تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814722015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسرائيل از سرنوشت چهار ديپلمات ايراني به حزب الله گزارش مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اسرائيل از سرنوشت چهار ديپلمات ايراني به حزب الله گزارش مي‌دهد
به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، روزنامه صهيونيستي هاآرتص در پايگاه اينترنتي خود، ادعا كرد : اسرائيل قبلا اعلام كرده بود كه اطلاعي از سرنوشت ديپلماتهاي ( ربوده شده ) ايراني ندارد.

به نوشته اين روزنامه ، گرهارد كونراد مذاكره‌كننده سازمان ملل متحد در امور تبادل اسرا ميان اسرائيل و حزب الله ، پيام حزب الله را كه در آن اشاره شده است رون آراد سرباز نيروي هوائي اسرائيل كشته شده است ، تحويل اسرائيل داد.

حزب الله در اين گزارش جزئيات كامل از تلاشهاي خود براي كسب اطلاع از سرنوشت آراد را به اطلاع مسوولان اسرائيلي رسانده است .

رون آراد در سال ‪ ۱۹۸۶‬هنگامي كه سوار بر هواپيمايش بر فراز خاك جنوب لبنان به پرواز درآمده بود، هواپيمايش توسط حزب الله سقوط كرد و وي از آن زمان تاكنون ناپديد است .

اين روزنامه رژيم صهيونيستي در ادامه افزود : طبق گزارش حزب الله ، جنبش امل رون آراد را به اسارت گرفته است .

مذاكره‌كننده سازمان ملل متحد سرفصلهاي گزارش حزب الله را خوانده و گفته است كه به اعتقاد وي حزب الله همه جزئيات را در مورد تلاشهاي بي‌وقفه اش در كسب اطلاع از سرنوشت آراد در گزارش خود آورده و حتي اسامي افرادي را كه در اين ارتباط از آنها پرسش شده نيز فهرست كرده است .

هاآرتص تصريح مي‌كند: اسرائيل از حزب الله مي‌خواهد كه اعلام كند چه مدركي دال بر كشته شدن آراد دارد و در صورت كشته شدن وي، محل دفن وي را نشان دهد.

طبق گزارش هاآرتص ، اگر كونراد گزارش حزب الله را تائيد كند، سومين مرحله از مبادله اسرا به اجرا درخواهد آمد. دراين مرحله حزب الله زنده يا مرده ايهود گولد واسر و الداد ره گو و اجساد ساير سربازان كشته شده اسرائيلي را تحويل خواهد داد.

كابينه رژيم صهيونيستي روز يكشنبه طرح مبادله اسرا با حزب الله را به تصويب رساند. طبق اين موافقتنامه حزب الله دو سرباز صهيونيست به نامهاي الداد ره گوو ايهود گولدواسر را كه دو سال پيش به خاك جنوب لبنان يورش برده و به اسارت رزمندگان حزب الله درآمدند تحويل اسرائيليها مي‌دهد.

رژيم صهيونيستي نيز در مقابل سمير كانتار شهروند لبناني را به همراه چهار رزمنده حزب الله كه در جنگ دوم لبنان زنداني شدند تحويل حزب الله خواهد داد. پيكرهاي چند تن از رزمندگان حزب الله هم تحويل داده خواهد شد. پيكر هشت مبارز حزب الله در ميان آنها قرار دارد.

چندين اسير فلسطيني هم مبادله خواهند شد.

سمير كونتار به جرم به هلاكت رساندن يك خانواده صهيونيست در سال ‪ ،۱۹۷۹‬در اسارت رژيم صهيونيستي بسر مي‌برد.

به گفته منابع آگاه در رژيم صهيونيستي ، كار مبادله اسرا در ‪ ۱۲‬ژوئيه همزمان با دومين سالگرد پيروزي افتخار آميز حزب الله بر رژيم صهيونيستي و در منطقه‌اي به نام راش هانيكرا زير نظر صليب سرخ بين‌الملل انجام خواهد گرفت .
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن