تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815410150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح سخنان دانشجو در نشست خبري: گازرساني به روستاهاي استان تهران 30 برابر گذشته شده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشروح سخنان دانشجو در نشست خبري: گازرساني به روستاهاي استان تهران 30 برابر گذشته شده است
خبرگزاري فارس: استاندار تهران گفت: ‌‌300 روستا گازرساني شده و تا انتهاي امسال ‌‌300 روستاي ديگر گازرساني مي‌شود كه اين حدود ‌‌30 برابر آن‌ چيزي است كه در طول ‌‌27 سال گذشته انجام شده است چون تا سال ‌‌83، تنها ‌‌33 شهر گازرساني شده بود.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، نشست بررسي نحوه اجرا پروژه‌هاي استاني سفر رئيس جمهور به استان تهران پيش از ظهر امروز يكشنبه در محل استانداري تهران برگزار شد.
دانشجو در اين مراسم با تشكر از خبرنگاراني كه با احساس مسئوليت و شفاف سازي در امر برگزاري انتخابات استانداري را ياري كرده و باعث شدند اين حوزه حساس انتخابات خوبي را پشت سر بگذارند، تشكر كرد.
استاندار تهران گفت: در انتخابات گذشته، از چند ماه مانده به برگزاري انتخابات، مسايل جنبي به بحث انتخابات ورود پيدا مي‌كرد و مثلا در مورد نظارت بر انتخابات آن‌قدر مسايلي مطرح مي‌شد كه موضوع از متن به حاشيه مي‌رفت اما در انتخابات مجلس هشتم، كمك رسانه‌ها باعث شد در فضاي بسيار خوب و اخلاقي، انتخابات پيش رود. در اين مدت همكاري رسانه‌ها با استانداري توانست نقش استانداري را تغيير دهد، چراكه معمولا استانداري با انتخابات مي‌آمد و با انتخابات مي‌رفت.
دانشجو تصريح كرد: در استان تهران رييس‌جمهور علاوه بر سفر به مراكز همه‌ استان‌ها به 2 شهر نيز رفت و در طول اين ‌‌25 روزي كه از اولين سفر تا آخرين حضور رئيس جمهور در مناطق مختلف استان تهران گذشت، شش جلسه هيئت دولت برگزار شد و بيش از ‌‌22 ساعت وقت در مورد مصوبات گذاشته شد. البته بيش از پنج ماه پيش از آن نيز كار كارشناسي مصوبات انجام گرفت و در مجموع حدود ‌‌346 مصوبه داشتيم.
وي با اشاره به اين‌كه وظيفه خبرنگاران و روزنامه‌ها تنوير افكار عمومي است، افزود: رسانه‌ها در اين كار بسيار صادقانه و امانتدارانه رفتار مي كنند اما شما خبر و مطلبي را روي سايت مي‌آوريد و روزنامه‌ها برمبناي ذوق سياسي خود تيتر و تحليل مي‌كنند.
دانشجو ادامه داد: چهار سال قبل را به ياد بياوريد، تحليل روزنامه‌ها، تيترها و نقدها كه بسيار زياد هم بود به مواردي مثل شوراي نگهبان، مجلس، صدا و سيما، قوه‌ قضاييه و شهرداري زمان احمدي‌نژاد و شوراي دوم بسيار وارد مي‌شد، رسانه‌هاي خارجي نيز بيشتر نقدهايشان به سمت اين نهادها بود، اگر به دو سال اخير نگاه كنيد مي‌بينيد در اين دو سال خبري از شوراي شهر و شوراي نگهبان نيست، تمام تيترها معطوف به حمله و نقد به دولت است.
استاندار تهران گفت: در مورد رسانه‌هاي خارجي مي‌توان علت آن را فهميد، چراكه آن نهادها بر مبناي ارزش‌هاي انقلابي و ارزش‌هاي اصيل اسلامي رفتار كرده و به آن پايبندي داشته‌اند. امروز دولت مورد حمله است، چون در اين قضيه پرچمدار است، اما سوال اين‌جاست، چرا برخي رسانه‌هاي داخلي اين‌گونه عمل مي‌كنند؟
وي گفت: تنوير از روشن كردن مي‌آيد، اگر قرار است در مورد مساله‌اي تنوير صورت گيرد بايد همه چيز نكات مثبت و نكات منفي با هم ديده شوند. اما در مقابل، تكدير يعني كدر كردن، فضا را تار و سياه كردن. برخي روزنامه‌ها كارهاي انجام شده در دولت را هم تكدير و سياه‌نمايي مي‌كنند يا اگر خيلي لطف كنند آن‌ها را نمي‌بينند، فقط كارهاي انجام نشده را نشان مي‌دهند. مثلا در مورد گراني پس از انتقادها وقتي وزارت بازرگاني اعلام مي‌كند 4هزار بازرس اضافه كرده است، همان روزنامه‌ها دوباره شروع به سياه‌نمايي مي‌كنند و مي‌گويند روش تعزيراتي شكست خورده است، البته اكثر اين‌ها با اهداف سياسي است.
استاندار تهران بيان داشت: در زمينه اشتغال، بنگاه‌هاي اقتصادي زودبازده در دنيا تجربه‌موفقي بوده است؛ سه هزار و ‌‌221 ميليارد تومان از بهمن ‌‌84 تا انتهاي سال ‌‌86 به عنوان سهميه‌ استان تهران اختصاص يافت و ‌‌58 هزار طرح را براي بانك‌ها ارسال كرديم كه اعتباري بالغ بر پنج هزار و ‌‌889 ميليارد تومان و چيزي حدود دو برابر است. اگر همه‌ اين طرح‌ها تصويب مي‌شد، حدود ‌‌427 هزار فرصت شغلي ايجاد مي‌كرديم؛ چرا اين كارها گفته نمي‌شود.
دانشجو افزود: تا به حال ‌‌23 هزار و ‌‌675 طرح با اعتبار يك هزار و ‌‌654 تومان به تصويب رسيده و چيزي حدود ‌‌180 هزار فرصت شغلي ايجاد كرده است. نرخ بيكاري در سال ‌‌84، ‌‌6/13 بود كه در سال ‌‌86، 4/10 شد؛ ‌‌2/3 درصد كاهش داشته است.
وي تاكيد كرد: تا سال ‌‌83 فقط ‌‌23 روستا گازرساني شده بودند اما در حدود دو سال و نيمي كه اين دولت آمده و نوكري مردم را مي‌كند، ‌‌300 روستا گازرساني شده است و تا انتهاي امسال ‌‌300 روستاي ديگر گازرساني مي‌شود كه اين حدود ‌‌30 برابر آن‌ چيزي است كه در طول ‌‌27 سال گذشته انجام شده است. تا سال ‌‌83، ‌‌33 شهر گازرساني شده بود. در حال حاضر ‌‌51 شهر گازرساني شده و دو شهر ديگر تا پايان بهمن ماه گازرساني مي‌شود و اين نصف آن چيزي است كه در طول ‌‌27 سال گذشته انجام شده است.
استاندار تهران درباره سرانه فضاي سبز در استان تهران گفت: تا سال ‌‌83 سرانه فضاي سبز استان ‌‌13 متر بود كه امروز به بالاي ‌‌28 متر رسيده است. تا انتهاي برنامه مي‌خواهيم اين ميزان را به ‌‌50 متر برسانيم، در واقع سرانه فضاي سبز در طول دو سال و نيم گذشته دو برابر شده است.
دانشجو در زمينه اقدمات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان نيز گفت: تا سال ‌‌83 ميزان مرگ و مير كودكان زير يك سال ‌‌28 مورد در هزار بود. در سال ‌‌86، ‌‌7/8 مورد در هزار رسيده است كه ‌‌70 درصد كاهش داشته‌ايم. در مورد مرگ و مير كودكان زير ‌‌5 سال نيز تا سال ‌‌83، 6/36 مورد در هزار مرگ و مير داشتيم كه در سال ‌‌86 به ‌‌20 مورد در هزار رسيده و ‌‌40 درصد كاهش داشته است. چرا روزنامه‌ها و دوربين‌ها به دنبال اين موارد نمي‌گردند؟
وي با ارائه گزارشات ديگري ادامه داد: در زمينه بيمارستان خصوصي، ‌‌50 درصد افزايش ساخت بيمارستان خصوصي داشتيم و ‌‌25 درصد نيز بيمارستان‌هاي دولتي افزايش يافته‌اند. شش طرح در استان تهران، طرح جامع داشت. در طول دو سال و نيم گذشته طرح جامع ‌‌15 شهر به تصويب رسيده است. ‌‌31 شهر ديگر هم تا پايان سال طرح جامعش تصويب مي‌شود.
استاندار تهران در زمينه انشعاب فاضلاب روستايي افزود: تا سال ‌‌83، شش هزار و ‌‌620 انشعاب فاضلاب روستايي داشته‌ايم كه اين ميزان در سال ‌‌86 به ‌‌200 هزار انشعاب رسيده است كه اين سه برابر آن چيزي است كه در طول ‌‌27 سال گذشته صورت گرفته است.
دانشجو افزود: در حوزه‌ سرمايه‌گذاري خارجي علي‌رغم تمام تبليغات سوء بايد گفت از سال ‌‌72 تا ‌‌84، هفتاد و سه مجوز سرمايه‌گذاري خارجي بالغ بر ‌‌3/1 ميليارد دلار بود. در سال ‌‌85 و ‌‌86 با تمام تبليغاتي كه شد ‌‌50 مجوز داده شده، با حدود ‌‌800 ميليون دلار، ‌‌71 درصد تعداد مجوزهايي كه در ‌‌13 سال داده شده بود در همين دو سال داده شد. در طول اين دو سال ‌‌65 درصد ارزش دلاري آن ‌‌13 سال سرمايه‌گذاري شده است.
وي ادامه داد: از اين روزنامه هاي كه سياه نمايي مي كنند گله‌اي نيست، چون وقتي روزنامه‌اي ارگان يك حزب و فرد يا سازمان شد، قاعدتا نمي‌تواند داعيه‌ بي‌طرفي و تحليل صرف علمي داشته باشد كه اين داعيه را هم دارند. تحليل و نقد آن‌ها از منظر حزب و سازمان‌شان و يا فردي است كه آن روزنامه ارگانش شده است. اگر آن فرد شكست هم خورده باشد كه تكليف آن تحليل‌ها ديگر مشخص است. بايد گفت اگر روزنامه‌اي ارگان حزب است داعيه نقد تحليل بي‌طرفانه از سوي آن، داعيه‌اي گزاف است.
استاندار تهران گفت: بايد ارگان حزبي اين روزنامه ها مشخص شود كه مردم بدانند يك روزنامه، ارگان و سخنگوي كدام حزب يا فرد است. روزنامه‌ها بايد خود را معرفي كنند و بنويسند ارگان كدام حزب و فرد هستند. قبل از انقلاب اين مساله وجود داشت و در دنيا هم هست كه روزنامه‌ها مشخص مي‌كنند نقطه‌نظرات فلان آقا يا فلان حزب را مي‌نويسند. اگر خود را معرفي كنيد آن زمان است كه تضارب افكار شكل مي‌گيرد. انها كه مرتب فرياد شفافيت مي‌زنند بدانند شفافيت با مردم اين است. اين حق مردم است كه بدانند فلان روزنامه، نقطه‌نظرات فلان حزب يا آقا را مطرح مي‌كند كه او هم مقاصد و اهداف سياسي دارد.
دانشجو بيان داشت: تعداد كل مصوبات ‌‌346 مورد در شش جلسه بوده است كه شامل هزار و ‌‌91 پروژه مي‌شود. روي اين مصوبات شش ماه كار شده بود. اعتبار تامين شده‌ استاني سال ‌‌85 حدود5/71 ميليارد تومان و سال ‌‌86 به ‌‌60 ميليارد تومان كه مجموعا ‌‌131 ميليارد تومان مي‌شود، بوده است.
وي ادامه داد: به لحاظ توزيع تكاليف، وزارت كشور ‌‌63 درصد مصوبات، وزارت بهداشت ‌‌35 درصد مصوبات و وزارت نيرو هم ‌‌26 درصد مصوبات را براي اجرا داشته است. از نظر توزيع اعتبار فصول در سال ‌‌85، ‌‌5 / ‌‌71 ميليارد تومان بوده است كه ‌‌20 درصد در فصل آموزش، ‌‌15 درصد در فصل عمران و ‌‌14 درصد در فصل فرهنگ و گردشگري بوده است و باقي هم به ساير فصول اختصاص يافته است. در سال ‌‌86، 5/59 ميليارد تومان بوده است كه ‌‌30 درصد به فصل عمران، ‌‌14 درصد به فصل آموزش و ‌‌13 درصد به فصل بهداشت و درمان اختصاص يافته است.
وي گفت: ‌‌578 پروژه به اتمام رسيده يا افتتاح شده و يا به زودي افتتاح مي‌شود كه اين حدود ‌‌53 درصد پروژه‌هاست. ‌‌404 پروژه تا پايان شهريور امسال به بهره‌برداري مي‌رسد. در مجموع كمتر از دو سال از پايان سفر رييس‌جمهور نگذشته است كه ‌‌90 درصد پروژه‌هاي ما به اتمام رسيده است كه حالا روزنامه‌ها روي آن ‌‌10 درصد مانور مي‌دهند. تا انتهاي شهريور حدود هزار پروژه به بهره‌برداري مي‌رسد كه اين كاري بزرگ در استان تهران است.
استاندار تهران گفت: در شهر تهران در سال ‌82 و ‌83 تعداد اتوبوس‌هايي كه به شهرداري داده شد ‌1200 دستگاه بود و تعداد كل سهميه‌اي كه به شهر تهران تخصيص داده شد دو هزار و ‌750 اتوبوس است. تا به حال حواله‌اي كه صادر شده دو هزار و ‌92 اتوبوس است و ‌1787 اتوبوس تحويل داده شده است.
دانشجو ادامه داد: تعداد تاكسي‌هايي كه در سال ‌82 و ‌83 تحويل داده شد نيز حدود ‌10 هزار تا بود. در دو سال بعد ‌15 هزار تاكسي تحويل داده شده است كه در واقع ‌5 / ‌1 برابر شده است.
وي افزود: كمك‌هايي كه به شهرداري تهران از محل تجميع عوارض پرداخت شده است در سال ‌84-83 حدود ‌290 ميليارد تومان بوده است كه در سال ‌85 و ‌86 سه برابر شد و به ‌660 ميليارد تومان رسيد. ‌5/82 درصد آن را دولت مي‌دهد. حال مرتب بگويند فلان مقدار اتوبوس را نداديد.
استاندار تهران تكميل و افتتاح بيمارستان فيروزكوه، نظرآباد و هشتگرد با اعتباري بالغ بر ‌12 ميليارد ريال، هفت پايگاه امداد شهري و پنج پايگاه امداد جاده‌اي با اعتباري بالغ بر ‌300 ميليون تومان، گازرساني شهري با اعتباري بالغ بر ‌300 ميليارد ريال، بهسازي راه‌هاي استان با اعتباري بالغ بر ‌260 ميليارد ريال، احداث ‌25 سالن ورزشي در استان تهران با اعتباري بالغ بر ‌65 ميليارد ريال را از ديگر پروژه‌هاي انجام شده در استان تهران برشمرد.
دانشجو افزود: ‌1934 پروژه در دولت نهم شروع شده و در همين دولت به پايان رسيده است كه حدود هزار و ‌180 ميليارد ريال اعتبار داشته است. ‌333 پروژه نيز از دولت‌هاي قبل مانده بود كه به پايان رسيده است.
وي درباره پروژه‌ مجتمع اركيده نيز گفت: در اين زمينه دولت تسهيلاتي را از طريق بانك با مدت طولاني براي شهرداري قرار داد تا بتواند اين معضل را برطرف كند كه برطرف شد.
استاندار تهران افزود: هفته‌ گذشته حدود ‌14 ميليارد تومان براي مجموعه‌ مسايل و مشكلات آب در استان تهران اختصاص ياقت. ما كمكي را از جايي نگرفتيم و براي خود استان بود. بيش از ‌10 ميليارد تومان در شوراي برنامه‌ريزي تصويب شد و در نهايت همه‌ دستگاه‌ها ياري كردند و ‌14 ميليارد تومان براي اين موضوع گذاشتيم. اميدواريم بازنگري صورت گيرد و با توجه به ويژگي‌هاي تهران و اين استان بتوانيم از اعتبارات ويژه‌اي در اين زمينه استفاده كنيم.
وي در پاسخ به سوالي درباره ساخت سالن‌هاي ورزشي براي بانوان گفت: رييس‌جمهور موظف كردند در هر شهرستان يك سالن ورزشي مخصوص بانوان و يك سالن نيز براي آقايان در نظر گرفته شود. ايجاد پارك تفريحي و ورزشي در تمام شهرها در نظر گرفته شده كه شهرداران موظف به اجراي آن شده‌اند كه اين موضوع در حال پي‌گيري است.
دانشجو تاكيد كرد: در مجموع در استان تهران ‌53 پارك تفريحي ورزشي بايد براي بانوان داشته باشيم. هر كاري كه در اين مورد صورت بگيرد مثبت است، منوط به اين‌كه امنيت و آرامش و امكانات مورد نظر ديده شود. اما در اسلامشهر يك پارك داشتيم كه به بهره‌برداري رسيده است. استاندار تهران افزود: اعتباري كه در سال ‌84 –83 به شهرداري‌ها اختصاص يافت حدود ‌18 ميليارد تومان بود. در سال ‌86-85 اين بودجه به ‌30 ميليارد تومان رسيد كه دو برابر شده است.
وي درباره تمهيدات استانداري براي كنترل قيمت‌ها در سال جاري گفت: استانداري اطلاع‌رساني مناسبي در زمينه‌ تنظيم بازار انجام داده است، ستاد تنظيم بازار را در دستور كار قرار داديم و گفتيم كه در شهرستان‌ها نيز اين ستاد تشكيل شود. آيين‌نامه‌ اين ستاد ابلاغ شده است و از اين هفته در شهرستان‌ها ستاد تنظيم بازار فعال مي‌شود. عزم ما در استان براي كنترل قيمت‌ها جزم است. قيمت مسكن هم بر اساس گزارش رسيده ظرف ‌15 روز گذشته ‌10 تا ‌20 درصد كاهش پيدا كرده است. ان‌شاءالله شاهد كاهش بيشتر قيمت‌ها باشيم.
دانشجو با اشاره به طرح ارتقاي سطوح مديريتي استان تهران ـ كه پيش از اين به دولت ارايه شده بود، گفت: اين طرح به كميسيون‌هاي دولت رفته است، حتما در مورد آن بحث و گفت‌وگو مي‌شود. بر اساس اين طرح تهران از نظر مديريتي به چهار منطقه تقسيم مي‌شود و در هركدام تعدادي اداره كل تشكيل مي‌شود و ادارات به اداره كل‌ها ارتقا پيدا مي‌كنند تا مردم بتوانند با مراجعه به آن اداره كل‌ها كارهايشان را انجام دهند.
خبرنگاري از تغييرات مطرح شده در وزارت كشور در سطح استانداران و فرمانداران پرسيد كه دانشجو پاسخ داد: تغييرات و جابه‌جايي‌ها و اموري كه سرپرست وزارت كشور گفته‌اند را بايد از طريق ايشان پي‌گيري كرد. من اطلاعي در مورد آن ندارم اما در مورد مجموعه‌ مديريت استان تهران نگاه من اين است كه در سال آينده ثبات در مديريت داريم و تغييراتي كه بايد انجام مي‌شد را داده‌اند.
نماينده يكي از رسانه ها به دانشجو گفت: ‌90 درصد پروژه‌هاي مصوب تاكنون اجرا شده است، در مورد ‌10 درصد صحبتي نكرديد؛ چرا كه تعدادي از پروژه‌ها اصلا اجرايي نشده است كه استاندار نيز پاسخ داد: بين اجرايي نشدن پروژه و اجرا نشدن فرق وجود دارد. شايد يك يا دو مورد پروژه وجود داشته باشد كه اجرايي نشده باشد، مثل جاده پارچين كه بايد از مراجع ذي‌صلاح مجوز گرفته مي‌شد. پروژه‌اي كه اجرايي نشده باشد نداريم. ‌90 درصد پروژه‌ها تا شهريور به بهره‌برداري رسيده و پايان مي‌يابد. آن ‌10 درصد نيز مواردي است مثل بيمارستان شهريار كه همه‌ كارهاي آن انجام شده اما به بهره‌برداري نرسيده است.
وي هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا شاهد سفر دوم رييس‌جمهور در سال جاري به استان تهران هستيم؟ گفت: ما از يك ماه پيش هماهنگي‌ها را با معاونت اجرايي رييس‌جمهور انجام داده‌ايم. كارها در حال انجام است. در دور اول بيستمين استان بوديم. اين بار شايد نوزدهمين يا هجدهمين استان باشيم. اميدواريم در ماه رمضان امسال هم ميزبان رييس‌جمهور و هيات دولت باشيم.
دانشجو هم‌چنين درپاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد مشكلات آب رساني به برخي از شهرهاي حاشيه اي تهران مانند شهر قدس گفت: سياست در مورد آب بايد كشوري گذاشته و بخشي اجرا شود. ما سياست‌گذاري وزارت نيرو را قبول داريم اما مسايل و مشكلات‌مان را به وزارت نيرو و ستادي كه در اين موضوع تصميم‌گيري مي‌كند، منتقل مي‌كنيم. ولي نهايتا آن‌چه كه آن‌ها تصميم‌گيري مي‌كنند را حتما اجرا مي‌كنيم، حتي اگر سياست اين باشد كه يك قطره آب از سدي كه در استان تهران است، به تهراني ها داده نشود، كه اين‌طور نيست آن را اعمال مي‌كنيم. بسيار كوته‌بينانه است كه اگر در برخي امور، بخشي نگاه كنيم.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 297]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن