تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816194343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«اميرنيا» در نشست تبيين برنامه‌هاي بنياد رودكي عنوان كردتقويت روحيه دين‌مداري و ترويج فرهنگ اسلامي؛ محور برنامه‌هاي بنياد رودكي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: «اميرنيا» در نشست تبيين برنامه‌هاي بنياد رودكي عنوان كردتقويت روحيه دين‌مداري و ترويج فرهنگ اسلامي؛ محور برنامه‌هاي بنياد رودكي
گروه هنر: اميرنيا مديرعامل بنياد فرهنگي‌هنري رودكي در بيان اهداف اين بنياد تأكيد بر هويت ايراني اسلامي برپايه تقويت روحيه ايثار، عزت، افتخار، خودباوري ملي، ترويج روحيه ذلت‌ناپذيري به عنوان آموزه‌هاي ديني، ترويج روحيه سلحشوري و ترويج تربيت فضائل انساني برپايه دين‌مداري و فرهنگ ديني را محورهاي فعاليت اين بنياد دانست.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، در نخستين نشست خبري بنياد فرهنگي هنري رودكي كه با حضور «علي‌اصغر اميرنيا» مديرعامل اين بنياد و معاونانش صبح امروز 9 تيرماه 87 در محل تالار وحدت برگزار شد، اميرنيا در آغاز سخنان خود درباره اهداف و برنامه‌هاي اين بنياد گفت: بنياد فرهنگي هنري رودكي با توجه به آزمون و خطاهاي بيست و چندساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه بين موسسات خصوصي وابسته انجام داده و اين كه پاسخ سياست‌هاي خود را از آن موسسات نگرفته بود، در سال 79 در لايحه‌اي به مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد تجميع فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري به صورت يك موسسه عمومي غيردولتي را داد.

وي ادامه داد: اين لايحه در قالب بنياد فرهنگي هنري رودكي ارائه و خوشبختانه با موافقت دولت در سال 81 مواجه شد. بودجه به تصويب رسيد و اين بنياد از سال 82 به صورت رسمي كار خود را با هدف پيشرف و توسعه هنر هم‌تراز با شأن تاريخي، ديني و ملي ايران اسلامي و نيز برخورداري از وجهه مناسب ملي و بين‌المللي آغاز كرد.

وي درباره اهداف بنياد فرهنگي هنري رودكي توضيح داد: اهدافي كه براي بنياد فرهنگي هنري رودكي تعيين شده است از منظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تعيين شده و اكثر آن اهداف به صورت عمومي غيردولتي است. اين برنامه‌ها در قالب چشم‌انداز دوساله و سياست‌هاي كلان اين وزارت تبيين شده است.

وي ادامه داد: از ديگر اهداف اين بنياد ايجاد زمينه مناسب براي فعاليت حرفه‌اي در زمينه هنري و ادبي و توليد و عرضه هنر و ادب است. دومين هدف ما تلاش در نشر مباني نظري هنر در زمينه هنرهاي ملي و ديني است زيرا هويت ما هويت اسلامي است و دلبستگي و توجه ايرانيان به اسلام در مقايسه با كشورهايي كه داعيه اسلام را دارند قابل توجه است. تمام تلاش ما نيز اين است كه بار معنوي‌اي را كه دين اسلام براي ملت مسلمان داشته حفظ كنيم و در جهت ارائه آن در قالب فعاليت‌هاي فرهنگي هنري گام برداريم.

اين مقام مسئول افزود: موارد ديگر اهداف ما توسعه فضاهاي فرهنگي و هنري چه در ارگان‌هاي دولتي و غير دولتي و چه با اشخاص حقيقي و حقوقي است. ما بايد از فضاهاي بلااستفاده بهره‌برداري داشته‌باشيم و بتوانيم اين فضاها را با امكانات موجود به بهره‌برداري برسانيم.

وي تأكيد كرد: براي نيل به اين هدف بايد استعدادهاي درخشان ادبي و هنري را بشناسيم و از تجارب پيشكسوتان اين حوزه‌‌ها بهره ببريم. هدف ديگر ما تربيت كادر فني و هنري چه در زمينه پشتيباني و تأسيسات و چه مديريت با توجه به گذشت 4 سال از تأسيس بنياد فرهنگي و هنري رودكي است.

اميرنيا ادامه داد: تعامل با موسسات داخلي و خارجي از ديگر برنامه‌هاي ما است كه با مشاركت با مراكز ديگر و حمايت مادي و معنوي از سوي هنرمندان تأمين مي‌شود. در اين راه ايجاد زمينه‌اي آرام براي فعاليت هنري پيشكسوتان و جوانان الزامي است.

وي تشريح كرد: راهبردهايي كه به صورت محتوايي و كاربردي براي اهداف بنياد وجود دارد، سياست‌هاي فرهنگي كلان نظام اسلامي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و نشر و تبيين ارزش‌هاي نظام اسلامي است. تببين و تأكيد بر هويت ايراني اسلامي برپايه تقويت روحيه ايثار، عزت، افتخار، خودباوري ملي، ترويج روحيه ذلت‌ناپذيري به عنوان آموزه‌هاي ديني، ترويج روحيه سلحشوري و ترويج تربيت فضائل انساني برپايه دين‌مداري و فرهنگ ديني از جمله محورهاي اين بنياد است.

اميرنيا درباره ارگان‌ها و سازمان‌هاي كمك‌كننده در اين اهداف گفت: ما براي اجراي كار خود در نظر داريم با ساير دستگاه‌ها تعامل برقرار كنيم. 16 تا 17 ارگان مستقيم و 52 تا 53 ارگان به صورت غيرمستقيم با ما همكاري دارند كه اگر بتوانيم با ارتباط خود و بودجه‌اي كه از بيت‌المال صرف مي‌شود، در قالب يك موسسه غير دولتي با كاهش هزينه‌ها بر كيفيت كار بيافزاييم، به هدف خود رسيده‌ايم.

وي با تأكيد بر شعار هنر براي مردم و نه هنر براي هنر و استفاده عموم مردم از مراكز گفت: چون هنر خود داراي فضايي معنوي است اگر بتواند بر مردم تأثير بگذارد قابل حمايت است و اگر فقط براي يك قشر خاص كار كنيم در واقع كار اصيل نكرده‌ايم. ما براي72 ميليون ايراني كار مي‌كنيم و اين مردم افرادي هستند كه ارزش‌هاي انقلاب و نظام را پذيرفته‌اند بنابراين بايد كاري در خور خواست و نياز ايشان ارائه و رضايتشان تأمين شود كه با كارهاي ارزشي و هنر‌هاي مذهبي ميسر خواهد شد.

اميرنيا تصريح كرد: در اين رابطه فعال كردن كارگاه‌هاي دكور، آموزش افراد نيمه‌حرفه‌‌اي، تأمين لباس براي تالارهاي رودكي، فردوسي، برنامه‌هاي دانشجويي موسيقي، پلاتوي نماش و بهره‌برداري از آن‌ها اساس برنامه‌هاي ما است.

وي در بخش ديگري از سخنانش به مورد از ياد رفته‌اي اشاره كرد و گفت: اين مورد مبحث فعال كردن ساخت و ساز ضلع شمالي تالار وحدت و اتصال آن به تئاتر شهر براي ساخت «گذر هنر» است كه صحبت آن چندسال پيش مطرح شد اما مسكوت ماند.

اميرنيا درباره هنرهاي تجسمي توضيح داد: برگزاري اكسپو با همكاري معاونت مركز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پس از 4 سال از سر گرفته خواهد شد كه مورد وثوق و علاقه مخاطب نيز است. در كل در طراحي برنامه مي‌توان با مخاطب‌شناسي و برنامه‌ريزي، برنامه‌هاي فرهنگي را ادامه داد و مي‌توان در ايام عزا و ميلادها نيز برنامه‌هاي فرهنگي را قطع نكرد.

وي در پايان سخنان خود درباره برنامه‌هاي پيش روي بيناد فرهنگي هنري رودكي گفت: در طي سال جاري اجراي سمفوني بيداري به كارگرداني حسين فرخي را به مدت 23 شب خواهيم داشت. اركستر سمفونيك تهران از 12 تا 15 تير برنامه خواهد داشت. 60 اجراي موسيقي كلاسيك و سنتي خواهيم داشت. بانوان 20 اجراي موسيقي در تالار وحدت و 20 اجرا در تالا ررودكي دارند و برنامه‌هايي نيز در مجموعه انقلاب و آزادي در قالب مسابقه و برنامه‌هاي تلويزيوني طراحي شده است كه رفته‌رفته زمان دقيق برگزاري آن به اطلاع مخاطبان خواهد رسيد.
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن