تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805560941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نهاونديان خبر داداتاق ايران طرح تحول اقتصادي را بررسي مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: نهاونديان خبر داداتاق ايران طرح تحول اقتصادي را بررسي مي‌كند
رييس اتاق ايران طرح تحول اقتصادي را نشانگر نوعي اصلاحات در نگرش اقتصادي دولت نسبت به مسائل پيش روي كشور دانست و از تشكيل كميسيون ويژه بررسي اين طرح در اتاق بازرگاني خبر داد.محمد نهاونديان درحاشيه جلسه هيات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اينكه تحريم و محدوديت اقتصادي براي ايران يك رويكرد بازنده است، افزود: هزينه‌هاي محدود كردن اقتصادي كشورها فقط به كشورهاي مورد نظر محدود نمي‌شود بلكه باعث از دست رفتن سهم ساير كشورها از بازار مبادلات جهاني مي‌شود.
رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران گفت: ايران نيز مي‌تواند بازارهاي كشورهاي ديگر را به واسطه اعمال تحريم‌هاي جديد مورد توجه قرار دهد.
وي گفت: البته اميدواريم توجه به ضرورت روان سازي در مبادلات بين‌المللي پيام جدي براي رفع بحران فعلي باشد و اروپايي‌ها را متوجه اين مساله كند كه تصميمات اقتصادي بر اساس فاكتورهاي سياسي به نفع هيچ كس نيست.
وي تاكيد كرد: اختلاف نظر سياسي بايد با گفت‌و‌گو حل شده و محدود به جلسات سياسي شود. نهاونديان گفت: اگر بخواهيم مشكلات سياسي را به حوزه مسائل اقتصادي تحميل كنيم قطعا خسارت اين بخش را نيز بيشتر خواهيم كرد.رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران همچنين با اشاره به طرح تحول اقتصادي نيز گفت: هنوز جزئيات اين طرح به صورت تفصيلي در اختيار اتاق ايران قرار نگرفته است.
وي گفت: اما كليات طرح نشان دهنده اصلاح در نگرش اقتصادي دولت و تاكيد در رسيدن به توسعه پايدار است.
نهاونديان گفت: رسيدن به اين هدف نيز تنها با واقعي كردن قيمت‌ها، رقابتي شدن ساز و كار عرضه و تقاضا و تخصيص بهينه منابع ميسر مي‌شود.
وي ادامه داد: البته براي اظهار نظر در خصوص اين طرح بايد جزئيات آن به صورت تفصيلي ارائه شود اما در فضاي اصل 44 قانون اساسي توقع داريم فعالان اقتصادي در جزئيات طرح‌هاي اقتصادي مورد مشورت جدي قرار بگيرند. وي گفت: لذا اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران آمادگي دارد با استفاده از كميسيون‌هاي اقتصادي خود به مشاركت در طراحي و همكاري در اجراي تحول اقتصادي بپردازد. نهاونديان از تشكيل 15 كميسيون تخصصي در اتاق ايران و اتاق شهرستان‌ها براي بررسي تحول اقتصادي خبر داد و گفت: بر اين اساس كميسيون‌هاي ويژه اي در اتاق ايران، تهران و شهرستان‌ها براي بررسي اين طرح تشكيل مي‌شوند.وي گفت: در اجراي طرح تحول اقتصادي مهم اين است كه تصميمات عملي را فراتر از تشخيص‌هاي آكادميك مورد توجه قرار دهيم.
وي با اشاره به وضعيت كنوني اقتصاد ايران گفت: زمان بندي و تقدم و تأخر اقدامات در اين بخش بسيار مهم است اين كه كشوري به اين نتيجه برسد كه جهت و حركت خود را بايد تغيير دهد، با اينكه مفيد است اما كافي نيست.
نهاونديان با بيان اينكه در شرايط فعلي اقتصاد ايران شوك درماني قابل توجيه نيست اظهار داشت: در شرايط فعلي كه اقتصاد ما از عدم تعادل رنج برده و واحد‌هاي توليدي با مشكلاتي در تجهيز منابع مواجه هستند و تورم نيز به بنيه صنعت لطمه وارد كرده است نبايد شوك‌هاي جديد به اقتصاد وارد شود. وي گفت: اگر تصميم به شفاف سازي قيمت‌ها گرفته‌ايم، نمي‌توانيم نظام تعزيرات را به همان شكل حفظ كنيم بلكه بايد سازگاري اقدامات در اين بخش مورد توجه قرار بگيرد.
نهاونديان با بيان اينكه ضرورت هدفمند‌سازي يارانه‌ها در قانون برنامه‌هاي توسعه ذكر و تصريح شده بود، ادامه داد: پيش از اين اجماع لازم براي اين اقدام در تفكر اقتصادي كشور وجود نداشت ضمن اينكه هميشه ملاحظات سياسي به دليل شرايطي كه داشتيم، مورد توجه قرار مي‌گرفت بنابراين اين مساله عملي نمي‌شد.وي گفت: اصل هدفمند سازي يارانه‌ها بسيار ضروري است، اما اشكالي كه در گذشته در اين ارتباط وجود داشت اين بود كه زمانبندي مشخص و برنامه عملياتي را براي اجراي اين طرح طراحي نكرده بوديم.
نهاونديان گفت: بنابراين اكنون بايد در كنار اين هدف كلي درست، يك برنامه زمانبندي شده به جامعه ارائه شود. ضمن اينكه پيرامون اين طرح بايد بين صاحبنظران و فعالان اقتصادي و سياست گذاران اجماع نظر وجود داشته باشد.
رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران خاطرنشان كرد: اتاق بازرگاني و صنايع و معادن آمادگي كامل دارد كه هم در طراحي طرح تحول اقتصادي كشور مشورت بدهد و مشاركت كند و هم در مراحل اجرايي با دولت همكاري‌هاي لازم را داشته باشد. وي افزود: اما اين امر مستلزم اين است كه اتاق به عنوان نماينده قانوني بخش خصوصي كشور در فرآيند تكميل اين طراحي‌ها حضور يابد، همچنان‌كه در تدوين قانون اجرايي سياست‌هاي اصل 44 نيز بر اين نكته تاكيد شده است.
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن