تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805666736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت رفاه و تامين اجتماعي خبر داد: همه ايرانيان بيمه خدمات درماني مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: سخنگوي وزارت رفاه و تامين اجتماعي خبر داد: همه ايرانيان بيمه خدمات درماني مي شوند
در نظر داريم شرايطى را ايجاد كنيم كه فرد بيمه شده هزينه حق بيمه خود را طورى پرداخت كند كه بتواند از خدمات در نظر گرفته شده اعم از بسترى، جراحى، خدمات پاراكلينيكى، خدمات دارويى و تشخيصي با تعرفه هاى دولتى و در مراكز درمانى دولتى بهره مند شود
آفتاب: همه افرادي كه بيمه نيستند مي توانند از هفته آينده به مراكز سازمان بيمه خدمات درماني در سراسر كشور مراجعه كنند و با پرداخت 2750 تومان در ماه، دفترچه بيمه خدمات درماني دريافت كنند.

به گزارش خبرنگار سرويس اجتماعي و به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل وزارت رفاه و تامين اجتماعي،سخنگوي وزارت رفاه و تامين اجتماعي اجراي طرح بيمه همگاني را تحقق يكي از مهمترين آرزوهاي نظام در اجراي عدالت اجتماعي و از اهداف مهم دولت نهم دانست كه در سال نوآوري و شكوفايي با همت وزارت رفاه و تامين اجتماعي و سازمان بيمه خدمات درماني تحقق خواهد يافت.

وي در ادامه، هدف از اجراي اين طرح را بيمه كردن افراد در شهرهاي بالاي 20 هزار نفر خواند و اظهار كرد: «در اجراي مفاد اصل 29 قانون اساسي و نيز ماده 4 و بند 5 ماده 13 قانون بيمه همگاني خدمات درماني كشور، پس از انجام مطالعات فراوان و استفاده از نقطه نظرات كارشناسان بخش بيمه درمان كشور و به منظور دستيابي عادلانه اقشار مختلف جامعه به خدمات درماني، سازمان بيمه خدمات درماني نسبت به بيمه تمامي ايرانيان متقاضي كه فاقد پوشش بيمه درماني هستند با دريافت 50 درصد حق سرانه بيمه درمان كاركنان دولت معادل 2750 تومان براي سال 87 اقدام خواهد كرد».

وي در ادامه تاكيد كرد: «براساس اين مصوبه، همه افراد زير پوشش بيمه خدمات درماني قرار مي گيرند؛ بدين ترتيب پس از 3 دهه با همت دولت نهم، اصل 29 قانون اساسي و اجراي بيمه پايه همگاني درمان در جامعه محقق مي شود».

احمدي با بيان اين كه نيمي از حق بيمه خدمات درماني افراد بيمه نشده را دولت و بقيه را فرد مي پردازد، افزود: «50 درصد از مجموع 5 هزار و 500 تومان سرانه حق بيمه را كه شامل 2750 تومان است دولت پرداخت خواهد كرد و 2750 تومان ديگر را هم فرد مي پردازد و دفترچه بيمه خدمات درماني دريافت مي نمايند».

مشاور وزير رفاه و تامين اجتماعي تصريح كرد: «براساس آمار بانك اطلاعات ايرانيان، هم اينك شش ميليون نفر در كشور بيمه نيستند كه بيشتر اين افراد در شهرهاى بالاى ۲۰ هزار نفر جمعيت قرار دارند زيرا روستاييان زير پوشش بيمه روستايى هستند و كاركنان دولت از بيمه اجبارى سازمان خدمات درمانى استفاده مى كنند. بنابراين مخاطب و هدف اصلى اين طرح، افراد مذكور در شهرهاى بالاى ۲۰ هزار نفر جمعيت است البته احتمال دارد افراد ديگرى هم در برخى از نقاط كشور باشند كه از بيمه خدمات درماني بهره مند نشده اند كه اين طرح آنها را هم در بر مي گيرد».

وى درباره تأمين اعتبارات طرح بيمه پايه همگانى درمان براى افراد بيمه نشده گفت: «دولت در بودجه كل سال ۸۷ اعتبارى بالغ بر ۲۰۰ ميليارد تومان را براى اجراى بيمه پايه همگانى درمان اختصاص داده است كه علاوه بر آن از اعتبارات رديف بيمه بستري شهرى و بيمه خويش فرما نيز براى اجراى طرح فوق استفاده خواهد شد».

به گفته سخنگوي وزارت رفاه و تامين اجتماعي، اعتبار بيمه بستري شهرى براساس مصوبه دولت ۱۱۰ ميليارد تومان است و اعتبار مربوط به بيمه خويش فرما ۳۰ ميليارد تومان در نظر گرفته شده است كه مجموع اين اعتبار براى اجراى طرح بيمه پايه همگانى درمان اختصاص داده خواهد شد.

احمدي در مورد نحوه صدور دفترچه افراد بيمه نشده اظهاركرد: «براى اين افراد هم همانند افرادى كه از بيمه خويش فرما استفاده مى كنند دفترچه بيمه صادر خواهد شد و در نظر داريم شرايطى را ايجاد كنيم كه فرد بيمه شده هزينه حق بيمه خود را طورى پرداخت كند كه بتواند از خدمات در نظر گرفته شده اعم از بسترى، جراحى، خدمات پاراكلينيكى، خدمات دارويى و تشخيصي با تعرفه هاى دولتى و در مراكز درمانى دولتى بهره مند شود».

به گفته سخنگوي وزارت رفاه و تامين اجتماعي، آيين نامه اين طرح در دولت تصويب و طى روزهاى آينده ابلاغ مى شود.

وى در پايان تاكيد كرد: «مقدمات اجراى اين طرح آماده شده است و همه دفاتر و مراكز بيمه خدمات درمانى در سراسر كشور آماده اند تا از هفته آينده افراد بيمه نشده را زير پوشش بيمه قرار داده و براى آنها دفترچه بيمه درمانى صادر كنند».
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 338]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن