تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816592429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 تشكل دانشجويي در بيانيه‌اي تاكيد كردند: حركت دانشجويي اجازه نخواهد داد مصلحت‌انديشي نادرست، جاي پيروي كردن از قانون را بگيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: 2 تشكل دانشجويي در بيانيه‌اي تاكيد كردند: حركت دانشجويي اجازه نخواهد داد مصلحت‌انديشي نادرست، جاي پيروي كردن از قانون را بگيرد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

جامعه‌ اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي اصفهان و علوم پزشكي و شهيد مهاجر اصفهان در بيانيه‌اي از مسوولان دستگاه قضايي پاسخگويي به سوالات‌شان را خواستارشدند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين بيانيه آمده است: حادثه هفتم تير كه از سويي سند مظلوميت ملت ايران و از سويي ديگر نشانه اقتدار و استحكام نظام است، يادآور مظلوميت شهيد بهشتي، پايه گذار و معمار نوين دستگاه قضايي كشور مي‌باشد. ساختاري كه منطق آن، منطق امير المؤمنين(ع) است و در آن، از حق، عدل و ثبوت راه الهي به خاطر ملاحظات صرف‌نظر نمي‌شود، سلوكي كه در آن عدالت به عنوان محور هدايت بشريت به سوي كمال الهي است كه جامعه، تنها با آن قوام پيدا مي‌كند. محوري كه مي‌تواند به عنوان شاهد، مبشر، هدايت‌گر، الگو و نمونه براي ملت‌هاي عالم مطرح شود. محوري كه اساس حركت‌ها را شكل مي‌دهد و به عنوان يك اصل، تساهل و تسامح را نمي‌پذيرد.

در ادامه اين بيانيه با بيان اين كه به ياد داشته باشيد ضابطه مقدم است بر مصلحت انديشي؛ مصلحتي كه نظام را به تضعيف شدن سوق مي‌دهد، آمده است: در نظام اسلامي رعايت قانون از رعايت مصلحت بالاتر و لازم‌تر است آن هم در همه موارد.

در بخش ديگري از اين بيانيه با بيان اين كه حركت دانشجويي بارها و بارها با اعلام موضع خود در پي رفع موانع و مشكلاتي كه بر سر تحقق اقتصاد اسلامي بوده، خواستار معرفي مفسدان اقتصادي و جلوگيري ازتسامح در مورد آنها شده است، تصريح شده است كه منظور از معرفي مفسدان اقتصادي تنها معرفي شهرام جزايري‌هايي كه به اعتقاد نويسندگان اين بيانيه حجابي مي‌شوند تا در لواي آن‌ها سايرين به مفاسد خود ادامه دهند، نيست.

صادركنندگان اين بيانيه معتقدند: تعلل‌ها و ناديده‌انگاري‌ها در اقتصاد كشور لطمه‌هاي زيادي را وارد كرده كه نتايج آن گاها خسارات جبران ناپذيري بوده است؛ آسيب‌هايي كه تحقق عدالت را با مانع مواجه مي‌كند.

در اين بيانيه با تاكيد بر اين كه حركت دانشجويي به نوبه خود با گام‌هاي هرچه قوي‌تر جلوي سهل‌انگاري‌ها را خواهد گرفت، آمده است: قوه قضاييه نيز وظيفه دارد در جهت رسيدن به سلوك حضرت امير عليه‌السلام قدم‌هاي مناسب‌تر و اساسي‌تري بر دارد.

در ادامه اين بيانيه يادآوري شده است كه حركت دانشجويي اجازه نخواهد داد با عدم پاسخگويي، به نام فعاليت‌هاي عاقلانه و حكيمانه، مصلحت‌انديشي نادرست جاي پيروي كردن از قانون را بگيرد.

اين بيانيه مي‌افزايد: درراستاي رسيدن به اين هدف، جامعه اسلامي دانشجويان طي نامه‌هايي كه همه آنها خواستار پاسخگويي هرچه سريع‌تر و شفاف‌تر مسوولان بوده است، به دنبال رفع نقايص و ترسيم صورت آرماني اين تشكيلات در نظام جمهوري اسلامي مي‌باشد و سعي دارد با بسط فرصت‌هاي نظارتي و چالش‌هاي قانوني، گامي در جهت ورزيده‌تر كردن قوه قضاييه بردارد و بيان دارد آن كه را حساب پاك است، از محاسبه چه باك است؟

در ادامه اين بيانيه آمده است: اين قوه بايد با بررسي ساختار و چگونگي عملكرد خود، ضمن توجه به گزارش تحقيق و تفحص مجلس، با يك بازنگري قوي و ريشه ياب، از غالب شدن نگاه تسامح بر اين ركن اساسي نظام جلوگيري كند.

در اين بيانيه با طرح اين سوالات كه آيا مسوولان قوه قضاييه محدوده‌ تحقيق و تفحص را صرفاً در چارچوب و محدوده‌ي اداري و مالي مي‌دانند ؟، به نظر مسوولان قوه؛ گزارش تحقيق و تفحص مجلس از اين قوه بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد تا آن را قبول داشته و در دادسراي انتظامي قضات يا جاهاي ديگر به آن رسيدگي كنند؟ و ... آمده است: از قوه قضاييه انتظار معجزه نيست اما فراموش نكنيد كه توقع از قوه‌ي قضاييه اين است كه عدالت را در زندگي مردم ملموس كند.

در بخشي ديگر از اين بيانيه ابرازعقيده شده است كه تكيه دستگاه قضايي بر آمار كمي است نه كيفي و اگر پاسخگويي صريحي از جانب مسوولان به مردم وجود داشت، هرگز پاليزدارهايي مجال ظهور پيدا نمي‌كردند.

در پايان اين بيانيه آمده است: ما باز هم خواسته ذكر شده در نامه قبلي را تكرار مي‌كنيم و خواهانيم كه مسوولان قوه قضاييه با حضور خود در دانشگاه پاسخگوي سوالات دانشجويان باشند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن