تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821190762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در چهل و دومين جلسه علني شوراي شهر مشهد بيان شد: برخي سدمعبركنندگان پوستشان كلفت شده است خود شهرداري نيز در مواردي اقدام به سد معبر مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در چهل و دومين جلسه علني شوراي شهر مشهد بيان شد: برخي سدمعبركنندگان پوستشان كلفت شده است خود شهرداري نيز در مواردي اقدام به سد معبر مي‌كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

شوراي اسلامي شهر مشهد لايحه دريافت بهاي خدمات جمع‌آوري، حمل و نقل و نگهداري موارد سد معبر را تصويب كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه خراسان، اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد امروز در چهل و دومين جلسه علني خود طرحي را تصويب كردند كه به موجب آن به شهرداري اين شهر اجازه داده مي‌شود به منظور تامين بخشي از هزينه‌هاي جمع‌آوري و نگهداري وسايل سد معبر، بهاي خدمات جمع‌آوري، حمل و نگهداري را از مالكان وسايل مذكور استرداد كند.

همچنين با توجه به اهميت اين طرح، معاونت خدمات شهري شهرداري مشهد مكلف شد هر سه ماه يكبار گزارشي از نحوه عملكرد اين طرح به شوراي شهر مشهد ارائه كند.

عباس شيرمحمدي، عضو شوراي شهر مشهد در زمان بررسي اين لايحه با اشاره به اينكه بايد تعريفي دقيق و كامل از سد معبر ارائه شود، گفت: نبايد اجازه دهيم افراد با صرف هزينه‌اي كم، مدت زيادي معابر را با گذاشتن وسايل خود اشغال كنند.

وي در عين حال با تاكيد بر اينكه در زمينه رفع سد معبر برخي اوقات مظلوم‌كشي مي‌شود؛ چرا كه خود شهرداري نيز در مواردي اقدام به سد معبر مي‌كند اما برخوردي با آن صورت نمي‌گيرد، ادامه داد: اين طرح را بايد ابتدا از شهرداري و سپس در خصوص شهروندان اجرا كنيم.

غلامرضا خواجي، ديگر عضو شوراي شهر مشهد نيز با بيان اينكه برخورد تيم‌هاي جمع‌آوري و رفع سد معبر چندان مناسب نيست، افزود: پيشنهاد مي‌كنم به جاي دريافت وجه از سدمعبر كنندگان، از تخلف آنها عكسبرداري كنيم و اگر پس از ارائه عكس به مالك مغازه، اقدام به رفع سد معبر نكرد با آن برخورد كنيم.

وي گفت: چندين بار از نزديك نحوه عملكرد اين تيم‌ها را مشاهده كرده‌ام و در مواردي با تعجب شاهد بودم صاحب مغازه‌اي كه اقدام به سد معبر كرده برگه‌هاي مربوط به تذكرات اين تيم‌ها را به صورت علني در تابلوي داخل مغازه نصب كرده اما از تخلف خود دست نمي‌كشد.

وي افزود: صاحبان اين مغازه‌ها با پرداخت يك 2 هزار توماني به تيم‌هاي رفع سد معبر مسئله را حل مي‌كنند لذا معتقديم بايد برخوردي جدي‌تر در اين خصوص صورت گيرد، چرا كه برخي از اين متخلفان پوستشان كلفت است.

وي ادامه داد: برخي از كسبه فكر مي‌كنند اگر كالاي خود را خارج از مغازه بگذارند تا پا و بدن مردم به آن برخورد كند، مردم براي خريد كالا تشويق مي‌شوند!

وي در خصوص دست‌فروش‌ها نيز گفت: اين افراد نيز باعث ايجاد و گسترش مشاغل كاذب و زودگذر مي‌شوند.

پژمان تاكيد كرد: در رابطه با برخورد با سدمعبر كنندگان در وهله اول اعتقاد به رفتاري منطقي و مودبانه داريم اما برخي به خاطر زياده‌خواهي خود به حرف ما گوش نمي‌دهند و ما نيز مجبور مي‌شويم با آنها برخورد كنيم.

به گزارش ايسنا، از ديگر فعاليت‌هاي امروز شوراي شهر مشهد برررسي نظريه كميسيون حمل و نقل و خدمات شهري در ارتباط با طرح جمعي از اعضاي اين شورا در خصوص جابجايي جمعه بازار 75 متري رضوي به دليل اعتراضات اهالي منطقه بود.

همچنين بنا شد اين سازمان به دليل پيشگيري از ايجاد مشكلات بهداشتي و محيط زيست، اقدامات لازم را براي استقرار سرويس‌هاي بهداشتي موقت و يا سيار در محدوده جمعه بازار رضوي انجام دهد.

اعضاي شوراي شهر مشهد همچنين ترافيك ناشي از فعاليت اين بازار را نيز ناشي از عدم مديريت صحيح دانستند و بحث كنترل ترافيك را به سازمان ميادين شهرداري واگذار كردند.

پس از بحث و بررسي اعضاي شوراي شهر مشهد در اين خصوص و نيز با توجه به استقبال شهروندان از برگزاري جمعه بازارها، سازمان ميادين ميوه وتره بار و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري مشهد موظف شد براي تسهيل و دسترسي كليه شهروندان به جمعه بازارها، بررسي كارشناسي لازم را براي جانمايي مناسب تعداد ديگري جمعه بازار در ساير نقاط شهر انجام دهد و نتيجه را حداكثر تا پايان مرداد ماه سال جاري به شورا ارائه كند.

شوراي شهر مشهد همچنين امروز با تاكيد بر اينكه تصدي‌گري تابلوهاي تبليغاتي سطح شهر متعلق به شركت‌ها با اصول ذاتي فعاليت سازمان فرهنگي و تفريحي شهرداري مشهد سازگار نيست، مديريت اين تابلوها را به سازمان ميادين شهرداري واگذار كردند.

همچنين مقرر شد تصميم‌گيري در خصوص خريد يا ادامه اجاره تابلوها به شهرداري مشهد تفويض گرد و در صورتي كه به هر دليل ادامه همكاري دارندگان سازه تبليغاتي و بهره‌برداري توسط آنها ضرورت يابد، تعرفه بهره‌برداري از تابلوها با پيشنهاد و تصويب كميسيون برنامه و بودجه شورا مشخص مي‌شود.

در عين حال اعضاي شورا تصميم‌گيري در خصوص تعيين مكان نصب اين تابلوها را منوط به تشكيل كميته‌اي متشكل از نماينده سازمان فرهنگي و تفريحي، نماينده معاونت شهرسازي و معماري و نماينده سازمان ترافيك شهرداري و همچنين نماينده شهردار آن منطقه شهرداري عنوان دانستند.

از ديگر فعاليت‌هاي امروز شوراي شهر مشهد بررسي نظريه كميسيون فرهنگي و اجتماعي در ارتباط با نامه رييس شوراي عالي استان‌ها در خصوص نامگذاري يكي از خيابانهاي يا ميادين شهر به نام شورا بود كه مورد موافقت اعضاي شورا قرار نگرفت و تصويب نشد.

سيد اسماعيل مفيدي، نايب رييس شوراي شهر مشهد كه امروز در غياب دكتر علي اكبر رزمي رياست شورا را بر عهده داشت در اين خصوص گفت: ما واژه‌هايي مانند شهادت، ايثار، رزمنده و ... در جامعه كم نداريم و ابتدا بايد اين عناوين در شهر استفاده شود.

وي گفت: اينكه در ميداني يك اثر حجمي بخواهيم بسازيم كه از آن شورا ببارد كار جالبي نيست.

شوراي شهر مشهد همچنين به بررسي لايحه اصلاحيه مصوبه مربوط به موضوع بهاي خدمات ابطال پروانه ساختماني را مورد بررسي قرار داد كه در پايان مقرر شد اين لايحه براي بررسي بيشتر به كميسيون برنامه و بودجه ارجاع داده شود تا بررسي جامع‌تري در خصوص آن صورت گيرد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن