تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805556617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير بازرگاني: ساماندهي طراحان لباس در كشور ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير بازرگاني: ساماندهي طراحان لباس در كشور ضروري است
محمدصادق مفتح در ديدار با اعضاي شوراي مركزي دومين جشنواره ملي دانشجويي دختران آفتاب كه دهم تا پانزدهم آبان ماه آينده به مناسبت روز ملي دختران با هدف ترويج فرهنگ حجاب در كشور برگزار مي‌شود، افزود: صنف پوشاك و لباس بايد هرچه زودتر ساماندهي و با تشكيل جامعه طراحان لباس و سازمان نظام طراحي بر عملكرد آن نظارت شود.

وي با اشاره به اينكه در مورد مساله حجاب تاكنون كار اصولي و اساسي انجام نگرفته است، تصريح كرد: مساله حجاب با كارهاي مقطعي و كوتاه مدت حل نخواهد شد و نياز به نهادي دارد كه دائما پيگير اين موضوع باشد و در اين خصوص جريان‌سازي كند.

معاون داخلي وزير بازرگاني گفت: باتوجه به اهميت و حساسيت مساله حجاب و گستردگي كار در اين زمينه، جامعه نيازمند انجام فعاليتهاي علمي و تحقيقاتي درباره حجاب است و دانشگاه‌ها مي‌توانند با انجام فعاليتهاي تحقيقاتي و ايجاد آفرينش‌هاي هنري، خلا موجود در مد و طرح‌هاي متنوع را در بين اصناف پوشاك و لباس پر كنند.

وي، نبود آگاهي و آموزش در ميان مردم را از دلايل بدحجابي در جامعه عنوان كرد و اظهارداشت: ما مي‌توانيم با برگزاري جشنواره‌هاي متعدد و تشكيل نهادهاي مستمر توسط همين جشنواره به آموزش و فرهنگ‌سازي در ميان مردم اقدام كنيم.

به گزارش روابط عمومي جشنواره دختران آفتاب، مفتح گفت: خداوند در ذات انسان تنوع و زيبايي طلبي را قرار داده است اما مرز بين زيبا پوشيدن و افراط و تفريط بايد مشخص شود و چنين كاري از طريق انجام پژوهش و تحقيقات ميسر است.

وي با اشاره به اينكه در مورد موسيقي، مراجع ذي صلاح مرز بين موسيقي حلال و غنا را مشخص كرده اند، خواستار آن شد كه در مورد حجاب نيز متخصصان مرز بين حجاب و بي‌حجابي را شناسايي كنند.

معاون وزير بازرگاني تصريح كرد: نهادها و ارگانهايي هم كه در اين زمينه كار مي‌كنند بايد رويكردشان را به سمتي سوق دهند كه در دام افراط و تفريط نيفتند چراكه دامنه موضوع حجاب از موسيقي بسيار گسترده و جدي تر است.

مفتح با بيان اين نكته كه ما نمي‌توانيم در مورد حجاب عوامانه بحث كنيم، تاكيد كرد: بهترين محل براي پرداختن به اين موضوع دانشگاه هنر است كه مي تواند به جامعه خط مشي بدهد و با بهره‌گيري از ذوق و سليقه اساتيد و دانشجويان و ايجاد آفرينش‌هاي هنري خلا موجود در مد و طرح‌هاي متنوع را در بين اصناف پوشاك و لباس پر كند.

وي همچنين به اجراي طرح جلوه حجاب اشاره كرد و اظهارداشت: براي ساماندهي مد در كشور در حال حاضر طرح جلوه حجاب در بيش از ‪ ۶۰۰‬فروشگاه در استان هاي تهران، اصفهان و شيراز در حال اجراست كه باتوجه به ساز و كار بازار، لباسهايي با استانداردهاي اسلامي به مشتريان عرضه مي‌كنند اما اين كار كافي نيست.

مفتح خاطر نشان كرد: در اين خصوص بايد دو كار اساسي ديگر انجام شود؟ يكي انتشار مجله مد به دور از بحث‌هاي سنگين علمي و با هدف پرداختن به موضوع مد و طرح لباس، و ديگري، نمايش زنده لباس در كشور.

وي گفت: متاسفانه، به رغم اعلام حمايت وزارت بازرگاني از انتشار نشريه مد در تيراژ آغازين ‪ ۵۰۰۰‬نسخه، هنوز استقبالي از آن نشده است اما نمايش زنده لباس كه در دو سال اخير در جشنواره زنان سرزمين من صورت مي‌گيرد، طرفداران بسياري دارد.

مفتح افزود: توليدكنندگان پوشاك براي فروش بيشتر بر اساس كشش بازار و تقاضاي مشتري و بدون توجه به پوشيده بودن و امنيت اخلاقي در حال حاضر لباس توليد مي‌كنند و در اين ميان، نياز به حضور يك طراح براي ترجمه سلايق متفاوت در چارچوب استانداردهاي اسلامي احساس مي‌شود زيرا بحث‌هاي نظري و تئوريك به تنهايي كافي نيست.

معاون وزير بازرگاني در اين زمينه خواستار آن شد تا محيطهاي علمي و آكادميك با انجام كارهاي اساسي در مورد حجاب، خلا مد و طرح‌هاي متنوع لباس ايراني - اسلامي را پر كنند.

وي خاطرنشان ساخت: مد، سليقه و ذائقه را عوض مي‌كند، اما هنوز ارگانها و سازمانه ي مربوط در اين زمينه كاري انجام نداده‌اند و در چنين شرايطي، دانشگاه‌ها مي‌توانند با انجام فعاليتهاي تحقيقاتي و ايجاد آفرينش‌هاي هنري خلا موجود در مد و طرح‌هاي متنوع را در بين اصناف پوشاك و لباس پر كنند.
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن