تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817024848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صدور مدارك قرآني غيراستاندارد؛ مولود موازي‌كاري در امور قرآني ياري‌گل:وضعيت صدور مدارك قرآني نابسامان و آشفته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: صدور مدارك قرآني غيراستاندارد؛ مولود موازي‌كاري در امور قرآني ياري‌گل:وضعيت صدور مدارك قرآني نابسامان و آشفته است
گروه فعاليت‌هاي قرآني: مدرك قرآني كه از شهرت و اعتبار كافي برخوردار باشد در كشور وجود ندارد و اين نشات گرفته از نابساماني و آشفتگي در وضعيت صدور اين مدارك است.
«بهروز ياري‌گل» مدرس و قاري بين‌المللي قرآن كريم در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب اظهار كرد: مدرك قرآني داراي شهرت و اعتبار در كشور وجود ندارد و مداركي كه توسط نهادها، سازمان‌ها و موسسات قرآني صادر مي‌شود فقط به‌ صورت داخلي يعني در خود آن نهاد از اعتبار برخوردار است.

وي در ادامه افزود: هر نهاد و موسسه قرآني براساس معيار و ملاك خود اقدام به صدور مدارك قرآني مي‌كند و اين مراكز قرآني از يك ضوابط مشخص، معين و واحدي تبعيت نمي‌‌كنند همين موضوع موجب موازي‌كاري و فقدان نظم و يكپارچگي در اين جريان شده است.

اين قاري قرآن كريم يادآور شد: مدرك قرآني بعضي از سازمان‌ها توسط برخي نهادها پذيرفته مي‌شود البته اين به صورت قانوني و براساس ضوابط نيست به طور مثال سازمان دارالقرآن الكريم دوره‌هاي تربيت معلم قرآن كريم برپا مي‌كند و براي منتخبان اين دوره‌ها گواهينامه پايان دوره صادر مي‌كند كه برخي از نهادها به اعتبار خود سازمان اين مدارك را قبول دارند.

وي در ادامه افزود: سازمان‌ها و نهادهايي نظير نيروهاي مسلح و وزارت دفاع كه اقدام به برپايي دوره‌هاي آموزشي قرآن كريم مي‌كنند براي صدور مدرك قرآني از سازمان‌هاي قرآني با سابقه، كمك مي‌گيرند و اقدام به تهيه و تحويل اين مدارك قرآني به فراگيران خود مي‌كنند اما بازهم اين مدارك قرآني فقط از اعتبار داخلي برخوردار هستند.

اين استاد قرآني درباره نحوه صدور مدرك قرآني گفت: درباره صدور مدرك قرآني يكسان براي فردي كه با طي يك دوره سه ماه و براي فرد ديگري كه يك دوره يك‌ساله يا بيشتر را مي‌گذراند يك استثنا وجود دارد چراكه فردي كه فقط يك دوره سه ماه را طي مي‌كند مدرك دريافت مي‌كند بايد از بار اطلاعاتي و معلومات بالايي برخوردار باشد.

ياريگل يادآور شد: نهادي كه بر رسيدگي تمام مراحل صدور مدرك قرآني نظارت داشته باشد در كشور وجود ندارد و متاسفانه همين موضوع موجب نابساماني و آشفتگي در وضعيت مدارك قرآني شده است بنابراين بهتر است كه يكي از نهادهاي معتبر قرآني همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان تبليغات اسلامي به عنوان متولي و ناظر اعطاي مدارك قرآني تعيين شوند تا به ساماندهي اساسي اين موضوع بپردازد.

وي در ادامه گفت: نهادي جهت صدور مدرك قرآني در كشور وجود ندارد تا براي فعالان قرآني براساس ميزان معلومات آن‌ها گواهينامه پايان دوره صادر كند و در حال حاضر بسياري از فعالان قرآني كه از جايگاه قرآني و بار اطلاعاتي بالايي برخوردارند متاسفانه مدرك قرآني ندارند چراكه در اين حوزه نهادي وجود ندارد كه به برگزاري امتحان و سنجش ميزان معلومات فعالان قرآني بپردازد تا براساس معيارها و ملاك‌هاي مشخص براي صدور مدارك قرآني اقدام كند.

اين استاد علوم قرآني در پايان گفت: صدور مدرك به فراگيران رشته‌هاي مختلف قرآني به ويژه براي شركت‌كنندگان دوره‌هاي تربيت مربي قرآن كريم بايد براساس امتحانات رسمي و معتبر صورت گيرد تا اين مدارك قرآني از اعتبار كافي برخوردار شوند.
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن