تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815604780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

داوودي: رشد اقتصادي توام با عدالت هدف دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: داوودي: رشد اقتصادي توام با عدالت هدف دولت است
پرويز داوودي امروز دوشنبه ‪ ۱۰‬تيرماه همزمان با روز صنعت در جمع مديران وزارت صنايع و معادن، صنعتگران ، توليدكنندگان ،معدنكاران و اعضاي تشكل هاي صنعتي و معدني كشور در محل سالن اجلاس سران، از صنعتگران و
توليدكنندگان خواست كه همه توان خود را براي ارتقاء جايگاه جمهوري اسلامي در جهان بكار مي‌برند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، داوودي خاطرنشان كرد: توليدكنندگان و صنعتگران پرتلاش كشور با ترجيح منافع جمعي به منافع فردي ، همه سرمايه‌هاي مادي و معنوي خود را براي ارتقاء جايگاه و عزت كشور بكار گرفته اند.

معاون اول ريس جمهوري با بيان اينكه به يمن تدبير و دورانديشي رهبر معظم انقلاب در سند چشم انداز ‪۲۰‬ساله و برنامه‌هاي توسعه كشور چشم انداز روشني براي دستيابي به يك موقعيت ويژه در منطقه و جهان پيش روي داريم ، تصريح كرد: تصور ما اين است كه با شور و نشاط و انگيزه‌اي كه در بين قشر توليدكننده و صنعتگر وجود دارد بطور قطع زودتر از ‪۲۰‬سال به اهداف چشم انداز دست خواهيم يافت.

داوودي خاطرنشان كرد: وجود فاكتورها و ظرفيت‌هاي موجود در كشور از جمله منابع و معادن ارزشمند،دانش و فناوري بالا و همچنين نيروي انساني متخصص و متعهد و كارآمد و نيروي كار توانمند و ويژگي‌هاي استراتژيك و جغرافيايي كشور، اين نويد را مي‌دهد كه دستيابي به اهداف سند چشم انداز دور از دسترس نيست.

معاون اول رييس جمهوري با اشاره به نامگذاري سالجاري به نام سال نوآوري و شكوفايي از سوي رهبر معظم انقلاب، گفت:بايد زحمات توليدكنندگان و صنعتگران و سرمايه‌گذاري هاي انجام شده براي توسعه كشور به ثمر نشيند و در پايان امسال شاهد آن باشيم.

داوودي، توليد را از بنيان‌هاي اصلي حركت به سمت توسعه و پيشرفت دانست و و تقويت توليد را مهمترين فاكتور براي به نمايش گذاشتن توسعه و پيشرفت معرفي كرد و افزود: كاهش وابستگي به نفت و حضور قويتر در بازارهاي بين المللي همگي مرهون افزايش و بهبود كيفيت توليد است و ما بايد در مسير حركت خود براي توسعه و پيشرفت اصولي را در نظر داشته باشيم تا بتوانيم بواسطه آنها افزايش توليد را محقق كنيم .

معاون اول رييس جمهوري تغيير فرهنگ و نگاه به توليد، تلاش براي افزايش بهره وري، حمايت از حضور بخش خصوصي در توليد، داشتن نگاه بلندمدت در تدوين و اجراي سياست‌ها را از جمله مواردي عنوان كرد كه بايد براي افزايش توليد مد نظر قرار گيرد.

داوودي همچين بر انجام برخي تغييرات و دگرگوني‌ها در ساختار توليد و صنعت كشور از جمله
تغيير ساختار رانتي به ساختار كارآيي و بهره وري تاكيد كرد و گفت : حركت هاي رانتي در ساختار توليدي و صنعتي همه فعاليت‌هاي توليدي را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد و اگر اين ساختارها دگرگون نشود هرچه تلاش كنيم نتيجه اي نخواهد داشت .

معاون اول رييس جمهوري با تاكيد بر تغيير منابع حركت از منابع عادي به دانش محور و براساس خلاقيت، تغيير ساختار توليد به سمت ارزش، افزود:
دگرگوني در ساختار تامين منابع مالي، ساختار توليد و خارج شدن اقتصاد توليد از بانك محور به مشاركت بخش خصوصي و جذب منابع مردمي از ديگر موارد لازم براي افزايش توليد است.

داوودي در بخش ديگري از سخنانش خطر پذيري را يكي از موارد مهم در ساختار توليد عنوان كرد و اظهار داشت:ما بايد بدنبال خطر پذيري بالا در فعاليت هاي توليدي خود باشيم تا بتوانيم در دنيا رقابت كنيم زيرا يكي از فاكتورهاي پيشرفت، داشتن روحيه خطر پذيري است كه بايد با حمايت بيمه مناسب آن را تقويت كنيم.

معاون اول رييس جمهوري در توسعه صنعتي كشور و افزايش توليد، بر توجه به نقاط محروم در كشور تاكيد كرد و افزود: نقاط محروم بايد در بهره برداري از صنعت و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود مورد توجه قرار گيرد و كمك‌هايي بايد براي به حركت درآوردن توليد دانش محور در نقاط محروم ارائه دهيم.

داوودي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به اقدامات انجام شده و موفقيت هاي بدست آمده در بخش صنعت در دو سال گذشته اشاره كرد و گفت :آمار و ارقام در اين بخش حاكي از اين است كه بخش صنعت در رشد اقتصادي پيشتاز بوده و مطلوبترين رشد در كشور مربوط به بخش صنعت بوده است.

معاون اول رييس جمهوري با بيان اينكه دولت نهم توجه ويژه‌اي به بخش صنعت و تقويت اقتصاد مولد دارد، تصريح كرد: اجزاي موردنظر طرح تحول اقتصادي دولت نيز به دنبال دستيابي به اين هدف است.

داوودي خاطرنشان كرد: تحولات مورد نظر رييس جمهوري در بخش‌هاي مختلف از جمله گمرك،
سيستم بانكي، توزيع كالا، بهره ورري، نظام مالياتي، يارانه‌ها و اصلاح ساختار دولت در طرح تحول اقتصادي به منظور تحول در توليد است.

وي با دعوت از توليدكنندگان و صنعتگران براي حمايت از طرح تحول اقتصادي دولت، گفت : اين طرح براي اين است كه زمينه‌ها براي رسيدن هر چه سريعتر به اهداف سند چشم انداز فراهم شود و همه بايد از اين طرح عظيم حمايت كنيم تا بتوانيم مشكلات اقتصادي كشور را بصورت ساختاري و اساسي برطرف نماييم داوودي با بيان اينكه وزارت صنايع و معادن برغم كارشكني‌ها و فشارها در داخل و خارج كارنامه درخشان و تحرك بسيار خوبي در بخش توليد و صنعت داشته است، تاكيد كرد: بايد به گونه‌اي كار كنيم و كيفيت توليدات خود را بالا ببريم كه كالا با مارك ايراني با افتخار در بازارهاي داخلي و خارجي به مصرف كنندكان ارائه شود.

معاون اول رييس جمهوري در بخش پاياني سخنان خود نيز با تاكيد بر اينكه اجراي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي تحول عظيمي در اقتصاد كشور ايجاد خواهد كرد، گفت : وزارت صنايع و معادن بايد به عنوان ستاد فكر و سياستگذاري وارد صحنه شود و در اجراي اهداف و سياست‌ها تصوير روشن،
جامع و كاملي از وضع موجود و روند اقتصاد داخلي و بين‌المللي داشته باشند مراسم روز صنعت با شعار نوآوري و شكوفايي، توسعه متوازن، تعامل جهاني روز دوشنبه با حضور معاون اول رييس جمهوري و وزيران صنايع ومعادن و كار و امور اجتماعي، رييس و جمعي از اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس وهمچنين مديران ، صنعتگران ، معدنكاران و اعضاي تشكل‌هاي صنعتي و معدني و توليد كنندگان كالا در سالن اجلاس سران برگزار و از توليدكنندگان و صنعتگران برتر كشور تقدير شد.

در اين مراسم همچنين علي اكبر محرابيان وزير صنايع و معادن گزارشي از اقدامات انجام شده در اين وزارتخانه و اهداف و برنامه‌هاي آتي براي توسعه صنعت و افزايش توليد در كشور ارائه كرد.
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن