تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813233590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات برگزاري مراسم معنوي اعتكاف در قم اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: جزئيات برگزاري مراسم معنوي اعتكاف در قم اعلام شد
گروه خبرنگاران افتخاري / اكبر پوست‌چيان: مسؤل ستاد اعتكاف قم اعلام كرد: امسال براي انجام سنت حسنه اعتكاف در ماه رجب، ‪۱۰‬ هزار نفر از علاقه‌مندان در اين استان پذيرش مي‌شوند.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در قم، حجت‌الاسلام سيد «علي‌رضا تكيه‌اي» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران استان ضمن اعلام اين خبر افزود: سه هزار نفر از معتكفان ايام البيض در قم بانوان هستند.

مسؤل ستاد اعتكاف قم اعلام كرد: امسال براي انجام سنت حسنه اعتكاف در ماه رجب، ‪۱۰‬ هزار نفر از علاقه‌مندان در اين استان پذيرش مي‌شوند.

وي اضافه كرد: كمبود امكانات اوليه و فضا موجب شده كه نتوانيم ظرفيت پذيرش را نسبت به سال گذشته افزايش دهيم.

وي اضافه كرد: انتظار مي‌رود كه مسؤلان و متوليان امر با تجهيز مساجد زمينه را براي پذيرش گسترده‌تر علاقه‌مندان به اعتكاف در آينده فراهم كنند.

وي افزود: سال گذشته نيز ستاد اعتكاف قم از ميان سيل گسترده علاقه‌مندان تنها ‪ ۱۰‬هزار نفر را پذيرش كرد.

تكيه‌اي گفت: مساجد امام حسن عسكري(ع)، اعظم، جمكران، جامع، مسجد مدرسه آيت‌الله گلپايگاني و الغدير براي اعتكاف برادران و مساجد امام صادق (ع)، رضاييه، محمديه، شهداي زاويه، امام حسن مجتبي(ع) و مسجد قدس اختصاص به اعتكاف خواهران دارد.

وي با اشاره به سال نوآوري و شكوفايي گفت: در اين راستا امسال ستاد اعتكاف دو مسجد را اختصاص به دانش‌آموزان و دانشجويان داده و دو هزار نفر از علاقه‌مندان را جذب خواهد كرد.

تكيه‌اي درباره اعتكاف طلاب خارجي نيز گفت: يك‌هزار نفر از اين افراد نيز امسال پذيرش و در يكي از مساجد معتكف مي‌شوند.

وي افزود: سال گذشته در مراسم اعتكاف قم، معتكفان از ‪ ۹۱‬كشور جهان حضور داشتند.

تكيه‌اي به برنامه‌هاي سه روز اعتكاف اشاره كرد و گفت: مراسم افتتاحيه ‪ ۲۵‬تيرماه مصادف با دوازدهم ماه رجب با بيان احكام و ذكر توسل برگزار مي‌شود.

وي مراسم عزاداري در شب وفات حضرت زينب(س)، انجام اعمال ام داود، قرائت قرآن، اقامه نماز جماعت توسط آيات عظام مكارم‌شيرازي، صافي‌گلپايگاني، نوري‌همداني و سبحاني، درس‌هاي اخلاقي و معرفتي و بيان خاطرات انقلاب و جنگ تحميلي را از جمله برنامه‌هاي سه روز اعتكاف ذكر كرد.

وي گفت: به منظور بهره‌گيري از نصايح مراجع عظام تقليد نيز، قبل از آئين اعتكاف، اعضاي ستاد اعتكاف ديدارهايي با آنان خواهند داشت.

تكيه‌اي با اشاره به استقبال گسترده جوانان از اعتكاف گفت: سال گذشته ‪ ۷۰‬درصد معتكفان دراين استان جوانان بودند كه روحانيت خاصي به مراسم اعتكاف دادند.

وي در ادامه زمان ثبت‌نام براي اعتكاف مربوط به برادران را ‪ ۲۱‬تيرماه در مدرسه امام صادق(ع) ذكر كرد و گفت: به منظور حفظ حرمت خواهران نيز ثبت‌نام در مدت سه روز از ‪ ۱۴‬تيرماه آغاز و در نهايت قرعه‌كشي و اسامي از طريق روزنامه‌هاي محلي اعلام خواهد شد.

همچنين، هر سال از ‪ ۱۳‬تا ‪ ۱۵‬ماه رجب در ايام‌البيض معتكفان در مساجد با گرفتن روزه، قرائت قرآن و دعا و نيايش با خداي خود به راز و نياز مي‌پردازند.

مراسم اعتكاف از ‪ ۸۷‬سال پيش تاكنون در ماه رجب در مساجد قم برگزار مي‌شود و علاقه‌مندان با شركت در اين آئين روحاني به رشد معنوي خود مي‌پردازند.
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن