ‌فرهنگ سازي و اطلاع رساني در امر نوآوري، بازنگري و هماهنگ سازي سياست ها و برنامه هاي وزارتخانه، واحدهاي ستادي، دانشگاهها، مراكز پژوهشي و فناوري تحت پوشش در جهت نوآوري و شكوفايي، همكاري موثر با ساير نهادهاي مسوول در جهت هماهنگ سازي و هم افزايي سياست ها ، برنامه ها و فعاليت هاي انگيزشي و حمايتي در ارتباط با حمايت از نوآوري در راستاي نيازهاي برنامه هاي توسعه ملي كشور را از اهداف وزارت علوم بيان كرد.
وزير علوم در ارتباط با اقدامات انجام شده اين وزارتخانه نيز اظهار داشت: تشكيل دبيرخانه ستاد در حوزه معاونت فناوري (دفتر امور نوآوران و ارزشيابي فناوري)، تشكيل دو جلسه ستاد، تشكيل جلسه با حضور معاونان وزارتخانه جهت بحث در خصوص برنامه هاي معاونت ها در سال نوآوري و شكوفايي مكاتبه با دانشگاهها ، مراكز پژوهشي و فناوري جهت دريافت پيشنهادات در ارتباط با نوآوري و شكوفايي و جمع بندي آنها، راه اندازي سايت نوآوري و شكوفايي وزارت علوم از جمله اقدامات انجام شده است.
زاهدي همچنين طرح موضوع در اجلاس روساي دانشگاهها، پژوهشگاه ها و پارك ها علم فناوري (12-13 ارديبهشت 87) و تشكيل كميسيون هاي تخصصي در اجلاس مزبور به منظور بحث در مورد برنامه هاي حوزه هاي مختلف فعاليت وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري در سال نوآوري و شكوفايي را از ديگر اقدامات انجام شده در وزارت علوم برشمرد.
وي گفت: دانشگاهها ، پژوهشگاه ها و پارك هاي علم و فناوري تحت پوشش وزارت علوم نيز برنامه هايي در راستاي نوآوري و شكوفايي تدوين كرده اند كه در مورد برنامه ها و همچنين دستاوردهايشان در طول سال از طريق سايت فوق الذكر و اطلاع رساني خواهد شد.
زاهدي افزود: برنامه اين وزارتخانه نيز كه با استفاده از پيشنهادهاي دريافتي از موسسات مختلف و مطالب مطرح شده در كميسيون هاي تخصصي اجلاس فوق الذكر توسط معاونت هاي ستادي وزارت جمع بندي شده، به تفكيك حوزه هاي مختلف ارايه خواهد شد.
وزير علوم همچنين گفت: ديدگاه نوآوري امري خود بخود اتفاقي نيست، بلكه فرايند پيچيده اي است كه نيازمند الزامات گوناگون بوده و در ابعادي گسترده در اقتصاد و اجتماع تاثير مي گذارد، بنابر اين لازم است به آن به صورت جامع توجه شود.
وي اظهار داشت: از همين روست كه رهبر فرزانه انقلاب نيز ، سال 1387 را به عنوان سال نوآوري و شكوفايي نام نهادند. چون ايجاد هم افزايي بين دو عامل "عزم ملي" و "حمايت مديريت عالي كشور از توسعه فناوري و نوآوري"، اصلي ترين عامل در راستاي كاهش فاصله با كشورهاي پيشرفته و پيشتازي در بسياري از عرصه ها در آينده خواهد بود.
وي با يادآوري در دو نكته پيام نوروزي رهبر معظم انقلاب، گفت: امسال بايد فضاي نوآوري كشور را فرابگيرد و همه مسوولان خود را موظف بدانند با بهره گيري از امكانات مادي و معنوي كارهاي نو و ابتكاري و راههاي ميان بر را در سايه مديريت صحيح و ‌تدبير درست در فعاليت كشور وارد كنند تا كام مردم از ثمره اين تلاش ها شيرين شود.
زاهدي درباره نكته دوم پيام رهبر انقلاب افزود: ما نمي توانيم آرام و معمولي حركت كنيم، بلكه بايد با تلاشي مضاعف، جدي تر و با نهايت شتاب، اما حساب شده، منظم و منضبط به جلو برويم و درعرصه داخلي و همچنين عرصه پيجيده بين المللي از تمام ظرفيت ها براي دستيابي به پيشرفت هاي بزرگ استفاده كنيم.
وزير علوم اظهار داشت:‌ همچنين معظم له دو انتظار اساسي را بيان كردند كه يكي از آن "نوآوري" در بخش ها و دستگاههاي مختلف كشور از جمله در ديپلماسي حركت به سمت علم و تحقيق، گسترش فرهنگ مطلوب در ارائه خدمات به همه قشرها به خصوص قشرهاي محروم و در آباداني كشور است و انتظار دوم در سال جاري اين است كه فعاليت هايي كه در سال هاي گذشته انجام شده و كارهايي كه دولت در سالهاي اخير انجام داده ، به نتيجه و "شكوفايي" برسند و كام مردم از نتيجه اين فعاليت ها و تلاش ها شيرين شود.
زاهدي در پايان گفت:‌ بنابر اين چنانچه بخواهيم به فرموده رهبر معظم انقلاب "راههاي ميان بر را پيدا كنيم" و "با شتابي حساب شده و منظم و منضبط پيش برويم" لازم است سياستگذاري و برنامه ريزي نوآوري را در راس سياستگذاري هاي كلان كشور قرار داده و مكانيزم هاي لازم را براي نوآوري فراهم آوريم.
وي تصريح كرد: در نتيجه در سال جاري مي بايست تمامي نهادها به ويژه دستگاههاي دولتي، سياستگذاري و برنامه ريزي نوآوري را در راس امور خود قرار دهند تا بتوانيم شاهد شكوفا شدن كارهاي گذشته و اقدامات نوآورانه باشيم.
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن