تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814716773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير كل فدراسيون فوتبال :محروميت علي دايي را من لغو كردم / هدف ما كاهش مشكلات خبرنگاران است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دبير كل فدراسيون فوتبال :محروميت علي دايي را من لغو كردم / هدف ما كاهش مشكلات خبرنگاران است
مهدي محمد نبي دبير كل فدراسيون فوتبال تاكيد كرد كه لغو محروميت علي دايي با نظر شخصي او بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدي محمد نبي در نشست خبري امروز فدراسيون فوتبال كه در محل روابط عمومي اين فدراسيون برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: شوراي صدور راي فدراسيون فوتبال را بنده به همراه آقايان شاه حسيني و محمدرضا شريف به عنوان روساي كميته هاي انضباطي و ضد دوپينگ فدراسيون فوتبال تشكيل مي داديم. در اين كميته وظيفه ما اين بود كه گزارشات كميته ضد دوپينگ را دريافت كرده و با بررسي آن اقدام به صدور راي كنيم.

وي با بيان اين مقدمه كوتاه در خصوص محروميت 2 ساله علي مولايي، مهاجم دوپينگي تيم فوتبال مس كرمان گفت: در سال گذشته در چندين مورد نمونه گيري از بازيكنان ليگ برتري به عمل آمد كه در يك مورد كه مربوط به مهاجم تيم مس كرمان بود، جواب آزمايش مثبت اعلام شد. مطابق آيين نامه فدراسيون فوتبال ما در شوراي صدور راي براي اين بازيكن محروميتي دو ساله را اعمال كرديم.

دبيركل فدراسيون فوتبال در ادامه خاطر نشان كرد: پس از صدور اين راي علي مولايي، مهاجم تيم فوتبال مس كرمان در اظهاراتي مربي پيشين و مربي بدنساز تيم فوتبال مس كرمان را در ارتكاب خود به عمل دوپينگ مخاطب قرار داد. با بيان اين اظهارات، من به آقاي شريف و آقاي شاه حسيني اعلام كردم كه استناد به اظهارات شفاهي اين بازيكن درست نيست و اگر وي ادعايي دارد بايد كتبا به فدراسيون فوتبال اعلام كند. پس از اين بود كه بازيكن تيم فوتبال مس كرمان شرحي را نوشت كه طي آن از دو نفر از مربيان تيم مس كرمان به عنوان افرادي كه وي را به عمل دوپينگ ترغيب كرده بودند، ياد كرد.

مهدي محمد نبي خاطرنشان كرد: با استناد به نامه كتبي علي مولايي از اين دو نفر دعوت شد تا در نشست شوراي راي فدراسيون فوتبال حضور يابند. در نشست اول مربيان مس كرمان و آقاي شريف حضور نداشتند. در جلسه بعدي اين كميته يكي از مربيان مس در جمع ما حضور يافت اما اين بار آقاي شريف و علي مولايي در جلسه حضور نداشتند. همانطور كه عنوان شد آقاي شريف در هر دو جلسه حضور نداشت و دستيار ايشان در نشست هاي شوراي صدور راي فدراسيون فوتبال حضور يافتند. براساس آيين نامه، شورا در غياب آقاي شريف نمي توانست اقدام به صدور راي كند كه همين مسئله باعث شد تا تصميم گيري در خصوص پرونده مولايي به تعويق بيفتد.

وي با اشاره به لغو محروميت مولايي از دو سال به مدت يك سال كه در نشست هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال اتخاذ شده است، افزود: پيگيري پرونده مربيان مورد خطاب مولايي از سوي هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال به كميته انضباطي ارجاع شده است تا در اين خصوص تصميم گيري كند.

نبي در خصوص اينكه چرا در نشست روز 22 ارديبهشت شوراي صدور راي فدراسيون فوتبال براي تصميم گيري در قبال پرونده اين دو مربي حضور نيافته است، افزود: برگزاري اين جلسه مصادف شد با حضور دو نماينده كنفدراسيون فوتبال آسيا براي بررسي شرايط برگزاري مسابقات ليگ حرفه اي اين قاره در كشورمان. با توجه به اهميت حضور در نشست با نمايندگان AFC در جلسه كميته انضباطي فدراسيون فوتبال شركت نكردم و برگزاري اين نشست لغو به آينده اي نزديك موكول شد. با اين حال آقاي شريف براي اظهاراتي كه در خصوص من داشتند، كم لطفي كرده اند. البته آقاي شريف درگفتگو با من اظهاراتي كه از قول ايشان منتشر شده بود را تكذيب كردند. ( البته خبرنگار خبرگزاري ايسنا تاكيد كرد نوار اين مصاحبه موجود است)

وي با تاكيد براينكه در فدراسيون فوتبال پرونده اي مفقود نشده است، تاكيد كرد كه شوراي صدور راي فدراسيون فوتبال در آينده اي نزديك با حضور هاشميان، رئيس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال و يكي از اعضا كميته انضباطي تشكيل جلسه داده و در خصوص پرونده مربوط به دوپينگ علي مولايي تصميم گيري خواهد كرد.

اما پرونده علي دايي كه از سوي كميته انضباطي با محروميت روبه رو شد و در ادامه با راي مسئولان فدراسيون فوتبال لغو شد. نبي در خصوص اين پرونده گفت: كميته انضابطي در تاريخ سي ام ارديبهشت راي محروميت آقاي دايي را اعلام كرد. با توجه به در پيش بودن بازي هاي ملي و همزماني صدور اين راي با افتتاح ورزشگاه دايي در اردبيل و اينكه بايد احترام و قداست علي دايي به عنوان سرمربي تيم ملي حفظ مي شد من به عنوان دبير فدراسيون فوتبال از اجراي اين راي جلوگيري به عمل آوردم.

نبي خاطرنشان كرد: هر رايي براي اجرا زمان و شرايط خاص خود را مي طلبد و احساس من بر اين است كه صدور اين راي در آن برهه زماني از نظر رواني و اجتماعي تاثير مثبتي بر فوتبال كشور نداشت و به وجهه سرمربي ايراني تيم ملي خدشه وارد مي شد.

وي در ادامه مدعي شد : آقاي شاه حسيني، رئيس وقت كميته انضباطي فدراسيون فوتبال در زماني كه راي به محروميت علي دايي به دنبال درگيري وي با شيث رضايي دادند به من گفتند كه از سوي مسئولان پيشين فدراسيون فوتبال فردي را واسطه كرده بود كه اين راي را تغيير دهد.

دبيركل فدراسيون فوتبال تاكيد كرد: براي اجراي راي بايد با ذكاوت و تدبيرتر عمل كنيم. راي انضباطي صادر مي شود كه از وقوع اتفاقات بدتر جلوگيري كند نه اينكه خود موجب تخلفات ديگر شود.

نبي در خصوص حل مشكلات خبرنگاران براي پوشش خبري مسابقات و تمرينات تيم ملي و بازي هاي مهم باشگاهي اظهار داشت: از 2 ماه پيش بحث استانداردسازي ورزشگاه ها در دستور كار قرار گرفت و ما پس از نشست هايي كه داشتيم مشكلات را در قالب 22 بند در اختيار شركت تجهيز قرارداديم تا هرچه زودتر اين مشكلات برطرف شود.

وي با بيان اينكه سازمان هم روي حل اين موضوع مصر است، اعلام كرد: خارج از محوطه زمين چمن در اختيار ما نيست و مسئولان سازمان تربيت بدني و ورزشگاه آزادي در اين خصوص تصميم گيرنده هستند و هدف ما تنها كاهش مشكلات موجود براي پوشش خبري مسابقات است.

دبير فدراسيون فوتبال در پايان گفت: قصد داريم همانند آنچه در ساير كشورها مرسوم است، 5 الي 10 دقيقه پيش از آغاز تمرين و همچنين 15 دقيقه بعد از پايان تمرين، شرايطي را براي خبرنگاران ايجاد كنيم تا به راحتي به تهيه خبر و مصاحبه بپردازند.
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن