تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815302951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهش دوباره طلا


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: جهش دوباره طلا


پول‌و سرمايه- گروه اقتصادي:
بازار طلا و سكه متاثر از تغييرات بين‌المللي، روز‌هاي متفاوتي را تجربه مي‌كند.

سير نزولي ارزش دلار و كاهش ارزش برابري آن در مقابل ساير ارزها و همچنين افزايش افسار گسيخته ارزش هر بشكه نفت موجب شد تا اين فلز قيمتي دوباره در اوج قرار بگيرد.

اين فلز كه به‌دليل اتخاذ سياست‌هاي انبساطي در بانك مركزي آمريكا با كاهش ارزش مواجه شده بود به‌دليل گراني‌هاي نفت بار ديگر سير صعودي قيمت را بر خود ديد. به اعتقاد كارشناسان، تهديدات منجر به عرضه كم نفت موجب شد تا همزمان با گراني نفت، طلا نيز روزهاي طلايي را تجربه كند.

تقويت 20 دلاري بهاي طلا در بازارهاي جهاني موجب شد تا بهاي طلا و سكه اين روزها در بازارهاي داخلي متأثر از اين بازارها، مجددا روند صعودي به‌خود گرفته و افزايش يابد.

بهاي هر اونس طلا در بازارهاي جهاني در آخرين روز كاري (جمعه گذشته) با 22 دلار افزايش به 926 دلار رسيد، اين افزايش بهاي طلا موجب شد تا بهاي هر مثقال طلاي 17عيار كه به‌عنوان پايه بازار شناخته مي‌شود با 2هزار تومان افزايش، به90هزار و 500تومان برسد.
يك گرم طلاي 18عيار (بدون اجرت ساخت) نيز امروز 20هزار و 890 تومان معامله شد.
بهاي انواع مسكوكات نيز امروز افزايش داشت اما بيشترين افزايش مربوط به سكه بهار آزادي طرح جديد با حدود 4هزار تومان بود.

بهاي ربع سكه بهار آزادي امروز 55هزار و 500 تومان، نيم سكه بهار آزادي 106 هزار تومان، سكه بهار آزادي طرح جديد 213 هزار و 500 تومان و سكه بهار آزادي طرح قديم 235هزار تومان بود.

از ديگر سو گفته مي‌شود بهاي طلا در بازارهاي جهاني در پي گزارش ضعيف‌تر از انتظار وزارت كار آمريكا و نيز تضعيف ارزش دلار افزايش يافت. اين گراني‌ها در حالي بروز يافته كه با وجود افزايش، همچنان 11درصد از ركورد هزار و 30دلاري اين فلز كمتر است. اين ركورد در تاريخ 17 مارس 2008 به ثبت رسيده بود. در همين حال در بازار مبادلات كالاي نيويورك (نايمكس) طلا براي تحويل در ماه ژوئن افزايش چهار دلار و هشت سنتي يافت و به 922 دلار و دو سنت در هر اونس رسيد.

قيمت نقره هم از 17 دلار و 77 سنت به 17دلار و 82 سنت در هر اونس رسيد و پالاديوم رقم 443دلار را براي خود به ثبت رساند كه اين ميزان، پيش‌تر 436 دلار بود.

يكي از دلايل افزايش بهاي طلا گزارش وزارت كار آمريكا بوده است. براساس تازه‌ترين آمار ارائه‌شده از سوي وزارت كار آمريكا، شركت‌هاي آمريكايي در ماه مارس 80 هزار نفر را از كار بركنار كرده‌اند كه نشانه ديگري از احتمال ركود در آمريكاست.

اين سومين ماه پياپي است كه چنين كاهشي رخ مي‌دهد و رقم اعلام‌شده بيشتر از رقم 60 هزار نفري است كه بازار انتظار آن را داشت. در ماه مارس، نرخ بيكاري در آمريكا از 8/4 درصد در ماه فوريه به 1/5 درصد رسيد كه از ماه سپتامبر سال 2005 بي‌سابقه بوده است.
بن برناكه ـ رئيس بانك مركزي آمريكا ـ در روزهاي اخير هشدار داده بود كه اقتصاد آمريكا با خطر ركود مواجه است. هرچند وزارت كار آمريكا اعلام كرده است كه بيكاري‌ها در شاخه‌هاي مختلف اقتصاد آمريكا رخ داده است، اما بزرگترين ميزان افزايش بيكاري در بخش توليد و مسكن رخ داده است.

براساس آمارهاي اعلام‌شده در سه ماهه اول سال 2008 به‌طور متوسط در هر ماه 77 هزار نفر از كار بركنار شده‌اند.

تاريخ درج: 9 تير 1387 ساعت 14:38 تاريخ تاييد: 9 تير 1387 ساعت 14:46 تاريخ به روز رساني: 9 تير 1387 ساعت 14:45
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن